سردار اثباتی در افتتاحیه طرح ولایت بسیج رسانه:

با هدف رزم با دشمن باید در فضای مجازی حرکت کنیم/ بسیج رسانه باید عامل اقتدار نظام در این حوزه باشد

فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بسیج رسانه باید عامل اقتدار نظام اسلامی در حوزه رسانه باشد، افزود: هنگامی که در فضای مجازی قرار می‌گیریم این بدین معناست که به‌عنوان چالشگر و برای رزم با دشمن در این فضا قرار گرفته ایم.
کد خبر: ۵۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ - 09September 2015

با هدف رزم با دشمن باید در فضای مجازی حرکت کنیم/ بسیج رسانه باید عامل اقتدار نظام در این حوزه باشد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، «سردار بهروز اثباتی» فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح در اولین دوره طرح ولایت بسیج رسانه که بمدت دو روز در اردوگاه امام سجاد (ع) نیاوران  در حال برگزاری است گفت: جنگ نرم، محیط مجازی و رسانه هر کدام سه مفهوم جدایی ناپذیر و غیر قابل تفکیک هستند.

وی افزود: هنگامی که در فضای مجازی قرار می گیریم این بدین معناست که به عنوان چالشگر و جهت رزم با دشمن در این فضا قرار گرفته ایم پس باید نسبت به این فضا با شناخت کامل وارد شویم تا اثرگذار باشیم.

اثباتی در تبیین اصطلاح جنگ نرم گفت: مفهوم جنگ نرم یعنی اینکه می خواهیم در چارچوبی نبرد کنیم که محورهای اساسی آن فرهنگ، دین، هنر و ایدئولوژی است.

فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: قدرت رسانه ای در آینده در اختیار سازمان هایی است که بتواند اینترنت پر سرعت رایگان را در دنیا مدیریت کند.

وی با بیان اینکه قدرت رسانه مبتنی بر دو مولفه جهان بینی و تکنولوژی است افزود: امروز در شرایطی قرار گرفته ایم که دیگر در تسلیحات نظامی خلاصه نمی شود بلکه میدان بازی قدرت در رسانه و میزان ارزش در ماهیت عملکرد رسانه تعریف می شود.

اثباتی با اشاره به اینکه امروز قدرت در دست رسانه است گفت: اگر چه قدرت در عرصه رسانه تعریف می شود اما ارزش گذاری به عنوان یکی از مفاهیم قدرت نرم در نظام های ارزش گذار نهفته شده است.

فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: بسیج رسانه باید مناسبات اجتماعی رابشناسد و در لایه های اجتماعی قرار بگیرد تا بتواند نظام ارزشی را حفظ و از آن دفاع کند.

ویافزود: بسیج رسانه باید عامل اقتدار نظام اسلامی در حوزه رسانه باشد و این مهم زمانی محقق می شود که بر شناخت ایدئولوژیک و جهان بینی خود تسلط کامل پیدا کند.

اثباتی ادامه داد: دفاع مقدس اگر امروز به عنوان یک شاخص و معیار مشخص است به جهت قدرت رسانه ای بسیج و عملکرد مناسب آن در دوران دفاع مقدس می باشد و ما همین قدرت را امروز به حزب الله لبنان و الحوثیها منقل کردیم.

فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: حزبالله وقتی که اولین تصویر از شکست صهیونیستها را نشان داد، در واقع مفهوم شکست اقتدار رسانه اسرائیل را به دنیا مخابره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار