به نویسندگی سعید اسدی فر؛

شهادت محمدرضا سبحانی در" پرواز خونین" کتاب شد

نویسنده کتاب "تماس آخر" گفت: این کتاب زندگینامه "محمدرضا سبحانی " شهید جوان سوسنگردی است که در200 صفحه و 8 فصل تنظیم شده است.
کد خبر: ۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷ - 24October 2013

شهادت محمدرضا سبحانی در

سعید اسدی فر، نویسنده و آزاده دوران 8 سال دفاع مقدس در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس از اثر جدید خود بنام "پرواز خونین" خبر داد و اظهار داشت: این کتاب زندگینامه "محمدرضا سبحانی " شهید جوان سوسنگردی است که در 9 فرودین 1339 در سوسنگرد متولد شد.

اسدی فر با اشاره به دوران سربازی این شهید گفت: زمانی که برای مرخصی به سوسنگرد برگشت، به علت محاصره شهر توسط نیروهای عراقی نتوانست داخل شهر شود. پس چند روزی را در نخلستانهای اطراف سوسنگرد گذراند.

وی ادامه داد: پس به محل پادگان خود در بهبهان برگشت و با کمک یکی از دوستان خود به جمع آوری مهمات پرداختند و به نخلستان برگشتند. از آن جا بود که ضربات سنگینی به نیروهای عراقی وارد آوردند.

اسدی فر با بیان شاخص بودن شهید سبحانی ، تصریح کرد: با توجه به شناخت کافی از منطقه، کارهایی که انجام می داد باعث شده بود که "سرگرد جاسم" عراقی برای سر او جایزهای تعیین کند. در نهایت، پس از گذشت سه روز دوست او شهید و خود سبحانی نیز دستگیر می شود.

نویسنده کتاب "آخرین تماس: زندگینامه شهید مصطفی ادب دوست" با اشاره به شجاعت شهید سبحانی اذعان داشت: پس از دستگیری، او را به یکی از همان نخلهای نخلستان بسته و او را آتش زدند.

اسدی فر با اشاره به داستانی بودن کتاب افزود: این کتاب در200 صفحه و 8 فصل تنظیم شده است که فصل اول آن "دوران شور و نشاط و التهاب" نام دارد، فصل دوم " دوران غم و اندوه" نام دارد که دراین فصل پدر خود را از دست می دهد.

"عبور از تاریکی و ورود به نور" عنوان فصل سوم کتاب پرواز خونین است که اسدی فر علت نام گذاری این فصل را عبور از مشکلات پیش آمده برای شهید دانست و افزود: در این دوران شهید سبحانی دوباره به تحصیل مشغول می شود و "دیو که بیرون رود، فرشته درآید" عنوان فصل چهارم است که دوران پیروزی انقلاب و ورد امام خمینی (ره) را در بر می گیرد.

نویسنده کتاب  آخرین تماس "تغییر و تحول و پیشرفت" را عنوان فصل پنجم دانست و اذعان کرد: در این فصل او در یک کارگاه فنی و تعمیر ماشینهای سنگین مشغول به کار می شود و فصل ششم را "حملهی گرازهای وحشی" نام گذاری کرده ام که تعبیری است از حملهی عراق به ایران.

وی دلیل انتخاب گراز را این طور بیان کرد: گرازها، حیواناتی هستند که هر آنچه که بر سر راهشان باشند را از بین می برند و تنها ویرانی از خود به جای می گذارند.

اسدی فر فصل هفتم کتاب خود را "صبح روز چهارم" و فصل هشتم را "پرواز خونین" عنوان کرد و افزود: شهید سبحانی پس از سه روز زندگی در نخلستان و در روز چهارم، در سال 58 پرواز خونین به سوی معبود خود داشت.

گفتنی است،کتاب پرواز خونین به زودی از سوی انتشارات شاهد به بازار نشر راه پیدا خواهد کرد.


 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار