روحانی در کنگره 17 هزار شهید ترور:

رژیم جعلی صهیونیستی از اساس بر مبنای ارعاب، ترور و اشغال آغاز به کار کرد/ ترور تا زمانیکه ابزار قدرتهاست، از بین نمی رود

رئیس جمهور گفت: برخی از حکومت‌ها بر مبنای ترور به وجود می‌آیند و ادامه حیات خود را در سایه ترور می‌بینند.
کد خبر: ۵۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ - 31August 2015

رژیم جعلی صهیونیستی از اساس بر مبنای ارعاب، ترور و اشغال آغاز به کار کرد/ ترور تا زمانیکه ابزار قدرتهاست، از بین نمی رود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حسن روحانی صبح امروز در کنگره یادواره هفده هزار شهید ترور که در سالن اجلاس سران برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: ترور یکی از چهرههای زشتی است که متاسفانه شاهد آن از دیرباز و دوران کهن در زندگی انسانها هستیم.

وی با بیان اینکه ترور و تروریسم در دنیا و سیاست مدرن شکل جدیدی به خود گرفته است، افزود: در تاریخ کهن ترور عمدتا بر مبنای انتقام شخصی و یا قبیلهای انجام میشد اما در دنیای امروز موضوع تروریسم ابزار جدیدی برای اهداف مختلف و از مسئله فرعی به یک مسئله تشکیلاتی منتقل شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: گاهی سازمان ترور یک سازمان تشکیلاتی است که اهداف تروریستی را دنبال میکند.

روحانی افزود: یکی از نمونههای آشکار این گونه تروریسم سازمان منافقین که خود را به عنوان مجاهدین خلق نامگذاری کرده بودند و ملت ما شاهد جنایات آنها بود.

وی با بیان اینکه گاهی موضوع تروریسم از یک سازمان و از تشکیلات پا را فراتر میگذارد گفت: برخی از حکومتها بر مبنای ترور به وجود میآیند و ادامه حیات خود را در سایه ترور میبینند و نمونه بارز آن رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین فلسطین است.

رئیس دولت یازدهم تاکید کرد: این حکومت و رژیم از اساس بر مبنای ارعاب و ترور و اشغال کار خود را آغاز کرد و امروز هم همان مسیر ضد انسانی خود را ادامه میدهد.

روحانی افزود: نوع دیگری از ترور بر مبنای ترور اعتقادی و عقیدتی میتوان نامگذاری کرد و لااقل شکل ظاهری آن بر این مبناست که گروهی جاهل گاهی تحت پوشش یک آیین و دین به خشونت و ترور میپردازند و هر آن کس که در مسیر راه آنها نیست تکفیر و کافر میپندارند و بعد از تکفیر جواز ترور نسبت به او صادر میکنند این هم در عصر ما وجود دارد.

وی ادامه داد: ما شاهد وجود چنین گروهی در منطقه هستیم که نمونههایی از قبیل آنرا میتوان به گروههای تروریستی همچون داعش، القاعده و طالبان اشاره کرد.

رئیس دولت یازدهم تاکید کرد: در تمام این ترورها چه آنهایی که یک تشکیلات و سازمان دارند و چه آنهایی که رژیمی را در اختیار گرفتهاند و چه آنهایی که با ماسک اعتقادی به کشتار دیگران میپردازند همه آنها از استقبال و رای و خواست مردم محروم هستند.

روحانی خاطرنشان کرد: ما اساسا میبینیم آرای عمومی مردم و ملتها با این گروهها نیست حتی رژیم جعلی صهیونیستی نیز از آرای مردم میترسد.

وی افزود: رژیم ترور هیچگاه در مسیر انتخاب نیست از طرفی دیگر همه آنهایی که مسیر ترور را انتخاب کردهاند صلح و مفاهمه و مذاکره را خیانت میدانند.

رئیس جمهور تاکید کرد: مسیر آنها مسیر خشونت و افراط است و آنها می گویند یا سفید ،سفید و یا سیاه، سیاه و چیزی در حد میانه در مذاکرات و تفاهمات ندارند.

وی با بیان اینکه کشورهای مسلمان منطقه چرا  در دام افتاده و از تروریستها حمایت میکنند، گفت: تأسیس رژیم صهیونیستی بر اساس ترور بوده است.

روحانی با بیان اینکه صلح، تفاهم، مذاکره و منطق امری است که ترور و تروریسم و خشونت از آن گریزان است، گفت: تروریستها خود را میزان و مرکز عالم میدانند، میگویند هر چه ما بگوییم درست است و هر که مخالف ما است در مسیر باطل و ناحق قرار گرفته است که معمولاً هم پیشوا پرستی دارند و فردی که به عنوان رئیس آن سازمان ترور است، وی را گاهی برترین مقام بر روی زمین میدانند.

وی ادامه داد: برای اینکه از این مسیر فاصله بگیریم اقدامات زیادی باید در سطح منطقه و جهان صورت بگیرد، جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که در گذشته قربانی مداخلات تا به جای قدرتهای بزرگ به ویژه قدرتهای غربی و آمریکا در زمان رژیم سابق بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی قربانی ترور و تروریسم در مرحله اول و قربانی جنگ تحمیلی در مرحله دوم و در همان جنگ قربانی سلاح کشتار جمعی بود.

رئیسجمهور خاطر نشان کرد: در کشوری پس از انقلاب، آن هم انقلابی که بلافاصله مردم را به سمت صندوقهای رأی هدایت کرده است و 47 روز پس از انقلاب مردم پای صندوق های آرا شتافتند و با رأیشان نوع نظام را برگزیدند و انتخاب کردند که در آن شرایط نظام حاکم در انقلاب به دنبال خواست مردم و آراء مردم بود، گروهکهایی در ایران که تقریباًهمه آنها بدون استثنا از حمایت قدرتهای خارجی برخوردار بودند و یا تحت فرمان قدرتهای بزرگ عمل میکردند، ببینید چه شرایطی را در این کشور به وجود آوردند و به هیچ کس رحم نکردند.

روحانی در ادامه یادآور شد: من نمونههای آن را در محلهای که در شرق تهران در روزهای اول انقلاب زندگی میکردم شاهد بودم، برای مثال یک مغازهدار انقلابی و مؤمن را به دلیل آنکه انقلابی بود ترور کردند یا برخی از افراد را در حضور خانواده آنان ترور میکردند که امثال آنان را در خشونتهایی که ما امروز از داعش در منطقه صورت میگیرد، مشاهده میکنیم.

وی ادامه داد: این خشونتها ممکن است برای برخی جدید باشد که با خشونت و وحشیگری در ملأعام فردی را سر ببرند، اما در همین تهران منافقین در خانهای فردی را دستگیر کردند که کار انتظامی و امنیتی انجام میداد و پوست بدن وی را کندند بنابراین خشونتها و وحشیگریهایی کردند که در تاریخ کم نظیر است.

رئیسجمهور ادامه داد: در کجا سابقه دارد که در یک ترور وحشیانه رئیس قوه قضائیه، نمایندگان مجلس، وزرا در یک ترور وحشیانه شهید شوند و در مدت کوتاهی رئیس جمهور و نخستوزیر به شهادت برسند و بسیاری از شخصیتها ترور شوند که جزء اولین ترورها یک عالم اندیشمند محقق دنیای اسلام علامه شهید مطهری باشد که به جرم علم، تحقیق و سخن حق گفتن مورد ترور قرار گرفت.

وی ادامه داد: تروریستهایی که این همه وحشیگری کردند، آن هم در زمانی که یک کشور متجاوز کشور ما را اشغال کرده بود از پشت به ما خنجر زدند، شاید شنیده باشید ما برخی از خلبانان عراقی را که اسیر کرده بودیم و هواپیمای آنان ساقط شده بود، هنگامی که از آنان میپرسیدیم که چرا در بمباران هوایی وسط شهر را بمباران میکنید و اگر در ظاهر مجبورید چرا در بیرون شهر بمب را نمیزنید، پاسخ میدادند که ما در ابتدا همین کار را انجام میدادیم اما منافقین پس از اینکه ما بمباران را انجام میدادیم، گزارش میداند که ما بمب را در بیرون شهر یا وسط شهر زدیم و اگر وسط جمعیت بمب را نزنیم، آنان ما را با گزارش منافقین اعدام میکنند. بنابر این ببینید خباثت یک گروهک نسبت به ملت خودش چقدر است.

