دریادار دوم سیاوش جره خبر داد:

نجات یک فروند کشتی تجاری ایرانی از محاصره قایق های دزدان دریایی

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: صبح امروز 5 فروند قایق دزدان دریایی کشتی تجاری ایرانی را در مسیر ورودی خلیج عدن مورد حمله قرار دادند که پس از چند ساعت درگیری، با اقدام سریع و اجرای آتش پر حجم تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش و حضور به موقع ناوگروه بیست و هفتم این نیرو، دزدان دریایی متواری شدند.
کد خبر: ۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱ - 28October 2013

نجات یک فروند کشتی تجاری ایرانی از محاصره قایق های دزدان دریایی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش؛ دریادار دوم سیاوش جره معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با اعلام این خبر اظهار داشت: صبح امروز 5 فروند قایق دزدان دریایی کشتی تجاری ایرانی را در مسیر ورودی خلیج عدن مورد حمله قرار دادند که پس از چند ساعت درگیری، با اقدام سریع و اجرای آتش پر حجم تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش و حضور به موقع ناوگروه بیست و هفتم این نیرو، دزدان دریایی متواری شدند.

وی در خصوص انهدام قایق های دزدان دریایی اذعان داشت: هدف کشتن یا منهدم کردن دزدان دریایی نیست هدف ما تامین امنیت کشتی های تجاری و نفتکش ایرانی و سایر کشورهاست اما در صورت لزوم با آنها برخورد شدیدتری خواهد شد.

دریاداردوم جره با اشاره به افزایش حملات دزدان دریایی در یک ماه اخیر، تصریح کرد: با اتمام پدیده مانسون یا همان طوفانهای موسمی در شمال اقیانوس هند و بهبود وضعیت جوی، حملات دزدان دریایی بیشتر شده است.

وی خاطر نشان کرد: ناوگروههای نیروی دریایی ارتش و تیمهای عملیات ویژه این نیرو با هوشیاری تمام تامین امنیت خطوط کشتیرانی و ایمنی دریانوردی را انجام می دهند.

نظر شما
پربیننده ها