کتاب خاطرات سرلشکر جعفری در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس

چاپ سوم کتاب "کالک‌های خاکی" خاطرات سرلشکر جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس عرضه می‌شود.
کد خبر: ۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶ - 28October 2013

کتاب خاطرات سرلشکر جعفری در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کتاب "کالکهای خاکی" خاطرات سرلشکر جعفری از کودکی تا عملیات بیت المقدس به قلم گلعلی بابایی است و چاپ سوم آن همزمان با نمایشگاه دفاع مقدس در اختیار علاقهمندان قرار میگیرد.

اهمیت این کتاب در مرور خاطرات فرمانده سپاه از دوران کودکی و ذکر چگونگی هدایت وی به سمت دانشجویان خط امام، همچنین حضور مستمر وی در جبهه و همراهی رزمندگان در فتح خرمشهر است.

محمدحسین صفارهرندی، در مراسم رونمایی کتاب "کالکهای خاکی" ارزش این کتاب را اینگونه توصیف کرد: "روایت خاطرات سردار عزیز جعفری در کتاب کالکهای خاکی قصه نیست، بلکه واقعیتی است که به تعداد سردار عزیزها تکرار شدنی است. این یعنی هر یک از رزمندگان باید دفتر زندگی خودشان را باز کنند. ما باید به اندازهای از این روایتها داشتهباشیم که کسی نتواند آنها را رد کند."

اهمیت این کتاب در الگو بودن آن برای کسانی است که تمایلی به روایت خاطرات خود ندارند. سید مهدی خاموشی نیز درباره این کتاب گفته است: "کالکهای خاکی فقط به روایت خاطرات نمیپردازد بلکه نقشه راهی است برای نسل امروز؛ اینکه بدانند چگونه این جنگ شکل گرفت و چطور بچههای ما با رهبری امام در این جنگ پیروز شدند. در ابتدای این کتاب راوی به ما میگوید که چطور ما در مرحله اول جنگ با خودباوری و کار سنگین جهانی توانستیم با کمک فرمایشات امام از این مرحله پیروز بیرون بیاییم. این کتاب میگوید که این نقشه راه بهسادگی به دست نیامده است."

سردار جعفری در بخشی از یادداشت خود در تاریخ 17 شهریور 1391 و در حال بازخوانی آخرین نگارش کتاب بر آن نوشته است: "البته، درباره انتشار کتاب هنوز تردید دارم. چون نمیدانم این هزینه برای نسل امروز فایدهای دارد یا نه. بیتردید ثبت خاطرات شهدا، که چراغ هدایت جامعه انقلابی ما بوده و هستند، ارزش فراوانی دارد؛ اما شهدا کجا و ما کجا! آنها کنار پیامبران و صدیقان و صالحان، که خدا نعمتهایش را برای آنها به حدد کمال رسانده، قرار گرفتهاند. چنانچه امثال ما از هدایتیافتگان الهی باشیم، شاید اجازه همنشینی و رفاقت با آنها را به ما بدهند. "و لنهدینهم صراطاً مستقیماً. و من یُطِعِ الله و الرسول فاولئک مَعَ الَّذینَ اَنعَمَ اللهُ علیهم مِن النبیینَ و الصّدیقین و الشهداء و الصّالحین و حَسُنَ اولئک رفیقا."

کتاب کالکهای خاکی نتیجه مصاحبه چندین ساعته حسین بهزاد با سرلشکر عزیز جعفری و تدوین هوشمندانه گلعلی بابایی است و تاکنون از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ سوم رسیده است.

نظر شما
پربیننده ها