روحانی با بیان اینکه جامعه امروز ما امن است تصریح کرد: خیلی اهمیت دارد ترور تا زمانی که یک ابزار برای قدرتها محسوب میشود، از بین نخواهد رفت و ترور تا زمانی که اراده دسته جمعی و یک عزم واقعی در جهان به وجود نیاید از بین نخواهد رفت و تروریسم تا زمانی که تروریسم خوب و بد را قبول داریم به نتیجه نمیرسیم و امروز قدرتهایی در اروپا و در آمریکا وجود دارد که در برابر یک گروهک تروریستی ساکت هستند، از یک رژیم تروریستی حمایت میکنند و با یک گروه تروریستی هم بد هستند که آیا اینگونه میتوان با تروریست مبارزه کرد.

رئیسجمهور تصریح کرد: باید با استاندارد واحد در برابر همه گروههای تروریستی بایستیم، در ظاهر برخی کشورها میگویند که ما با تروریسم میجنگیم و ائتلاف ضد ترور داریم اما شما ببینید از سال 2003 به این طرف تعداد کشتههای تروریست چند برابر افزایش پیدا کرده است و همه در زمانی بوده است که دولتها گفتهاند که میخواهیم با تروریسم مبارزه کنیم. بنابراین ببینید بعد از اشغال عراق چقدر تروریسم در منطقه ما توسعه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امروز بیشترین کشتار در برابر اقدامات خشونتبار گروهکهای تروریستی در عراق، سوریه، افغانستان،پاکستان و نیجریه مشاهده میکنیم که عمده کشتار هم توسط گروههای تروریستی معروف مانند داعش، القاعده ،بوکو حرام، طالبان و سایر گروههای مشابه و یا تحت فرمان آنان و یا گروهکهای فرعی  آنان در منطقه انجام میگیرد که در شرق و غرب کشورمان گروهکهایی دیده میشود که به ظاهر بر مبنای نژاد و قومیت و یا مذهب هستند و در واقع تحت فرمان قدرتهای بزرگ با نیروهای انتظامی حافظ مرز و مردم میجنگند و کشتار به راه میاندازند.

روحانی اظهار داشت: چگونه میتواند برای ما قابل قبول باشد که کشوری مانند آمریکا و برخی کشورهای اروپا مدعی مبارزه با تروریسم باشند اما تروریستهای معروفی که در داخل کشورمان هزاران نفر بیگناه را به شهادت رساندهاند، امروز آزادانه در کشور آنان به ظاهر فعالیت سیاسی و در باطن فعالیت تروریستی انجام میدهند و حتی به پروندههای حقوقی و مطالبات حقوقی جمهوری اسلامی ایران و دستگاه قضایی ایران بی اعتنا باشند.

روحانی تصریح کرد: زمانی تروریسم و ترور از بین خواهد رفت که همه در صف مقابل تروریست قرار گرفته و اراده قاطع خود را برای نابودی تروریست انجام دهند البته یک کشوری ممکن است یک گروهک تروریستی را در مقطعی ابزار خودش بداند اما آتش افروزان بدانند این آتش دیر یا زود دامن آنان را خواهد گرفت و این گونه نیست که کشوری از یک گروه تروریستی استفاده کند و تا پایان از یک گروه تروریستی منتفع باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما در منطقه مشاهده کردیم که گروهکهای تروریستی توسط قدرتهای بزرگ به وجود آمده، این آتش دامن آنان را گرفت و امروز میبینیم که حتی در برابر رژیم تروریستی صهیونیسم و این رژیم حاکم در فلسطین اشغالی حتی سازمان ملل و نهادهای بینالمللی هیچ گاه یک  اقدام جدی انجام ندادهاند و نه این اقدامات را به عنوان جنایت جنگی و نه به عنوان حملات سازمان یافته و نه به عنوان نسل کشی محکوم نکردند.  بنابراین گروههای تروریستی که در عراق، سوریه و منطقه وجود دارند از کجا تامین می شوند و چطور میتوانند نفت بفروشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها