سردار جلالی:

ناکام ماندن حمله به زیرساخت های فردو و UCF خاری در چشم اسرائیل و آمریکا است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه پدافند سایبری امکان دشمن در حمله به زیرساخت های کشور را ناممکن کرده است، گفت: محافظت از زیرساخت هایی همچون فردو و UCF توسط پدافند سایبری خاری در چشم اسرائیل و آمریکا است.
کد خبر: ۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲ - 25October 2013

ناکام ماندن حمله به زیرساخت های فردو و UCF خاری در چشم اسرائیل و آمریکا است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور پیش از ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به دهمین سالگرد صدور فرمان مقام معظم رهبری نسبت به تشکیل سازمان پدافند غیرعامل گفت: اینکه مقام عظمای ولایت در چنین مقطعی تدبیر کردند که به پدافند غیرعامل توجه شود به این معنی بود که ما در یک برهه تاریخی هستیم، همانطور که به گفته ایشان در شرایط فعلی در دنیا در یک پیچ تاریخی قرار داریم در فضای امروز از نظر زمانی نیز در بازه ای هستیم که شاهد تغییرات ماهیتی در تهدیدها هستیم.

وی افزود: رسالت پدافند غیرعامل این است که با مجموعه ای از اقدامات تاثیر تهدیدات بر جامعه، مردم و زیرساخت های مدیریتی را مهار کند.
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به اینکه کشور ما دارای نظریه اسلام و انقلاب در دنیا است و طبیعتا دشمن و تهدیداتی دارد، عنوان کرد: این تهدیدات از حوزه نظامی به حوزه سایبری وارد شده، در دنیای امروز تهدیدات در حال شکل گیری در قالب جدیدی بوده و از فرم نظامی به شکل های اقتصادی، سایبری، فرهنگی و سیاسی در حال چرخش است.
 
جلالی گفت: در چنین شرایطی لازمه کار این است که مجموعه ای در کشور مبتنی بر رصد فعالیت های دشمن در این حوزه ها و اتخاذ شیوه هایی برای جلوگیری آن شکل می گیرد.
 
وی افزود: پدافند غیرعامل به دنبال پایش و رصد تهدیدها و نیز شناخت اصول و حوزه هایی است که می تواند تا قبل از تاثیر بر جامعه آن را شناسایی، کنترل و مدیریت کند.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه تهدیدات دو دسته طبیعی و غیرطبیعی دارند، عنوان کرد: در تهدیدات طبیعی هیچ خشونتی وجود ندارد چون این تهدیدات ناشی از فعل و انفعالات زمین است و از آنجا که در برخی موارد ما آمادگی نداریم باعث می شود تا به چالش بیافتیم اما تهدیدات غیرطبیعی رویکرد دشمن با برنامه ریزی است و چون مولفه تشکیل دهنده آن فناوری ها است، هم پویا، هم علمی و هم متغیر هستند.
 
جلالی تصریح کرد: لازم است در چنین شرایطی بر این دسته از تهدیدات متمرکز شویم؛ ماهیت پدافند غیرعامل یک ماهیت علمی و پژوهشی است و تلاش می کند پایش و رصد این تهدیدات را به روز انجام داده و در سطوح مختلف برای آن راهکار ارائه دهد.
 
وی گفت: پدافند غیرعامل یعنی تزریق ژن مقاومت در کشور، پدافند غیرعامل یعنی آسیب ناپذیر کردن کشور در برابر آسیب ها تا در هر شرایطی بتواند چرخه خدمات به ملت را حفظ کند؛ هر جا که تهدیدی با منشا دولت بر مردم تحمیل شود پدافند غیرعامل در آنجا ایفای نقش می کند، پدافند غیرعامل یعنی سد نفوذ دشمن در برابر همه کشورها، ما می توانیم برنامه توسعه بلورین داشته باشیم، اما با یک تلنگر بشکند در حالی که ورود پدافند غیرعامل به برنامه های کشور می تواند نوید یک توسعه پایدار را به ما بدهد.
 
جلالی ادامه داد: پدافند غیرعامل یعنی پایداری در توسعه و مقاومت در کشور، توجه به درون و درونی سازی مولفه های اقتدار ملی به طوریکه رهبری در چند سخنرانی اخیر خود بر درونی سازی مولفه های اقتدا ملی تاکید کردند. این جمله رهبری را می تواند راهبردی ترین جمله پدافند غیرعامل دانست.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل با پدافند سایبری امکان دشمن در حمله به زیرساخت های کشور از جمله فردو و UCF را ناممکن ساخته که این خاری در چشم اسرائیل و آمریکا است.
 
وی خاطر نشان کرد: باید در این شرایط و در دولت تدبیر و امید با تدبیر پدافند غیرعامل را در تمام حوزه ها تقویت کنیم؛ انتظار داریم دولت تدبیر و امید همچون دولت های گذشته هر چند دقیق تر به این مساله توجه داشته باشند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار