حجت الاسلام مهدی طائب:

آمریکا پشیمان از قطع رابطه با ایران است

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: عامل قطع رابطه ایران و ایالات متحده، آمریکا می باشد چراکه ما به ارتباط با کشورهای دیگر بخاطر اهدافمان که همان بیدار سازی ملت ها می باشد، نیازمندیم.
کد خبر: ۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۸ - 30October 2013

آمریکا پشیمان از قطع رابطه با ایران است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سومین نشست کانون اندیشه ولایی و مطهر دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) از سلسله نشست های اندیشه امین جستاری در مانیفست نهضت جهانی انقلاب اسلامی با حضور اساتید و دانشجویان در حسینیه بزرگ آیت الله بهاءالدینی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام طائب در این نشست ضمن تشریح شرایط کنونی پرسش اصلی مطرح در سطح جامعه را موضوع مذاکره با آمریکا دانست که خود این موضوع یک نوع تحلیل دشمن شناسی انقلاب می باشد.

طائب در همین رابطه به دو نکته مهم و اساسی اشاره نمود: در نکته اول به مقایسه قدرت کنونی نظام اسلامی در 5 حوزه اساسی( سیاسی،اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی و نظامی) نسبت به ابتدای انقلاب نمود و پیشرفت همه جانبه را در این 34سال چشم گیر بیان کرد. از وابستگی روزانه به 6میلیون بشکه نفت، واردات 90درصدی کالاها، اقلام و تجهیزات نظامی امروز به صادرکننده بسیاری از اقلام از جمله تجهیزات نظامی رسیده ایم و وابستگی به نفت در کل اقتصاد به 40درصد رسیده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش بعدی از صحبت های خود شناخت و معرفت امروز نسبت به رهبری و جایگاه ایشان را در طول انقلاب بی نظیر توصیف کرد و گفت: مردم، رهبری را اعتقادی و از روی بینش قبول دارند چرا که 25سال است که این مهم برای مردم به اثبات رسیده است.    

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در سفر نیویورک به تحلیل جامع از این موضوع پرداخت و با بیان سابقه تاریخی رابطه ایران و آمریکا عامل این قطع رابطه را آمریکا دانست و افزود: ما به ارتباط با کشورهای دیگر بخاطر اهدافمان که همان بیدار سازی ملت می باشد نیازمندیم.

طائب همچنین تسخیر لانه جاسوسی و برخورد آمریکا را نشانه بی اعتمادی دانست و تصریح کرد: آمریکایی ها از قطع رابطه خود با ایران پشیمان هستند. 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار