برگزاری اولین جلسه ستاد گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد در تبریز

اولین جلسه ستاد گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان و جمعی از فرماندهان نظامی، انتظامی و مدیران ادارات و نهادهای مربوطه در محل استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰ - 27October 2013

برگزاری اولین جلسه ستاد گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد در تبریز

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از تبریز، سردار استوار آذر مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان شرقی در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره 150 شهید استان در آزادسازی سوسنگرد و امام راحل (ره) به نقش بیبدیل مقام معظم رهبری و رزمندگان اسلام به ویژه شهدای آذربایجان شرقی در آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و افزود: دشمن تلاشهای زیادی را برای تسلط و تصرف شهرستانهای کشور به عمل آورد که در این میان توانست با محاصره سوسنگرد بخشی از این شهر را به تصرف خود درآورد که با مقاومت و تلاشهای همهجانبه رزمندگان اسلام مواجه شد و با شکست محاصره سوسنگرد، سرانجام در 26 آبان 59 این شهر آزاد شد.

وی با بیان اینکه همه دستگاهها و نهادها باید با مشارکت همهجانبه خود یاد و خاطره آن ایام را گرامی داشته و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تمام سعی و تلاش خود را انجام دهند، تصریح کرد: امام راحل (ره) بعد از محاصره سوسنگرد و اتفاقات ناگوار پیشآمده فرمودند سوسنگرد باید تا 24ساعت آزاد شود که این فرمایش امام (ره) نقش بسیار مهمی در آزادسازی سوسنگرد داشت.

در ادامه سردار نصرتی معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجانشرقی با تبریک عید سعید غدیر خم، گفت : انقلاب اسلامی ایران ، به برکت دوران دفاع مقدس توانست بخشی از دستاوردها  و پیام غدیر را به دنیای اسلام  و بشریت که از جمله آن نعمت بزرگ ولایت است، ارائه دهد.

سردار نصرتی با بیان اینکه پیام واقعه غدیرخم به درستی درک نشده است، افزود : هرچقدر برای دوران دفاع مقدس کار و سرمایه گذاری کنیم نتوانسته ایم تکلیف خود را به خوبی انجام دهیم، لذا همه ما باید با تمام وجود حافظ دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی ایران و دوران دفاع مقدس باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت : آزادسازی سوسنگرد یکی از مصادیق و افتخارات دوران دفاع مقدس بوده و می تواند چراغ راهنما و راه سعادت خوشبختی ما باشد و باید آنرا در تاریخ ماندگار کنیم .

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجانشرقی ضمن قدردانی از تلاشهای دلسوزانه سردار استوار آذر به نقش ادارات ، نهادها و سازمانها در احیاء و ترویج فرهنگ دفاع مقدس تاکید و خاطرنشان کرد: دستاوردهای نظام و دوران دفاع مقدس روز به روز پر رنگ تر نمایان می شود که از جمله آنها بیداری اسلامی و الگو قراردادن مردم سالاری دینی است که حضرت امام (ره) آن را بنا و مقام معظم رهبری ادامه دهنده آن راه عظیم هستند.

سردار نصرتی افزود: امروز باید رشادتها و دلاوریهای رزمندگان اسلام و اسناد مرتبط با آنها با ادبیات و هنری جذاب در اختیار مخاطبین قرار گیرد.

نظر شما
پربیننده ها