سردار اصلانی در مراسم افتتاح فاز جدید بیمارستان بقیه الله(عج) مطرح کرد

ویزیت سالانه یک میلیون نفر در مراکز درمانی دانشگاه بقیةالله(عج)

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) گفت: در ابعاد درمانی طی 10 سال گذشته در مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) تعداد ویزیت‌های درمانگاهی از 250 هزار مورد در سال به بالای یک میلیون مورد رسیده است.
کد خبر: ۵۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴ - 08August 2015

ویزیت سالانه یک میلیون نفر در مراکز درمانی دانشگاه بقیةالله(عج)

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار جعفر اصلانی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در مراسم افتتاح فاز 4و5 اورژانس بیمارستان بقیه الله(عج)، ضمن تقدیر از اقدامات به عمل آمده در ساخت اورژانس شیمیایی بیمارستان بقیه الله(عج)، با ارایه آماری به پیشرفت های مختلف دانشگاه در 10 سال اخیر پرداخت و گفت: در عرض 10 سال گذشته  65 هزار متر مربع در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) و مراکز درمانی تابعه آن ساخت و ساز انجام گرفته و 45 هزار متر مربع نیز در حال تکمیل است؛ همچنین بیش از 50 هزار متر مربع نیز بازسازی صورت گرفته که بیشتر در مراکز درمانی بوده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این طی 10 سال گذشته در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) تعداد عمل های جراحی سالیانه از 23 هزار مورد در سال به نزدیک 40 هزار مورد رسیده و تعداد بستری ها نیز از 30 هزار مورد سالیانه به 53 هزار مورد افزایش داشته و تعداد ویزیت های درمانگاهی از 250 هزار مورد در سال به بالای یک میلیون مورد رسیده که رقم قابل توجهی است.

سردار اصلانی افزود: خدمات ارائه شده در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در 10سال اخیر دو برابر شده که البته اعتقاد داریم افزایش مراجعه مردم به این مراکز درمانی نشان دهنده کیفیت بالای خدمات آنها است.

وی اظهار داشت: در حوزه آموزش نیز امروز بیش از 30 رشته تخصصی داریم و از 700 دانشجو و 100 دانشجوی تحصیلات تکمیلی به تعداد 1400دانشجو و 700 دانشجوی تحصیلات تکمیلی رسیده ایم.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(ص) با اشاره به اینکه در حیطه پژوهش نیز از 50 مقاله سایت شده در سال به رقم بالای 600 مقاله دست یافته ایم و 8 سال هم است که رتبه اول جشنواره رازی را کسب می کنیم، افزود: از آخرین افتخار دانشگاه در سال 94 که توسط وزارت علوم ابلاغ شده می توان به قرار گرفتن دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در بین دانشگاه های یک درصد برتر دنیا در حوزه استنادات علمی، اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای دانشگاه از 1800 نفر در 10 سال گذشته به 1450 نفر در حال حاضر تقلیل پیدا کرده، بیان داشت: ما معتقدیم همکاران مان در این مجموعه بیشتر با انگیزه های معنوی درحال فعالیت هستند که باعث افتخار است؛ بنابراین چنانچه این روحیه و طرز کار استمرار داشته باشد، رسیدن به مرجعیت علمی دنیا امکان پذیر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها