حجت الاسلام علوی:

امریکا و صهیونیسم وحدت مسلمانان را نمی خواهند

وزیر اطلاعات گفت: امریکا و رژیم صهیونیستی ، دشمن مشترک شیعه و سنی اند و وحدت مسلمانان را نمی خواهند.
کد خبر: ۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲ - 25October 2013

امریکا و صهیونیسم وحدت مسلمانان را نمی خواهند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات دیشب در نخستین سفر به  استان فارس و زادگاهش  لامرد در جمع مردم  شیعه و سنی شهرستانهای "لامرد"،  "مهر" و "گراش" در مصلای الغدیر مسجد جامع  شهر لامرد  حضور  یافت.
 
وی با گرامیداشت  واقعه غدیر ضمن بر شمردن این واقعه اظهار داشت: غدیر متعلق به تمام مسلمانان است و باید تلاش کنیم به عنوان نماد وحدت  شیعه  و سنی ، جای خود را باز کند.
 
وزیر اطلاعات افزود: غدیر اختصاص به شیعه ندارد و اهل سنت نیز پیش از شیعیان مطالب بسیاری در این زمینه نوشتهاند و این موضوع را باور دارند.
 
سید محمود علوی ادامه داد: علامه امینی 11 جلد کتاب با موضوع عید غدیر به چاپ رساند که بیشتر در این کتابها احادیث دانشمندان اهل سنت اشاره، ذکر و با نشانی آن درج شده است.
 
وی  تصریح کرد: افراد جاهل ممکن است هم در بین شیعه باشند و هم اهل تسنن که  توهین های  تندی کنند؛ اما رهبر انقلاب فتوا داده که اسائه ادب و توهین به اهل تسنن حرام است. اما عده ای بی منطق و جاهل هستند که ممکن است حتی به رهبری درباره چنین فتوایی، اسائه ادب کنند.
 
وزیر اطلاعات گفت: امروز وحدت، مایه حیات جامعه اسلامی است و حتی اگر شیعه و سنی دشمن هم نداشته باشند باید وحدت و برادری خود را حفظ کنند.
 
وی با اشاره به اینکه امروز امریکا و رژیم صهیونیستی دشمن مشترک شیعه و سنی اند گفت: امروز دشمنان نمیخواهند وحدت مسلمانان جهان را مشاهده کنند و برای همین موضوع، عدهای فریبخورده تکفیری و سلفی که ریختن خون شیعه را جایز میدانند، اجیر کرده اند و همچنین در رسانههای وابسته به خود اجازه میدهند تا  به اهل سنت توهین کنند.
 
گفتنی است در این مراسم، 5 نفر از طلاب لامرد به دست  وزیر اطلاعات به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.
نظر شما
پربیننده ها