با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری؛

همایش علمی تبلیغی با راویان عاشورایی در قم برگزار شد

همایش علمی تبلیغی با راویان عاشورایی به همت موسسه روایت سیره شهدا در قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰ - 29October 2013

همایش علمی تبلیغی با راویان عاشورایی در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام محمدمهدی ماندگاری رییس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا، در همایش تبلیغی "با راویان عاشورایی" که در مدرسه معصومیه قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بهترین فرصتهای تبلیغی برای مبلغین و مروجین فرهنگ جهاد و شهادت، ماه محرم است.


وی با تأکید بر این که شهدا بهترین رسانه تبلیغ دین هستند، خاطرنشان کرد: مبلغان و روحانیان به وسیله خون پاک شهدا می توانند انقلاب و دین را حفظ نمایند.


رییس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: کسانی که خدای ناکرده اهل حرکت حداقلی هستند، توقع برکت حداکثری نداشته باشند. عنایت الهی اگر شامل حال شود خداوند کمبودهای علمی را برطرف خواهد کرد.


وی بیتدبیری مؤمنین و فرصتطلبی دشمنان را از عوامل به وجود آمدن حادثه عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: عافیتطلبی، دنیاطلبی، خودمحوری، بیبصیرتی، ترس از دستدادنها و ولایتگریزی و رهاکردن اولویتها از اشکالات امت اسلامی در عصر حاضر است.


ماندگاری بیان کرد: دشمن در سه عرصه نیازشناسی، ظاهرسازی و استفاده از شعارهای ارزشی تبحر و تخصص دارد و درصدد ضربه زدن به جامعه اسلامی است.


وی با تأکید بر اینکه زندگی با اسلام، بهترین نوع زندگی است، بیان کرد: ما به عنوان مبلغ، باید بتوانیم به جوانان بگوییم که نه تنها انسان میتواند با اسلام زندگی کند، بلکه اسلام بهترین زندگی است.


رییس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا، تبلیغ عملی را بهترین شیوه تبلیغ معرفی کرد و گفت: مبلغان علاوه بر تبیین آموزههای دینی، باید آن را در عمل خود نیز معرفی کنند. اگر ما نتوانیم تمامی خصایص نیک شهدا را در خود داشته باشیم، سخنی که می گوییم تأثیرگذار نخواهد بود.


وی خاطرنشان کرد: مبلغ نباید با یک شیوه با مخاطبان برخورد نماید، اگر مبلغ میخواهد سخن او بر مخاطبان اثر بگذارد، باید به نیازها و علایق آنها توجه کند و در چارچوب آن آموزههای اسلامی را ارائه نماید.


یادآور میشود؛ هر ساله همزمان با فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین به منظور انسجام و آشنایی راویان محترم با چگونگی بهرهگیری از معارف دفاع مقدس در ایام تبلیغ دهه محرم، همایشی با عنوان "با راویان عاشورایی" برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها