سردار صفاری در گفتگو با دفاع پرس مطرح کرد

افزایش رشته‌های مرتبط با جغرافیای نظامی جنگ در مراکز دانشگاهی

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) گفت: باید یک سری از زوایای جنگ را به‌صورت تحلیلی برای کسانی که حوادث آن سال‌ها را به شکل علمی دنبال می‌کنند، بیان کنیم، و بر همین اساس، رشته‌های مربوط به جغرافیای نظامی جنگ یا دفاع مقدس باید در مراکز دانشگاهی افزایش یابد.
کد خبر: ۵۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 09August 2015

افزایش رشته‌های مرتبط با جغرافیای نظامی جنگ در مراکز دانشگاهی

سردار مرتضی صفاری فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره اسناد و روزشمارهای مرتبط با جنگ تحمیلی، گفت: هر گمشدهای را میتوان در روزشمارهای دفاع مقدس یافت؛ زیرا واقعیتهای صحنه نبرد در اینگونه اسناد و کتب دفاع مقدس بیان شده است؛ بنابراین وقتی درباره موضوعی از موضوعات دفاع مقدس میخواهیم مطلبی را عنوان کنیم با استفاده از اسناد موجود میتوان مستند سخن گفت.

وی افزود: پس این قبیل کتب و اسناد، علاوه بر پاسخگویی به نیازهای مختلف، یک حرکت ماندگار است؛ که امیدواریم تمام سالهای دفاع مقدس در قالب کتابهای روزشمار برای استفاده عموم علاقهمندان منتشر شود.

سردار صفاری در ادامه با اشاره به فعالیتهای دانشگاه امام حسین(ع) در کمک به بیان واقعیتهای صحنههای جنگ تحمیلی، عنوان کرد: به دلیل اهمیت موضوع دفاع مقدس، مرکزی به نام مرکز پژوهشی و آموزشی معارف دفاع مقدس در دانشگاه امام حسین(ع) راهاندازی شده است تا در آن زوایای مختلف جنگ عراق علیه ایران برای استفاده دانشجویان باز روایی شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید یک سری از زوایای جنگ را بهصورت تحلیلی برای کسانی که حوادث آن سالها را به شکل علمی دنبال میکنند، بیان کنیم، افزود: بر همین اساس میبایست رشتههای مربوط به جغرافیای نظامی جنگ یا دفاع مقدس در مراکز دانشگاهی افزایش یابد؛ زیرا تا این انقلاب و نظام اسلامی وجود دارد، دشمنان دست از دشمنی با ما برنمیدارند و همواره به دنبال آن هستند که ما را به اصطلاح خودشان نابود کنند؛ لذا باید روز به روز نسبت به گذشته قویتر باشیم.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) با اشاره به اینکه در این رابطه می توان از رزمندگان دوران دفاع مقدس و حتی نسل جوان بهره برد، بیان داشت: تمام دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) با راهاندازی مرکز مورد اشاره، دو واحد درسی نظری را با بهرهگیری از تجارب فرماندهان ارشد سپاه مانند سرداران محمد علی جعفری، رحیم صفوی، محمد باقری، احمد غلامپور، مرتضی قربانی و علی فضلی میگذرانند.

 وی اضافه کرد: یک هفته هم این دانشجویان با همراهی فرماندهان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام میشوند، تا آموختههای نظری را بهصورت عملی ملاحظه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار