صفرزاده در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شعار «مرگ بر آمریکا» بیانگر نفرت ایرانیان از دولتمردان آمریکاست

فیلمنامه نویس و منتقد سینما گفت: مردم ایران با شعار «مرگ بر آمریکا» تنفرشان از دولتمردان آمریکا را نشان می‌دهند.
کد خبر: ۵۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۲ - 20August 2015

شعار «مرگ بر آمریکا» بیانگر نفرت ایرانیان از دولتمردان آمریکاست

"اکبر صفرزاده" فیلمنامهنویس و منتقد سینما در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به لزوم شناخت هنرمندان از سیاستهای مستکبرانه آمریکا اظهار داشت: جمعیت کشور آمریکا متشکل از گروهها و نژادها و ادیان مختلف است؛ که بسیاری از این گروهها و افراد با سیاستهای استکباری دولتمردان آمریکا مخالف هستند و مخالفت خود را نیز رسما اعلام میکنند.

صفرزاده افزود: مردم ایران با مردم آمریکا هیچ مشکلی ندارند؛ بلکه مشکل ما سیاستمداران آمریکایی هستند که بدون در نظر گرفتن اصول انسانی سعی در پیاده کردن اهداف منفعتطلبانه خود دارند.

وی با تشریح برخی اقدامات سیاستمداران دولت آمریکا در دورههای گذشته یادآور شد: سوابق استکباری آمریکا در ایران در کودتای 28 مرداد 1332 و براندازی دولت قانونی هنوز از خاطر مردم ایران پاک نشده است، و همینطور طراحی و تحمیل جنگ 8 ساله از طریق کشور عراق علیه ایران که هنوز پس از گذشت چند سال عوارض بیشمار این جنگ تحمیلی دامنگیر مردم ایران است. هنوز در بین مردم ما کسانی هستند که از آسیبهای بمباران شیمیایی رنج میبرند، و هنوز هستند کسانی که در مقام جانباز با عوارض مجروحیت دوران هشت سال دفاع مقدس دست و پنجه نرم میکنند.

فیلمنامهنویس و منتقد سینما ادامه داد: مورد اصابت قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران نمونه بارز شقاوت و سنگدلی موجود در بین برخی سیاستمداران آمریکایی است. حمله یک ناو جنگی به یک هواپیمای مسافربری که حامل تعدادی افراد بی سلاح و بیپناه است ازجمله جنایتهایی است که تاریخ هیچگاه آن را فراموش نخواهد کرد. بدتر آنکه کاپیتان این ناو جنگی برای حمله به این هواپیمای مسافربری مدال شجاعت دریافت و آن را با افتخار به سینه خود آویزان میکند.

وی با اشاره به حادثه تلخ هیروشیما و ناکازاکی تصریح کرد: در بین کشورهای دنیا آمریکا تنها کشوری است که از بمب اتم استفاده کرده و با فرو ریختن آن بر سر مردم هیروشیما و ناکازاکی یکی از دردناکترین فجایع قرن را رقم زده است، با گذشت چند دهه هنوز مردم هیروشیما و ناکازاکی از عوارض انفجار این بمب رنج میبرند.

صفرزاده با تشریح روشهای مبارزه مردم دنیا با سیاستهای سلطهطلبانه آمریکا ادامه داد: مردم ایران با شعار مرگ بر آمریکا تنفرشان از دولتمردان آمریکا را نشان میدهند. مردم ژاپن نیز پس از انفجار بمب در هیروشیما و ناکازاکی با تمام قدرت و تمام وجود کار کردند و آموزش دیدند و با کار و تلاش و دست یابی به تکنولوژی روز توانستند به یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین کشورهای دنیا تبدیل شوند و تمام قد جلوی آمریکا بایستند.

وی با اشاره به ضرورت تبیین شعار مرگ بر آمریکا و تأثیر اقدامات آمریکا بر عرصههای اقتصادی، فرهنگی و علمی ادامه داد: توافق 5+1 این فرصت را به ما میدهد که وارد بازارهای جهانی شویم و با تکیه بر توانمندیهای داخلی و نیروی جوان و متخصص جایگاه خود را بهعنوان کشوری قدرتمند به همه دنیا ثابت کنیم. درخشش جوانان ما در عرصههای مختلف نشان داد که ما میتوانیم در عرصههای ورزشی، اقتصادی، علمی و فرهنگی جزو پنج کشور برتر دنیا باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار