بوسه امام(ره) بر پیشانی شهید جاویدی

مرتضی جاویدی پس از عملیات والفجر 2 به دیدار امام(ره) افتخار یافت و حضرت امام نیز او را مورد لطف و مهر قرار داده و پیشانی بلندش را بوسید. مرتضی در این دیدار از امام خواست تا برای شهادتش دعا کند.
کد خبر: ۵۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ - 01August 2015

بوسه امام(ره) بر پیشانی شهید جاویدی

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، شهید "مرتضی جاویدی" همزمان با تحصیل به کارهای مختلفی چون دامپروری و کشاورزی مشغول بود تا علاوه بر تأمین هزینه تحصیل به امرار معاش خانواده کمک نماید. او تحصیلات خود را در سال 1356 با مدرک دیپلم تجربی با موفقیت به پایان رساند. برحسب دستور امام خمینی(ره) مبنی بر ترک پادگانها از خدمت سربازی در رژیم ستمشاهی امتناع ورزید، پس از پیروزی انقلاب به عضویت سپاه درآمد.

هرگاه از مسئولیت او در جبهه سوال میشد با فروتنی پاسخ می داد: فقط یک خدمتگزارم و سرباز امام زمان(عج) هستم.

مرتضی در جبهه غرب و کردستان به مبارزه با گروهکهای مزدور فعالیت میکرد. پس از شروع جنگ تحمیلی به خوزستان رفت و در عملیاتهای مختلف از جمله: فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، والفجر1 و 2 و 8، خیبر، بدر و کربلای 4 و 5 شرکت کرد و حماسه آفرید.

او مدتها فرماندهی گردان فجر از تیپ المهدی(عج) را برعهده داشت. همرزمان او هرگز خاطره رشادتها و حماسههای شهیدمرتضی جاویدی را از یاد نخواهند برد.

مرتضی جاویدی پس از عملیات والفجر 2 به دیدار امام(ره) افتخار یافت و حضرت امام نیز او را مورد لطف و مهر قرار داده و پیشانی بلندش را بوسید. مرتضی در این دیدار از امام خواست تا برای شهادتش دعا کند.

روح سراسر اشتیاق او سرانجام در هجده بهمن 65 بسوی میعادگاه ابدی به پرواز درآمد. عملیات کربلای 5 یادمان پرواز این عاشق واصل را در دل خود جای داده است.

خاطرهای از فرمانده گردان فجر تیپ المهدی در عملیات والفجر 2

یکی از همرزمان شهید مرتضی جاویدی در بیان خاطرهای از شهید در عملیات والفجر 2 بیان کرد: چهار روز از عملیات را پشت سر گذاشته بودیم و پادگان عظیم حاج عمران و همچنین گمرک و کوههای فوقالاشاره توسط رزمندگان دلیر اسلام به تصرف درآمده بود و در این راستا گردان فجر به فرمانده شهید یاد شده مستقر در تنگهی بردهزرد که راه عبور و مرور دشمن بعثی به پادگان مزبور بود از سه طرف در محاصرهی شدید نیروهای بعثی بود و تنها یک راه عقبنشینی وجود داشت که این گردان به مدت چهار روز با دهها شهید و زخمی و اسیر با دشمن در جنگ بود و هراسی به خود راه نمیداد.

ساعتی از روز پنجم گذشته صدای بیسیم فرماندهان منطقه عملیاتی از جمله شهید صیاد شیرازی، سرلشکر محسن رضائی و همچنین سردار اسدی فرمانده تیپ المهدی و شهید حاج محمود ستوده معاون تیپ و سردار حاج عبدا... محسننیا و جمع دیگر از فرماندهان عملیاتی مبنی بر این که: برادر جاویدی، گردان شما در محاصرهی شدید دشمن میباشد عقبنشینی کنید.

شهید جاویدی پاسخ داد: فرماندهی من امامخمینی است و به دستور ایشان عمل میکنم و نمیگذارم اُحُد بار دیگر در اسلام تکرار شود. شهید صیاد شیرازی اظهار نمودند: این چه کسی است که این چنین پاسخ میدهد؟ سردار اسدی فرمانده تیپ در پاسخ صیاد شیرازی گفت: مرتضی جاویدی فرمانده گردان فجر تیپ میباشد.

شهید صیاد دست به آسمان برده و برای این جوان دلیر و رشید اسلام دعا نمود که خداوند نگه دارد چنین افرادی برای اسلام و مسلمین که چنین شجاعانه و با درایت دفاع مقدس را ادامه میدهند.

پس از عملیات، رضایی موضوع را با حضرت امام در میان میگذارد. حضرت امام بر پیشانی این شهید بوسه میزند. موقع برگشت برادران تیپ به پادگان جلهبان که مستقر بودیم، سردار محسننیا و همچنین شهید حاج محمود ستوده و دیگر برادران گفتند واقعهی عجیبی در بیت حضرت امام(ره) رخ داده است. سردار شهید حاج محمود ستوده معاون تیپ فرمودند از مرتضی سؤال کنید. او بسیار فروتن بود و نمیخواست مطلب را بازگو کند. در آخر سردار محسن نیا ماجرای حضور شهید جاویدی در بیت امام را تعریف کرد.

فرازی از وصیت نامه شهید

«نمیدانم من چکار کردهام که شهید نمیشوم شاید قلبم سیاه است. خدا رحمت کند حاج محمود ستوده را، وقتی با هم صحبت میکردیم میگفتیم اگر جنگ تمام شود ما زنده باشیم چکار کنیم؟ واقعا نمیشود زندگی کرد و به صورت خانوادههای شهدا نگاه کرد...

و این جاست که ما و جاماندگان از قافله نور باید بگوییم خوشا به حال آنان که با شهادت رفتنند.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها