سردار حسین ذالفقاری:

ماندگاری ارزش های دفاع مقدس تمرکز بر روی فرهنگ و اخلاق رزمندگان است

فرمانده پلیس مرزبانی کشور گفت: برای ماندگاری ارزش های دفاع مقدس بیشتر باید روی انگیزه، فرهنگ و اخلاق رزمندگان تمرکز داده شود نه صرفا رزمندگی. به طوری که در جنگ جهانی دوم بیش از 60 میلیون نفر کشته شدند به جای خود اما آنچیزی که ماندگاری آنها را بیشتر می کند پایبندی به اصول اخلاقی و ارزشها است.
کد خبر: ۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷ - 25October 2013

ماندگاری ارزش های دفاع مقدس تمرکز بر روی فرهنگ و اخلاق رزمندگان است

سردار حسین ذوالفقاری، فرمانده پلیس مرزبانی کشور در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به اینکه شهدا و خانواده های آنها در هر یک از یگان های ناجا قابل تفکیک نیست، اظهار داشت: مجموع خدماتی که به خانواده های شهدا در ناجا داده می شود یکپارچه است. چرا که خیلی از شهدا اساسا ساکن در مناطق مرزی نیستند و در استان های داخلی کشور هستند و قاعدتا ایجاب می کند پلیس مرزبانی از نزدیک به این خانواده ها در حدی که وظایف سازمانی است، رسیدگی شود.

وی افزود: مسئولین پلیس مرزبانی در مناطق مرزی و استانی به صورت همیشگی در دیدار و سرکشی به امور خانواده های شهدا هماهنگ با دیگر بخش های نیروی انتظامی در حد مقدورات و اختیارات سازمانی وظایف خود را انجام می دهند.

سردار ذوالفقاری با اشاره به اینکه مرزبانان قبل از جنگ هم در مرزها به خاطر درگیری زیادی که وجود داشت شهید می شدند، گفت:  ما نمی توانیم شهدای مرزبانی را به صورت دقیقا تفیک کنیم لذا شهدای نیروی انتظامی باید یکپارچه دیده شوند.

وی دفاع از کشور ومیهن را به بدن انسان تشبیه کرد و گفت: اگر روزی سیستم دفاعی بدن انسان از بین برود میکروب ها به آن حمله می کنند لذا کشور و زندگی ما به صورت مستمر به دفاع نیاز دارد. ما خوشحالیم که بر اساس آموزه های دینی اسلام و سیاست های جمهور اسلامی ایران برای دفاع از ارزش ها و استقلال کشورمان فعالیت می کنیم، دفاع از امنیت مردم بزرگترین افتخار برای ما است.

فرمانده مرزبانی ناجا اظهار داشت: در حال حاضر بارها شاهد ساخت فیلمهایی از دفاع مقدس هستیم که بسیار مورد توجه قشرهای مختلف جامعه قرار گرفته و تاثیر فراوانی را ایجاد کرده است. بخشهایی که توانسته اند خاطرات و وصیت نامه و فداکاری های شهدا را به نمایش بگذارند.

این مقام بلند پایه انتظامی با بیان اینکه مهمترین چیزی که می تواند ماندگاری دفاع مقدس را بیشتر کند انگیزه رزمندگان ما در جنگ و پایبندی آنها به اصول اخلاقی بود، افزود: در دنیا جنگ های زیادی رخ داده وخیلی افراد کشته شده اند اما حتما ماندگار نیستند. کشته شدن هر کسی در هر جنگی به معنای ماندگاری نیست، ماندگاری اعتقادات به فرهنگ، ، باورها و اخلاق است.

وی با خطاب به گفته یکی از شهدا ادامه داد: اگر ما تمام کشور را از دست بدهیم ولی اخلاق دینی را رعایت کنیم برنده هستیم. ولی اگر در هر صحنه ایی پیروز شویم اما مرزهای اخلاقی انسانی رانادیده بگیریم باخته ایم و این خیلی مهم است. به طوری که  می دانید کربلا علی الظاهر شکست خورد اما به خاطر ارزش هایی که داشت ماندگار ماند، اخلاق و ایمان، آن روزها را ماندنی کرد.

سردار ذوالفقاری گفت: برای ماندگاری ارزش های دفاع مقدس بیشتر باید روی انگیزه، فرهنگ و اخلاق رزمندگان تمرکز داده شود نه صرفا رزمندگی. به طوری که در جنگ جهانی دوم بیش از 60 میلیون نفر کشته شدند اینکه در جای خودش یک عده ای از جان خود گذشتند اما آنچیزی که ماندگاری آنها را بیشتر می کند پایبندی به اصول اخلاقی و ارزشها است.

وی خاطرنشان کرد: نوع تفکر والای فرماندهان دفاع مقدس به آنها ارزش داده است و این ماندگاری آنها را بالاتر می برد چرا که ما داشته ایم کسانی را با گفتن حرفی که از نظر خودشان نامتعارف بوده خود را مواخذه کرده اند.  

فرمانده پلیس مرزبانی کشور افزود: وقتی که شما شنیده اید شهید بروجردی را به عنوان "مسیح کردستان"  نام گذاری کرده اند به معنای این است که شهید بروجردی با اخلاق ماندگاری که داشت دنبال این بود که امنیت را در کردستان ایجاد کند نه صرفا با سلاح. اینها عواملی هستند که ماندگاری ارزشهای دفاع مقدس و رزمندگان آن دوران را برای ما عمق می بخشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار