نقد و بررسی کتاب "پایی که جا ماند" در عصرانه با طعم کتاب

کتاب "پایی که جا ماند" چهاردهم آبان‌ماه در نشست عصرانه با طعم کتاب در فرهنگسرای فردوس نقد و بررسی خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰ - 28October 2013

نقد و بررسی کتاب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در نشست "عصرانه با طعم کتاب" با حضور مرتضی سرهنگی مدیر مرکز ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری و سید ناصر حسینیپور راوی و نویسنده کتاب و قاسمعلی فراست منتقد ادبی، کتاب پایی که جا ماند بررسی میشود.

این کتاب شامل 198 خاطره از سید ناصر حسینیپور است. او در این کتاب به خاطرات اسارت چندین سالهاش در اردوگاههای عراقی، پرداخته است.

نویسنده این کتاب در حالی به عنوان راهنمای گردان 18 شهدا، برای پشتیبانی از رزمندگان گردان قاسم بن الحسن(ع) راهی جزیره مجنون شده بود که در این عملیات از ناحیه پا زخمی و سپس به اسارت نیروهای بعثی درآمده بود.

وی در دوران اسارت، خاطرات روزانهاش را در تکههای کاغذ روزنامه و پاکت سیگار مدون کرده و همزمان با آزادی٬ آنها را در عصای خود جاسازی کرده و با خود به ایران آورده بود.

رهبر معظم انقلاب سال گذشته دست نوشتهای بر کتاب "پایی که جا ماند" مرقوم فرمودند. ایشان در قسمتی از این دست نوشته، اینگونه نوشتهاند: تاکنون هیچ کتابی نخوانده و هیچ سخنی نشنیدهام که صحنههای اسارت مردان ما را در چنگال نامردمان بعثی عراق، آنچنان که در این کتاب است به تصویر کشیده باشد.

جلسه نقد و بررسی کتاب "پایی که جا ماند" ساعت 16 در فرهنگسرای فردوس واقع در بلوار فردوس جنب ایستگاه مخابرات برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار