رییس بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش کشور:

پشتیبانی جبهه دوران طلایی نقش آفرینی بانوان بود/ بسیج زنان پرچم دار حرکت‌های فرهنگی باشد

مسئول بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش کشور گفت: دوران پشتیبانی جبهه در قالب گروه های انصارالمجاهدین، دوران طلایی نقش آفرینی زنان را رقم زد.
کد خبر: ۵۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ - 05August 2015

پشتیبانی جبهه دوران طلایی نقش آفرینی بانوان بود/ بسیج زنان پرچم دار حرکت‌های فرهنگی باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، فرحروز فاتحی طی سخنانی در همایش ستارگان زهرایی ویژه برگزداشت روز قشر بسیج جامعه زنان که روز سه شنبه در سالن اجتماعات امامزاده شاه سید علی(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه شهر قم مهد علم و نشر فرهنگ دینی است، اظهار کرد: زنان نیز همانند مردان وظیفه حفظ و حراست از نظام جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارند.

وی با تشریح وضعیت جامعه در دوران تاریخی پهلوی اول و دوم، دوران پیروزای انقلاب، دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و پس از آن به نمونه هایی از هجمه ها بر علیه زنان و همچنین نقش آفرینی موثر آنان افزود: در دوران پهلوی اول اوج سخت گیری بر زنان بود اما در زمان پهلوی دوم فساد نخست از این خاندان رواج پیدا کرد و سبب شد تا زنان مسلمان کمتر از خانهها خارج شوند.

فاتحی تصریح کرد: زنان نیز در طول تاریخ انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی همپای مردان در عرصههای مختلف حضور داشتند و اقداماتی همچون پشتیبانبی جنگ و رسیدگی به خانواده های شهدا و رزمندگان اسلام را در قالب گروه های انصارالمجاهدین به عهده داشتند و این دوران، دوران طلایی حضور و نقش آفرینی بانوان بسیجی بود.

وی با اشاره تشکیل بسیج مستضعفین در سال 58 و پس از آن بسیج خواهران خاطرنشان ساخت: در نخستین دورههای آموزش بسیج زنان مجبور بودند آموزشهای نظامی را از آقایان فرا بگیرند و پس از این دوره زنان در مساجد حضور یافتند و به دیگر زنان آموزشهای نظامی را تعلیم دادند.

مسئول بنیاد آیههای ایثار و تلاش کشور به شبهه های مطرح شده در زمینه آموزش نظامی زنان اشاره و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در پاسخ به این شبهه فرمودند همانگونه که دفاع از کشور بر مردان واجب است لازم است زنان نیز در عرصه دفاع از کشور حضور گسترده و پررنگ داشته باشند.

وی بیان کرد: زنان در طول هشت سال دفاع مقدس تلاش کردند تا فرزندان ولایی و بسیجی را در مسیر حفظ آرمانهای انقلاب و فرمان رهبری تربیت کنند؛ مادر شهید علم الهدی یکی از این مصادیق است، همانگونه که همسر شهید آیت الله سعیدی و همسر شهید اندرزگو و دیگر زنان مبارز در طول دوران مبارزه بر علیه رژیم طاغوت پشتیبان مردان مبارز خود بودند و یا بانوانی نیز خود مستقلا مبارزه می کردند.

مسئول بنیاد آیههای ایثار و تلاش کشور با اشاره به افتخارات جامعه بسیج گفت: یکی از افتخارات جامعه بسیجی حضور خانواده شهدا و ایثارگر است.

فاتحی به وجود هفت هزار بانوی شهیده در کشور اشاره و تاکید کرد: بانوان شهیدی همچون شهیده مریم فراهانیان و طیبه واعظی دارای شاخصههای ویژه ای بودند به گونهای که هنگام شهادت چادر را برنداشتند و با همان چادر مقدس به شهادت نائل شدند به طوری که چادر شهیده فرهانیان نیز در کنگره شهدای زن آبادان جهت نگهداری این یادگار ارزشمند در موزه شهدا از طرف خانواده اش به بنیاد شهید و امور ایثارگران اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه آنچه امروز به عنوان پدیده بدحجابی در کف خیابانها می بینیم واقعیت اصلی جامعه ما نیست، از ناکامی اغلب دستورالعمل ها و اقدامات مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر انتقاد کرد و گفت: اینگونه قوانین در پیچ و خم اداری و ملاحظات خاص سیاسی ناکام و ابتر می ماند در حالی دشمن بیکار ننشسته و هر روز در حال برنامه ریزی های مخرب فرهنگی است.

سخنران مراسم با اشاره به الگو پذیری کشورهایی چون یمن، بحرین، عراق و سوریه از تفکر بسیجی و رهنمودهای رهبری عزیز در ایران، به نقش بسیج زنان در حل معضلات فرهنگی اشاره کرد و گفت: امروز بسیج و بخصوص بسیج جامعه زنان توانمندترین تشکل ولایی برای اجرای برنامه های آمادگی دفاعی همچون گردان های الزهرا(س) و ماموریت های فرهنگی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است و می تواند کف جامعه را از معضلات فرهنگی برهاند.

فاتحی تاکید کرد: امروز زنان بسیجی پا به پای تلاش برای مدیریت امور خانواده باید پرچم دار و پیشرو حرکت های فرهنگی در جامعه بوده و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و اصلاح معضلاتی که دیده می شود، گام بردارند.

مسئول بنیاد آیههای ایثار و تلاش کشور با اشاره به اهمیت طرح های بصیرت افزایی در دانش آموزان و دانشجویان یادآور شد: دورههای طرح ولایت در دانشگاهها اجرایی شد که این دورهها تاثیرات بسیاری بر قشر دانشجو و تربیت نخبگان فرهنگی از این قشر داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار