سردار ذوالقدر:

نسل جوان و مخاطبان خارج از کشور تاریخ دفاع مقدس را مطالبه می کنند

جانشین سپاه محمد رسول الله گفت: در خارج از کشور هم عده ای هستند که می خواهند بدانند ما چگونه با دست خالی عملیاتی مانند عملیات فاو را طراحی و اجرا کردیم.
کد خبر: ۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱ - 26October 2013

نسل جوان و مخاطبان خارج از کشور تاریخ دفاع مقدس را مطالبه می کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نشست خبری چهارمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با حضور سردار ذوالقدر جانشین سپاه محمد رسول الله برگزار شد.

سردار ذوالقدر در این مراسم ضمن تشکر از حاضرین گفت: از تمامی افرادی که در راه ترویج ارزش های دفاع مقدس قدم برمی دارند تشکر می کنم و امیدوارم که شهدا از همه ما راضی باشند.

وی افزود: با اینکه نزدیک به 34 سال است از تهاجم عراق و 24 سال از پذیرش قطعنامه می گذرد، هنوز هم ما مطالبه گرانی داریم. در حال حاضر ما با دو نسل روبه رو هستیم. یک نسلی که در دفاع مقدس حضور داشتند، جهاد کردند و دفاع مقدس را لمس کردند که بخشی از این نسل شهید هستند، بخشی جانباز هستند و بخشی هم رزمندگان گمنام دفاع مقدس و نسلی دیگر، نسل جوان هستند که جنگ را ندیده اند و وقتی ما را می بیند مطالبه می کند که در آن دوران چه گذشت، چگونه گذشت. این ها می خواهند بدانند با این که 34 سال از دفاع مقدس می گذرد، چگونه می شود که هنوز تشنگانی وجود دارند.

سردار ذوالقدر در ادامه با اشاره به علاقهمندی مخاطبان خارج از کشور به مفاهیم دفاع مقدس گفت: همچنین در خارج از کشور هم عده ای هستند که می خواهند بدانند ما چگونه با دست خالی عملیاتی مانند عملیات فاو را طراحی و اجرا کردیم. چگونه توانستیم غواصان را از دریا بگذرانیم، بدون آن که دشمن ببیند و در مقابل ما زانوی دانشجویی زده اند تا بفهمند چگونه در مقابل صدام و چند کشور آن حماسه را خلق و دانش هایی را ابداع کردیم که راه و روش آن برای دشمن معلوم نیست.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس تمام خبرنگاران از ما سوال می کردند آیا دفاع مقدس فقط در هفته دفاع مقدس پررنگ و پرشور برگزار می شود؟ من امروز پاسخ خود را در بخشی از صحبت هایم به این بزرگواران می دهم. در تمام دنیا تمدن کشورها را به میزان مطالعه آن کشور می شناسند و امروز ما صحنهی جدید را باز کرده ایم به نام صحنه دفاع مقدس ماندگار و آن کتاب دفاع مقدس است که برای تمام اقشار قابل استفاده باشد. ما افتخار می کنیم امسال در تهران، سپاه میزبان نمایشگاه کتاب دفاع مقدس است و تلاش می کنیم این ماندگاری را سالانه در تمام گروه های سنی و تمام اقشار طبقاتی جامعه ببینیم.

من از شما اهالی رسانه می خواهم به تمام آحاد جامعه پیام ما را برسانید که بدانند این فرصتی است تا همه از آن استفاده کنند. حرف های ناگفته ای در این نمایشگاه به میان می آید که شاید صاحبان آن مانند شهدا توان گفتنش را ندارند.

امیدوارم که شما کارتان نمونه معدنی باشد تا بتوانید این رشادت ها و ایثارگرها را در ابتدا کشف نموده و آن را در جامعه ترویج دهید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار