رئیس سازمان بسیج دانش آموزی:

دانش آموزان در روز ۱۳ آبان "مرگ بر آمریکا" را کوبنده تر فریاد می زنند

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گفت: امسال در روز ۱۳ آبان دانش آموزان شعار "مرگ بر آمریکا" را کوبنده تر از سالهای دیگر طنین انداز می کنند.
کد خبر: ۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷ - 28October 2013

دانش آموزان در روز  ۱۳ آبان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ علی صابر ماهانی رئیس سازمان بسیج دانش آموزی در نشست خبری سازمان بسیج دانش آموزی به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی، اظهار داشت: اگر بتوانیم در بسیج دانش آموزی خوب سرمایه گذاری کنیم سایر اقشار بسیج نیز در مسیر تعریف شده گام برمی دارند. در حقیقت می توان گفت که بسیج دانش آموزی به صورت بالقوه کل بسیج است و هنر ما این است که با کارکرد درست استعدادهای بالقوه را بالفعل کرده تا دانش آموز در مسیر زندگی و سایر عرصه های بسیج به طور مناسب نقش آفرینی کند.


صابر ماهانی افزود: طبق ماده واحده سال 75 که مجلس آن را تصویب کرد 8 آبان سالروز شهادت شهید فهمیده به عنوان روز بسیج دانش آموزی اعلام شد؛ بنابراین سازمان بسیج دانش آموزی از 7 تا 13 آبان را به نام هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری کرده است و با نگاه به زندگی شهید فهمیده به عنوان الگوی دانش آموزان این هفته آغاز می شود.


رئیس سازمان بسیج دانش آموزی ادامه داد: هفته بسیج دانش آموزی که با نگاه به زندگی شهید فهمیده آغاز می شود، با روحیه استکبار ستیزی نیز به پایان می رسد و در این هفته ویژه برنامه های خاصی را در سراسر کشور اجرا خواهیم کرد و شعار دانش آموز حماسه ساز امروز و آینده ساز فردا به عنوان شعار هفته بسیج دانش آموزی در سال 92 انتخاب شده است.


وی با اشاره به علت برگزاری محل نشست خبری در لانه جاسوسی سابق آمریکا، تصریح کرد: هدف این بود که ما به عنوان نماینده دانش آموزان، پیام استکبار ستیزی خود را اعلام کنیم. حرکت اخیری که در ایالت کالیفرنیا آمریکا توسط پلیس انجام گرفت و یک دانش آموز 13 ساله که اسلحه پلاستیکی داشت با 7 گلوله پلیس آمریکا کشته شد، قابل تصور نیست. کشوری که با دانش آموز 13 ساله خود اینگونه رفتار می کند با سایر کشورها چه برخوردی خواهد داشت؟ این حرکت ها نشان دهنده ترس ناشی از فروپاشی در آمریکا است.
صابر ماهانی خاطرنشان کرد: خوی استکبار ستیزی آمریکا، این کشور را در دنیا منفور کرده است و دانش آموزان ایرانی روز 13 ابان شعار مرگ بر آمریکا را در کشور طنین انداز می کنند. به امید روزی که شاهد فروپاشی نظام سلطه باشیم.


وی با اشاره به برنامه های هفته بسیج دانش آموزی، عنوان داشت: مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (ره) با حضوردر مرقد ایشان، حضور دانش آموزان در مزار شهید فهمیده سرآغازی در برنامه های هفته بسیج دانش آموزی است که در روز 7 آبان یعنی نخستین روز بسیج دانش آموزی که به نام دانش آموز بسیجی، بصیرت و ولایتمداری نامگذاری شده است، دیدار شوراهای بسیج دانش آموزی مدارس و مراکز استان ها با نمایندگان ولی فقیه و ائمه جماعات از جمله برنامه های این هفته می باشد. طبق توافق با مرکز استعدادهای درخشان شاهد افتتاح اردوهای راهیان نور مدارس تیزهوشان به نام طلایه داران علم و بصیرت خواهیم بود.


رئیس سازمان بسیج دانش آموزی بیان کرد: 8 آبان به نام دانش آموز بسیجی، شجاعت و آرمان خواهی نامگذاری شده که آئین صبحگاه ایثار وشجاعت در مدارس که همزمان با سالروز شهادت شهید فهمیده است، برگزار می شود. همچنین در این روز یادواره شهدا را در مدارس داریم. 9 آبان دانش آموز بسیجی، ایثار و تعالی معنوی که شاهد اجرای مراسم بزرگداشت شهید فهمیده و دیدار دانش آموزان با خانواده شهدا، ایثارگران و عطرافشانی مزار شهدای دانش آموز هستیم.


وی ادامه داد: جمعه 10 آبان، دانش آموز بسیجی ، انتظار و عدالت خواهی که مراسم کوهپیمایی ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه و حضوردر مراسم نماز جمعه برگزار می شود. 11 آبان، دانش آموز بسیجی، خلاقیت و نوآوری که مراسم هم اندیشی نخبگان علمی ، هنری و ورزشی با مسئولان اجرایی برگزار می شود، یکشنبه 12 آبان دانش آموز بسیجی ، اخلاق و پایداری که شاهد اجرای طرح رهروان شهید فهمیده ویژه دانش آموزان 13ساله در 5 استان بوشهر، سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان و فارس با همکاری نیروی دریایی سپاه هستیم و 13آبان دانش آموز بسیجی، مقاومت و استکبارستیزی که حضور در مراسم ملی مبارزه با استکبار جهانی در مقابل لانه جاسوسی از برنامه های این روز می باشد.


صابر ماهانی در خصوص ویژگی مراسم 13 آبان امسال افزود: همزمان با اجرای برنامه در تهران مقابل لانه جاسوسی، ویژه برنامه ای به همین مناسبت در هویزه  کنار مزار شهید علم الهدی که از فاتحان لانه جاسوسی بود، برگزار خواهد شد.


وی در خصوص برنامه های عمومی هفته بسیج دانش آموزی بیان کرد: برگزاری نشست حلقه های معرفتی و بصیرتی صالحین در مدارس، اجرای مسابقه وبلاگ نویسی حماسه سیاسی و اقتصادی و مسابقه انشا با موضوع نقش دانش آموزان در اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه ها است.


رئیس سازمان بسیج دانش آموزی با اشاره به اینکه امسال دو شهید شاخص برای دانش آموزان دختر و پسر معرفی می شود، تصریح کرد: در قسمت برادران شهید احمدرضا عباسی دانش آموزی که در استان مرکزی به شهادت رسید، معرفی شده و برای دختران نیز شهید سیده طاهره هاشمی که در نبرد با منافقان در آمل به شهادت رسید، معرفی می شود.


وی با اشاره به طرح آیه های تمدن ویژه دانش آموزان نخبه گفت: این طرح به منظور کادرسازی برای اعضای هیات علمی دانشگاه ها در آینده است و دانش آموزان نخبه را براساس معدل آنها یعنی 19.5 به بالا از پایه اول راهنمایی وارد طرح آیه های تمدن می کنیم و تا پایان متوسطه از طریق آزمون های مختلف و مشاوره به صورت رایگان به لحاظ علمی از آنها پشتیبانی می کنیم به گونه ای که در کنکور امسال 8 نفر از برترین از میان دانش آموزان حاضر در طرح آیه های تمدن بودند.

نظر شما
پربیننده ها