همراه با شهدا/ وصیت نامه شهید پرویز سراج

همراه پرستوهای عاشق چگونه زیستن و چگونه مردن را آموختیم

شهید پرویز سراج در فرازی از وصیت نامه خود می نویسد:ما در این دنیا همراه پرستوهای عاشقی بوده ایم که عاشقانه بسوی مأمنشان کوچ نمودند وبا این عمل به ما آموختند چگونه زیستن و چگونه مردن را.
کد خبر: ۵۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ - 30August 2015

همراه پرستوهای عاشق چگونه زیستن و چگونه مردن را آموختیم

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس؛ شهید پرویز سراج یکم بهمن 1344 در شهرستان تهران به دنیا آمد. پدرش علی، کارمند بود و مادرش اقدس نام داشت. دانشجوی سال چهارم دوره کارشناسی دانشگاه صنعتی شریف در رشته کامپیوتر و معلم بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست وششم اردیبهشت 1367 ، با سمت آرپیجیزن و خط شکن در شیخ محمد عراق بر اثر اصابت ترکش به گردن، شهید شد. پیکر او را در بهشت زهرای زادگاهش به خاک سپردند. وی را غلامعلی نیز مینامیدند. شهید پرویز سراج در تاریخ ۱۳۴۵/۶/۲۰ در سمنان متولد شد .

 

وصیت نامه شهید پرویز سراج به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله اشتری من المومنین  اموالهم و انفسهم بان لهم الجنه

همانا خداوند از مومنان مالها و جانهایشان را خریداری می نماید و ( در این معامله )  برایشان جنه را میدهد.

آغاز سخن با نام تو که مبدا هستی و سرچشمه وجودی، تو خدایی که بر اساس عشق جهان آفریدی  و در مسلخ عشق با عاشقانت معامله ای کردی که او را از عذاب الیم  نجات می دهد و به بهشت برین می رساند. معامله ای که عاشق خویش را فدای معشوق می نماید و تو نیز در مقابل همه چیز به او می دهی.

خوشا بر تجاری که  در سوق  عشق با  سر آمد عاشقان  به معامله ای پر سود  پرداختند و رضای او را بر تمام هستی ترجیح دادند. خدایا عبدی ذلیل که جز  امید و عشق به درگاهت و دوستی  او لیاقت چیزی ندارد آمده و در این جهان  مادی سخن می گوید، عبد سخن نمی گوید معبود کلام می سازد.

محبوبا ترا به محبین در خانه ات سوگند این حقیر را  در این بسیج شرکت ده و نظرم را بر وجه خویش بگردان، بر اولیا و اوصیا و مومنین درود فرست که واسطه رحمت و فیض تو هستند.

عزیزان نوشتاری که ملاحظه می کنید چند جمله ای است که به عنوان وظیفه بر کاغذ می آید. جهان بر دور محور ولایت می چرخد با نبود ولایت هستی ممکن نیست، در اسلام عزیز اعمال بر اساس ولایت سنجیده می شود و هر کس با امام و پیشوای( ولی و سرپرست) خویش محشور می گردد.

ولایت حقه از خدا شروع  و در طول آن به انبیا و خاتم  آنان  حضرت محمد (ص)  ختمی مرتبت که درود خدا بر او و آل پاکش باد و اوصیا و جانشینان ایشان(ولی فقیه) می رسد. امتثال فرامین هر یک واجب الاطاعه است. اگر پیامبر سخنی بگوید  باید اطاعت شود  به نص صریح  قرآن: ما اتاکم الرسول فخذوه

و همچنین ائمه (ع) و ولایت فقیه  که در عصر حاضر در زمان غیبت بر عهده فرزند پاک رسول، امام خمینی است که بر عمرش  پر برکتش بیفزاید.

وقتی مردم بخواهند حرکت کنند خداوند معادن و ذخایر خویش را برای یاری آنان آشکار می نماید. هشت سال پیش مردم ایران لیاقت یافتند تا این محبت خدا بر مردم آشکار بشود  و با رهبری پیامبر  گونه اش جامعه رو به انحطاط را نجات بخشد.

دشمنان کوردل برای مقابله با این هدیه الهی ( انقلاب اسلامی) دست به مبارزه های گوناگون زدند که آخرین آن  تحمیل جنگ از طرف بدبختی بی اراده بوده است. این جنگ هر چند از طرف آنها شروع شد و به حکم قرآن چون آنان اول شروع نمودند باید با آنها به مبارزه برخواست و خدا دوست دارد که این کفار  بدست این امت اسلامی معذب شوند.(انشا لله(

این جنگ برعلیه خود آنان بکار گرفته شد، مایه عزت وافتخار قرآن شد و جهانیان سر در گم را به راه هدایت نزدیک نمود و انشاالله در آینده روشنی نه چندان دور تشنگان حقیقت به اسلام می پیوندند.

حال ای عزیزان:

برای اینکه زحمات رسول خدا (ص) و ائمه معصومین علیهم السلام و شهدای اسلام هدر نرود بایستی متحد شد و تحت لوای اسلام و قرآن بر آنان بتازیم. تمام امکانات را برای پیشبرد و پیروزی جنگ بکارگیریم و برای احقاق حق از جان و مال دریغ نورزیم زیرا طرف معامله خداست و زیانی در کار نیست.

از کوچکترین کارها حتی سخن گفتن که باعث تضعیف روحیه بشود و دشمن خدا را تقویت کند دوری نمایید. عزیزان دقت کنید شهدا راضی نیستند پا بر خون آنان بگذارید. ای کسانی که شعار خاموش جنگ می دهید، بدانید کسانی که خونشان را نثار کرده اند راضی نیستند که از خون آنان چنین استفاده شود.  اگر با این نظام نو بنیان اسلامی بنای مخالفت بگذارید و در ادای وظائف سهل انگاری نمایید، در هر دو جهان بدبخت و ذلیل می گردید. بدانید عزت از آن خدا و مومنین است و مومنین عامل به فرامین خدا و و رسول می باشند نه اینکه به خاطر منافع شخصی از دین بزنند و دیگران را فدای هوی و هوسها و نفسانیات شوم خود بکنند.

از  پیامبر و ائمه بیاموزیم که چگونه تمام هستی خویش را وقف اسلام کردند و چگونه استاد بزرگ شهادت ابا عبدالله الحسین علیهه السلام  خود و خانواده خویش را فدای اسلام عزیز نمود و در سیاهی ظالمان فریاد کرد:ان کان دین محمد لم یستقم الا بقتلی فیا سیوف خذینی

اگر دین جدم جز با کشته  شدن من پایداری نمی ماند پس ای شمشیرها مرا در برگیرد.

رضای خدا را در نظر بگیرید و تقوی الهی پیشه کنید و از منافع مادی در حد لازم استفاده نمایید.

به فکر خانه آخرت باشید . نباشید از کسانیکه خانه دنیای آنان آباد و خانه آخرتشان ویران است. پوز خند به خط انقلاب و اعمال افراد خالص در انقلاب نزنید، مکر بکار نبرید که خدا با شما مکر بکار می برد. چوب خدا را چنان خواهید خورد که دیگر نای اندیشیدن نداشته باشید.

دوستان ، همکاران و دانش آموزان عزیز:

همیشه خداوند را به خاطر این نعمات ( وجود شما و با شما بودن ) سپاس می گویم  و تشکر از اینکه بنده حقیرش را  اجازه محبت و همنشینی با شما را داده است.

 ما در این دنیا همراه پرستوهای عاشقی بوده ایم که عاشقانه بسوی مامنشان کوچ نمودند وبا  این عمل به ما آموختند چگونه زیستن و چگونه مردن را.

برادران عزیز امید آینده اسلام و انقلاب شما هستید. خصوصا شما دانش آموزان عزیز حوادث را نیک نظر کنید و بخاطر بسپارید . به آیندگان بگویید این انقلاب با نثار خون بدست آمده و  با ایثار خون  حفظ شده . چنانچه جنازه ام به دست شما نرسید نگران نباشید. قدر این فداکاری ها را بدانید و خوب درس بخوانید و برای جلب رضایت پروردگار خدمت کنید. در کنار تدریس و تحصیل به  خودسازی مشغول شوید و خود را از گناه دور کنید. آرمان اسلام نجات  مسلمین است پس نه خاک و نه سرزمین مطرح است و اگر اسمی برده می شود از اینها به خاطر اسلام است. قدر دوستان خوب خود و نماز جماعت و مسجد را بدانید که  سعادت در اینهاست. گذشت و فداکاری کنید از اشتباهات یکدیگر گذشت نمایید تا انتظار بخشش از خداوند متعال داشته باشید. به یاد امام حسین(ع) گریه و زاری کنید.

این حقیر را حلال نمایید و اگر حقی بر گردن بنده دارید حتما  از بازماندگانم مطالبه نمایید.

خانواده بزرگ و ای عزیزان حقوق شما بر من بیشمار و و پاسخ زحمات شما از طرف حقیر هیچ است. از خدا طلب جزا و اجر می نمایم که او عطا فرماید. پدر و مادرم فخر کنید که در راه اسلام هدیه ای نثار کردید و فردا در نزد علی علیه السلام و فاطمه سلام الله علیها  روسفید و شاد باشید. به بزرگواری خود حلالم کنید و از خطاهایم بگذرید. به فکر عزت اسلام باشید  و در مصائب صبور باشید، گریه بر مظلومیت حسین(ع) و مظلومیت اسلام کنید از دیگران نیز برایم حلالیت بگیرید  و شما را به بندگی و تقوی سفارش می کنم.

خدایا ما را از شهدای واقعی قرار بده

الها شفاعت نبیت و و صیت و رحمتت را نصیبمان بگردان

بارخدایا شهادتمان را  تحت نظر نبیت و همراه با اولیائت قرار  ده.

خداوندا نواقص اعمال و و عبادات و طاعاتمان را به کمال خویش ببخشا

خداوندا طالب رضای توایم  رضایت تو را خواستاریم عطایمان کن

خداوندا تو آنچنانی که دوست داریم آنچنانمان کن  که دوست داری

خداوندا خلوص نیت عطا فرما

والسلام علی رسول الله  واله ال الله و لعن الدائم علی اعدائالله

الحمدلله الذی شرفنا بالشهاده

یکشنبه ۱۰/۱۲/۶۵

غلامعلی(پرویز) سراج

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار