مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه خبر داد:

همایش «حماسه مرصاد» در سطح استان کرمانشاه برگزار می‌شود

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه گفت: همزمان با سالروز عملیات مرصاد، برنامه‌هایی توسط سازمان‌ها و مراکز مختلف در سطح استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ - 26July 2015

همایش «حماسه مرصاد» در سطح استان کرمانشاه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمانشاه، سرهنگ پاسدار مراد علی محمدی مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهدای عملیات غرور آفرین مرصاد در مورد این حماسه عظیم گفت: در سوم مردادماه سال 1367 ستون نظامی مجاهدین خلق (منافقین) با حمایت کامل ارتش بعث عراق و با خیال خام تصرف تهران و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از محورخسروی -قصرشیرین- سرپل ذهاب وارد خاک ایران اسلامی شدند و پس از عبور از شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب و کرند غرب وارد شهر اسلام آباد غرب شده و کشتار فجیعی را از مردم غیر نظامی انجام داده و تا گردنه حسن آباد در 20 کیلومتری شهر اسلام آبادغرب پیش روی کردند.

وی ادامه داد: اما در این گردنه با مقاومت های اولیه رزمندگان اسلام مواجه و در نتیجه پیش روی آنها متوقف شد ولی در ابتدای روز چهارم با هجوم خود به سمت کرمانشاه و تنگه چهار زبر پیشروی خود را مجدداً شروع کردند. آنها در تنگه چهارزبر با مقاومت جانانه نیروهای اسلام روبروشده و در نتیجه تلاش آنها بی نتیجه ماند.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه افزود: پس از ورود منافقین به تنگه چهارزبر، رزمندگان اسلام در 5 مرداد 67 عملیاتی را با نام «عملیات مرصاد» و با رمز مبارک «یا علی ابن ابی طالب (ع)» علیه منافقین در محورهای مختلفی از جمله محور کرمانشاه به اسلام آباد غرب، محور لرستان به اسلام آباد غرب و محور ایلام به اسلام آباد غرب (در حالی که عقبه دشمن به وسیله عملیات هلی برن رزمندگان اسلام مسدود شده بود) آغاز کردند.

سرهنگ محمدی بیان کرد: رزمندگان اسلام در این عملیات شجاعانه بر آنها یورش برده و با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و بالگردهای هوانیروز در عملیات برق آسای خود خودروها، نفربرها و سایر تجهیزات نظامی آنها را به آتش کشیده و نسبت به هلاکت رسانیدن منافقین اقدام نمودند.

وی افزود: شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در این عملیات در هدایت خلبانان هوانیروز برای انهدام تجهیزات دشمن نقش مهم واساسی داشت. در این عملیات تعداد 1523 نفر از منافقین کشته، 2300 نفر زخمی و 305 نفر دستگیر شدند و همچنین اکثر امکانات آنان منهدم و یا به غنیمت رزمندگان اسلام درآمد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه در مورد مراسم این روز تاریخی بیان کرد: همزمان با سالروز این عملیات غرورآفرین، برنامه ها و مراسماتی در سطح استان توسط سازمان ها و مراکز مختلف برگزار می شود که مهمترین این مراسمات، همایش بزرگ حماسه مرصاد در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) است.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم، سردار کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سخنرانی خواهد کرد و از کتب دفاع مقدس استان کرمانشاه رونمایی خواهد شد.

سرهنگ محمدی اظهار داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه یاد حماسه رزمندگان اسلام، خصوصاً شهدای والا مقام این عملیات را گرامی داشته و «روز ملی کرمانشاه» را به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، پیشکسوتان دفاع مقدس و مردم ولایت مدار و شهید پرور استان کرمانشاه تبریک میگوید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار