نقوی حسینی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شعار "مرگ بر آمریکا" مقابله با خوی استکباری است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: شعار "مرگ بر آمریکا" مقابله با خوی استکباری جهان خوارانی است که همواره حضور مستقیم و بی واسطه در پس پرده تمام اتفاقات معاصر ایران داشته داشتند.
کد خبر: ۵۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳ - 18August 2015

شعار

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس درباره هدف بیان شعار "مرگ بر آمریکا" که از بعد از انقلاب اسلامی به عنوان یکی از نمادهای استکبار ستیزی توسط مردم بیان میشود گفت: وقتی به تاریخ روابط خارجی ایران و آمریکا برمیگردیم، همواره حضور مستقیم و بی واسطه آمریکا را در پس پرده تمام اتفاقات معاصر ایران مشاهده میکنیم. آمریکاییها پس از دهه 30 با کودتای 28 مرداد 32 خواهان دخالت در تمامیت ارضی دولت ملی ایران بودند. بعد از کودتای 28 مرداد آمریکا با کمک ایادی خود دوباره شاه سرنگون شده را به ایران بازگرداند و اجازه هر نوع فعالیتی را از مردم گرفت.

وی ادامه داد: شاه ایران به یک آلت دست برای آمریکا و ایادیاش تبدیل شد و آنها توان اداره ایران را به دست آوردند. ساواک را تاسیس کردند و دودهه اجازه فعالیت آشکار به هیچ فردی ندادند. در سال 43 با ابلاغ طرح کاپیتولاسیون باعث تبعید امام از ایران شدند. با نفوذ در اقشار مردم و ایجاد تضارب آرا، نفاق و دودستگی را در میان مردم ایران ایجاد کردند و باعث چند پاره شدن و عدم یکرنگی در میان ملت شدند.

نماینده مردم ورامین اظهار داشت: آمریکا در طول چند دهه پس پیروزی انقلاب اسلامی و پیش از آن همواره از گروههای تروریستی حمایت و دست به کودتاهای مختلف در ایران زده و همچنین در دوران هشت سال دفاع مقدس با همه توان از رژیم بعث حمایت کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: آمریکا در پایان جنگ با اینکه میدانست هواپیمای ایرانی غیر نظامی است آن را مورد هدف قرار داد و این تنها از دشمنی و خوی استکباری این جهان خواران نشات میگیرد. پس از جنگ تحمیلی نیز با تحریمها و ترورهایی که هیچ وقت کاری از پیش نخواهد برد، همواره خواستند مقابل اهداف جمهوری اسلامی را بگیرند ولی با بصیرت و آگاهی که مردم ایران در برابر این به ظاهر قدرتمند توخالی دارند با صدای بلند فریاد میزنند "مرگ بر آمریکا".

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار