وحید امیرخانی :

پیوند بین مردم ایران و لبنان فراتر از حزب الله است

چمران در اولین اقدام برای بچه های یتیم مدرسه "جبل العامل" خوابگاه درست می کند و وضعیت غذای آنها را روبراه می کند. علاوه بر این ایشان مدیریت حزب "عمل " را برعهده داشته و به افراد این حزب آموزش نظامی می داده وپس از مدتی شاخه نظامی جنبش مقاومت لبنان را راه اندازی کرده است.
کد خبر: ۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰ - 17June 2013

پیوند بین مردم ایران و لبنان فراتر از حزب الله است

وحید امیرخانی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: طی سفرهای متعددی که به لبنان داشتم متوجه شدم آن تصویری که تلویزیون ما از لبنان به نمایش می گذارد با واقعیتی که در لبنان وجود دارد به طور کامل متفاوت است و تلویزیون ما نتوانسته است تصویر کامل و درستی از واقعیت موجود در لبنان به نمایش بگذارد .

تهیه کننده و کارگردان مستند" باران بهانه بود " افزود: ملت ما پیوندی عمیق و دیرینه با همه مردم لبنان دارد و لازم است که در رسانه هایمان به همه مردم لبنان توجه داشته باشیم.تلویزیون ما فقط اخبار حزب الله لبنان را پوشش داده و سعی دارد لبنان را فقط با حزب الله معرفی کند. نشان دادن حزب الله لبنان درست مثل این است که فیلمسازان خارجی برای نشان دادن ایران سراغ شهر قم بروند و این شهر را به عنوان نماد همه مردم ایران به همه مردم دنیا نشان دهند!

تهیه کننده و کارگردان مستند" فصل شیدایی " اظهار داشت: در مستند " باران بهانه بود" همه سعی و تلاش من بر این قرار گرفت تا تصویر درستی از همه مردم لبنان به نمایش بگذارم و تاثیرات متقابلی که رهبران سیاسی این دو ملت بر روی هم داشتند را به تصویر بکشم. "باران بهانه بود " نشان می دهد که پیوند بین مردم ایران و لبنان فراتر ازحزب الله است.

تهیه کننده و کارگردان مستند" آوای مقاومت " افزود: تا آنجا که اطلاع دارم شهید چمران به همراه همسر و فرزندانش در آمریکا بودند که امام موسی صدر از ایشان دعوت می کند تا به لبنان بروند ، شهید چمران دعوت امام موسی صدررا می پذیرد و به جهت حمایت و پشتیبانی از شیعه های لبنان از آمریکا به لبنان مهاجرت می کند ومدت هشت سال در آنجا می ماند.

تهیه کننده و کارگردان مستند " ناک اوت" تصریح کرد: باید توجه داشت که شهید چمران زمانی به لبنان می رود که شیعه دراقلیت قرار دارد و در زندگی روزمره مردم خبر چندانی از مذهب شیعه نیست و در کشور لبنان توجه چندانی به این مذهب نمی شود. بدون شک اگر از خود گذشتگی های شهید چمران و دیگرعزیزان نبود حزب الله لبنان قدرت امروزه را نداشت.

تهیه کننده و کارگردان مستند" انعکاس " افزود: شهید چمران به محض ورود به لبنان مدیریت مدرسه  "جبل العامل" را برعهده می گیرد. مدرسه "جبل العامل" در جنوب لبنان قرار دارد و اکثر بچه هایی که به این مدرسه می رفتند یتیم هایی بودند که پدر و مادرشان را درجنگ از دست داده بودند.

تهیه کننده و کارگردان مستند "مستند پاکستان" اظهار داشت: چمران در اولین اقدام برای بچه های یتیم مدرسه "جبل العامل" خوابگاه درست می کند و وضعیت غذای آنها را روبراه می کند. علاوه بر این ایشان مدیریت حزب "عمل "  را برعهده داشته و به افراد این حزب آموزش نظامی می داده وپس از مدتی شاخه نظامی جنبش مقاومت لبنان را راه اندازی کرده است.

تهیه کننده و کارگردان مستند " یاس " تاکید کرد: چمران یکی از مجبوب ترین شخصیت های جنوب لبنان است، این محبوبیت به حدی است که در حال حاضر هم بسیاری از خانواده های شیعه جنوب لبنان نام بچه های خود را چمران می گذارند. بعد ازامام راحل و مقام معظم رهبری چمران بیشترین محبوبیت را در بین بچه های جنوب لبنان دارد

نظر شما
پربیننده ها