حجت‌الاسلام سعیدی:

بمب هسته‌ای در دکترین نظامی ایران جایگاهی ندارد/ تکذیب حضور سرلشکر سلیمانی در روسیه

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: بارها عنوان شده که بمب هسته‌ای در دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد؛ همچنین فتوای رهبر معظم انقلاب نیز در این خصوص صریح و روشن است، و کسانی که ما را متهم می‌کنند، خود صدها و هزاران بمب اتمی داشته و آن را مورد استفاده نیز قرار داده‌اند.
کد خبر: ۵۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ - 16August 2015

بمب هسته‌ای در دکترین نظامی ایران جایگاهی ندارد/ تکذیب حضور سرلشکر سلیمانی در روسیه

به گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران، حجتالاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه صبح امروز (یکشنبه) در نشستی خبری به تشریح اهداف و نحوه اجرای اولین جشنواره پژوهشی «سلمان فارسی» ویژه تحقیقات علوم انسانی اسلامی در سطح نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

حجتالاسلام سعیدی با معرفی پژوهشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با سابقه بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تحقیق و پژوهش یکی از با سابقهترین مراکز علمی و تحقیقاتی در حوزه علوم انسانی اسلامی در سطح نیروهای مسلح محسوب میشود؛ که تاکنون با توجه به نیاز جامعه مخاطب خود توانسته آثار مناسبی را تولید و بسیاری از خلأهای فکری و عقیدتی را با اقدام به موقع پرکند.

وی از تولید 700 عنوان کتاب مطالعاتی و تحقیقاتی و صدها کتاب آموزشی در پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق خبر داد و گفت: این پژوهشگاه دارای سه پژوهشکده "الهیات و معارف اسلامی"، مطالعات فرهنگی و اجتماعی و مطالعات سیاسی است؛ که در این پژوهشکدهها 12 گروه علمی تخصصی مسئولیت اجرای پروژههای توسعهای، کاربردی و بنیادی را در حوزه علوم انسانی و اسلامی بر عهده دارند، و تاکنون بیش از 300 پروژه را به انجام رساندهاند.

حجتالاسلام سعیدی انجام پروژه های بنیادی، کاربردی و توسعه ای در حوزه علوم انسانی اسلامی را از مأموریتهای پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) برشمرد و گفت: تهیه و تألیف مواد و محتوای آموزشی مورد نیاز سپاه و نیروهای مسلح در حوزه نظام آموزشی عقیدتی سیاسی، اطلاع رسانی در حوزه علوم اسلامی و انسانی به نیروهای مسلح و تربیت پژوهشگران کارآمد، مؤمن و معتقد به آرمانهای انقلاب اسلامی از دیگر مأموریتهای این پژوهشگاه است.

وی در ادامه در خصوص برگزاری «اولین جشنواره پژوهشی سلمان فارسی» اظهار داشت: با توجه به ابلاغیه فرماندهی معظم کل قوا در سال 1393 مبنی بر محور بودن پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) در خصوص فعالیتهای تحقیقاتی سازمانهای عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران «جشنواره سلمان فارسی» با هدف ارتقای جایگاه پژوهش، شناسایی و ترغیب پژوهشگران و اندیشمندان این حوزه و ایجاد همگرایی ظرفیتها و پتانسیلهای موجود در سطح نیروهای مسلح توسط پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) طراحی شده و بهصورت دوسالانه برگزار میشود.

نماینده ولی فقیه در سپاه وجه تسمیه انتخاب نام "سلمان فارسی" برای یک جشنواره علمی پژوهشی را اینگونه توصیف کرد: سلمان فارسی از صحابی گرانقدر رسول خدا(ص) و یک حکیم، اندیشمند، نظریهپرداز و در عین حال مبتکر نظامی بود که فضایل بی شماری را از زهد و تقوا و دانش در وجود خویش متعالی ساخته بود.

وی افزود: متأسفانه این شخصیت بی نظیر تاریخ اسلام تا حدودی ناشناخته است از این رو زیبنده بود که یک جشنواره به نام مبارک ایشان نامگذاری شود.

حجتالاسلام سعیدی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره سلمان فارسی اظهار داشت: کمک به تولید دانش در حوزه علوم انسانی اسلامی، زمینهسازی برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در تحول علوم انسانی در نیروهای مسلح، ترویج و تقویت فرهنگ پژوهش در سطح نیروهای مسلح، تشویق و ترغیب مسئولین و پژوهشگران بهمنظور اهتمام بیشتر به امر پژوهش، ایجاد فضایی مناسب در راستای اطلاعرسانی و معرفی مراکز پژوهشی نیروهای مسلح در حوزه علوم انسانی و اسلامی، شناسایی نخبگان و ظرفیتهای علمی برتر و حمایت آنان در سطح سپاه و نیروهای مسلح، ایجاد بستر مناسب برای تعامل پژوهشی درونبخشی و برونبخشی و نیز جهتدهی فعالیتهای پژوهشی مراکز به سمت نیازهای پژوهشی سپاه و نیروهای مسلح در جلوگیری از موازیکاریهای از اهداف مهم برگزاری اولین جشنواره پژوهشی "سلمان فارسی" است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه و نقشآفرینی سپاه در عرصه جنگ نرم تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران سپاه را بهعنوان پاسدار انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن معرفی میکند؛ به این معنی که هر تهدیدی از سخت، نیمهسخت و نرمافزاری که متوجه انقلاب باشد این نهاد انقلابی و مردمی به نوعی مسئولیت مقابله با آن را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه در مقابله با تهدیدات سخت، نیمهسخت و نرم سازوکارهای متفاوتی نیز باید اتخاذ شود، گفت: امروز در عرصه مواجهه با جنگ نرم دشمن که باورها، اعتقادات و قلبها هدف قرار گرفته است بسیج مردمی به دلیل ایفای نقش در کلیه سطوح جامعه میتواند به ایفای نقش پرداخته، و با ارتقای بنیه معنوی افراد را در برابر تهاجم دشمن واکسینه کند.

حجتالاسلام سعیدی در پاسخ به سؤالی پیرامون برخی جوسازیهای صورت گرفته توسط مقامات امریکایی علیه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بهعنوان یک نهاد مکتبی همواره سیاستهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا را دنبال کرده، و تافته جدابافته از نظام نیست؛ سیاستهای نظام در خصوص استفاده از سلاح هستهای روشن است، و بارها عنوان شده که بمب هستهای در دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد؛ همچنین فتوای رهبر معظم انقلاب نیز در این خصوص صریح و روشن است، و کسانی که ما را متهم میکنند، خود صدها و هزاران بمب اتمی داشته و آن را مورد استفاده نیز قرار دادهاند.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون اتخاذ رویکرد تجزیه کشورها در منطقه از جانب نظام سلطه گفت: تجزیه کشورها از سیاستهای راهبردی و توطئهی امریکاست؛ که در طول 150 سال اخیر همواره در دستور کار نظام سلطه قرار داشته است.

وی با بیان اینکه تجزیه کشورها منافع زیادی را برای نظام سلطه به همراه دارد، گفت: مردم عراق، سوریه و دیگر کشورهای مواجه با این توطئه به این مهم توجه دارند؛ جمهوری اسلامی ایران نیز از تمامیت ارضی عراق، سوریه و سایر کشورهای مظلوم منطقه حمایت میکند؛ مردم عراق میبایست در برابر این توطئه بایستند و بنده بعید میدانم امریکاییها به این خواسته شوم خود برسند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان شایعه حضور سردار سلیمانی در روسیه را فرافکنی برای بهرهبرداری و دستیابی به اهداف پشت پرده دشمنان دانست.

در پایان این نشست خبری، عباسعلی عظیمی شوشتری دبیر علمی جشنواره پژوهشی "سلمان فارسی" با اشاره به موضوعات و محورهای این جشنواره گفت: جشنواره پژوهشی سلمان فارسی در موضوعات و محورهای علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق، کلام ادیان و مذاهب، فلسفه و عرفان، اخلاق و تربیت اسلامی، تاریخ اسلام و سیره معصومین، مطالعات انقلاب اسلامی، اندیشه سیاسی و جریان شناسی، علوم انسانی مرتبط با حوزه دین از جمله دفاعی امنیتی، اقتصاد، روانشناسی و مدیریت علوم اجتماعی برگزار میشود.

وی افزود: مراکز پژوهشی آموزشی و سازمانهای عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح برای شرکت در جشنواره با مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.salmanfarsi.net نسبت به دریافت و تکمیل کاربرگردهای مربوطه اقدام و اثر خود را به همراه سایر مدارک بهصورت پستی به آدرس دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیر علمی جشنواره سلمان ادامه داد: مدارک مورد نیاز شامل دو نسخه چاپی اثر، کاربرگ شرکت در جشنواره، نامه معرفی آثار از سازمان یا مرکز مربوطه و سوابق علمی و پژوهشی مجریان اثر است؛ که میبایست این مدارک بهصورت کامل تهیه و ارسال شود. همچنین آثاری که دارای ماهیت پژوهشی باشند مورد بررسی قرار میگیرند، آثاری که در سال 92 خاتمه یافتهاند پذیرفته شده و ارسال مقاله، پایاننامه و اثر ترجمه شده پذیرفته نخواهد شد.

اولین جشنواره پژوهشی "سلمان فارسی" همزمان با هفته پژوهش (آذرماه) در قم برگزار میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار