از سوی مدیر شبکه قرآنی سیما اعلام شد:

ویژه برنامه های محرم 92 شبکه های سیما

مدیر شبکه تلویزیونی قرآن و معارف سیما برنامه های محرم 92 شبکه های سیما را اعلام کرد.
کد خبر: ۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴ - 29October 2013

ویژه برنامه های محرم 92 شبکه های سیما

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حسن گروسی دبیر شورای معارف سیما و مدیر شبکه تلویزیونی قرآن و معارف سیما در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معرفی و تدوین نهضت عاشورا در تربیت جامعه و متجلی ساختن ارزش های اخلاقی و انسانی و همچنین معرفی مولفه های فرهنگی زندگی حسینی و الگوهای عاشورایی از راهبردهای اصلی حاکم بر برنامه سازی معاونت سیما در محرم سال 92 است.

گروسی با اشاره به راهبردهای اصلی حاکم بر برنامه سازی معاونت سیما در محرم 92 بیان کرد: تاکید ویژه در تربیت نسل عاشورایی و توجه خاص به کودک و نوجوان، بررسی عبرت های قیام عاشورا، اشاعه ارزش ها و عوامل زمینه ساز بویژه انقلاب فرهنگی عاشورا و تدوین شاخصه های سیاسی در حماسه حسینی از راهبردهای برنامه سازی معاونت سیما در ایام محرم است.

گروسی به فیلم های ایام محرم اشاره و عنوان داشت: فیلم تلویزیونی روز سرنوشت از برنامه هایی است که در ایام محرم پخش خواهد شد. همچنین فیلم های مرتبط با فرهنگ عاشورایی به مدت 10 شب در ایام محرم هرشب به صورت مستمر پخش می شود.

دبیر شورای معارف سیما تصریح کرد: پرداختن به نقش تربیت انسان در شکل گیری جامعه، شیوه های تربیتی و ارشادی امام حسین، بررسی ویژگی های شخصیتی امام حسین بر اساس ضرورت های جامعه از رویکردها و اهداف ویژه برنامه های سیما در ایام محرم می باشد.

مدیر شبکه تلویزیونی قرآن و معارف سیما تحلیل روش های مورد استفاده امام حسین از شروع حرکت تا روز عاشورا، تحلیل محتوای سخنرانی های امام حسین در طول مسیر مدینه تا کربلا و نگاه امام حسین به موضوع مرگ و زندگی و جایگاه این نگاه در تربیت انسان را از دیگر شاخصه های برنامه های سیما در ایام محرم عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های بچه های مسجد و موضوع شیرخوارگان حسینی یکی از موضوعات مورد توجه شبکه قرآن و معارف سیما است که در ایام محرم به آن پرداخته می شود.

وی تاکید کرد: برنامه های مستند "نخل" از شبکه دو سیما و همچنین نوجوانان حسینی با محوریت حضرت قاسم (ع) در ایام محرم از همین شبکه پخش خواهد شد.

گروسی ادامه داد: تبیین نقش و جایگاه معلم، رهبر و امام در تربیت، بویژه در قیام عاشورا، تاثیر ایجاد روحیه حماسی در شکوفایی جامعه بشری، تبیین راز ماندگاری قیام امام حسین و بررسی ارتباط با خانواده و فرزندپروری ایشان از رویکردهای مورد توجه شبکه سیما در طول محرم خواهد بود.

دبیر شورای معارف سیما اظهار داشت: عزاداری های پرشوری که در سال های در سال های گذشته در استان های کشور وجود داشته، انتخاب خواهد شد و بر اساس سیاست شبکه ها در طول ایام محرم پخش می شود.
دبیر شورای معارف سیما خاطرنشان کرد: برنامه بیتاب و مصباح، در پی کاروان، هلهله اشقیا و سفیر روایت از ویژه برنامه های محرم است که در شبکه سوم پخش خواهد شد.

گروسی عنوان داشت: تقویت روحیه ایثار، استقامت، فداکاری، شجاعت، تشویق جامعه به حساسیت در برابر وقایع پیرامون جامعه بشری و همچنین تقویت روحیه همدلی با نهضت های آزادیبخش و عدالت طلبانه بویژه جهان اسلام از دیگر اهداف برنامه های سیما در ایام محرم می باشد.

وی با بیان اینکه برنامه ها در ایام محرم به دو بخش تقسیم و پخش خواهد شد، افزود: یک بخش از برنامه ها از مجموعه های آرشیوی سال های گذشته در زمینه سخنرانی ها، عزاداری ها و مداحی ها می باشد که بر اساس بهترین ها انتخاب و پخش می شود و بخش دیگر، برنامه های روزانه شامل مداحی حاج منصور ارضی، محمود کریمی، سعید حدادیان است که از شبکه های سیما پخش خواهد شد.

دبیر شورای معارف سیما ادامه داد: تقویت روحیه امید به آینده ای روشن، رسیدن به عدالت و آرامش واقعی، طرح نظریه مهدویت، تبیین وظایف منتظران و نیز معرفی شخصیت های منفی کربلا به منظور بررسی عواقب قرار نگرفتن در مسیر تربیت صحیح و پیروی نکردن از رهبر از دیگر اهداف برنامه های سیما در ایام محرم امسال است.

گروسی افزود: توجه به نقش برپایی عزاداری درست و حفظ ارزش های نهضت عاشورا تا به امروز، انقلاب اسلامی ایران نمونه ای از تحقق انقلاب فرهنگی عاشورا، آسیب شناسی فرهنگی و اجتماعی جامعه زمان امام حسین (ع) و مقایسه آن با برخی عناصر فرهنگی و اجتماعی امروز، از دیگر رویکردهای برنامه های سیما در ایام محرم است.

وی معرفی و شناساندن حیات یافتگان قیام حسینی، تبیین نقش زنان و مادران در نهضت امام حسین (ع) و همچنین توجه ویژه به نقش عبادت بویژه نماز در انسان سازی از دیگر اهداف برنامه های سیما در محرم است.
دبیر شورای معارف سیما به دیگر برنامه های شبکه های سیما در ایام محرم اشاره کرد و گفت: پخش سریال های تلویزیونی ویژه محرم از شبکه های مختلف و نیز پخش برنامه روایت محرم از شبکه چهار سیما، برنامه هایی است که برای مخاطبان در نظر گرفته شده است.

مدیر شبکه تلویزیونی قرآن و معارف سیما خاطر نشان کرد: تحلیل سیر تاریخی حرکت سیدالشهدا (ع)، معرفی پیامدهای قیام عاشورا در عرصه فرهنگسازی، تبیین همگرایی نهضت امام حسین (ع) و پرورش ایشان در دامان حضرت رسول (ص) از دیگر برنامه های شبکه های سیما در روزهای محرم به شمار می رود.

گروسی افزود: فرهنگسازی در زمینه عزاداری سنتی برپایه معرفت و به دور از تحریفات، همراه شدن شور و شعور حسینی در عزاداری بویژه الگو دهی به کودکان با محوریت شخصیتی حضرت علی اصغر (ع) از دیگر اهداف برنامه های سیما در ایام محرم برای مخاطبان در شبکه های سیما می باشد.

وی به توجه ویژه به معرفی الگو برای نوجوانان با محوریت شخصیت حضرت قاسم (ع) و عبدالله بن حسن اشاره و خاطرنشان کرد: فرهنگسازی در زمینه تولید محصولات متعارف فرهنگی و هشدار در باره محصولات نامتعارف از برنامه های شبکه های سیما در ایام محرم می باشد.

گروسی ادامه داد: توجه ویژه به ساختارهای متنوع همانند برنامه های گفتگو محور، ترکیبی، میان برنامه، کلیپ، مشاعره و مسابقه جهت انتقال پیام، راه اندازی نهضت مستند سازی در کشور و بهره گیری از ظرفیت استان های مختلف در این عرصه، معرفی چهره های جدید در قالب کارشناسی برنامه و سخنران و همچنین توجه به ارتقای کیفی تولید میان برنامه هایی با مدت زمان کوتاه از دیگر برنامه های سیما در روزهای محرم می باشد.

مدیر شبکه تلویزیونی قرآن و معارف سیما بهره گیری هدفمند از سخنرانی ها و محتوای فاخر مجالس عزاداری، و تاکید بر پیوست پژوهی برنامه ها در فرایند تولید از اهداف برنامه های سیما دانست و اظهار داشت: جلوه حقیقی قرآن کریم و معارف اسلامی از شبکه قرآن و نگاه جهانی به قیام و فرهنگ عاشورا از شبکه جام جم، مهمترین رسالت اصلی شبکه های سیما به شمار می رود.

وی بیان کرد: مراسم عزاداری ایرانیان خارج از کشور و عزاداری ایرانی ها که در کشورهای دیگر انجام می شود، در ایام محرم از تمام شبکه ها انعکاس می یابد.
 

نظر شما
پربیننده ها