رئیس سازمان بسیج رسانه فارس:

برگزاری جشنواره مطبوعات و رسانه های دفاع مقدس برای نخستین بار در کشور، افتخاری برای فارس است

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس گفت:فارس ظرفیت های منحصر به فردی در بخش رسانه در کشور دارد.
کد خبر: ۵۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶ - 28September 2015

برگزاری جشنواره مطبوعات و رسانه های دفاع مقدس برای نخستین بار در کشور، افتخاری برای فارس است

میلاد امیری نژاد در گفتگو با دفاع پرس در شیراز اظهار داشت: رسانه هابه دلیل رسالت ذاتی خود در جهت دهی به افکار عمومی نقش موثری در حفظ دستاوردهای فرهنگی و تبیین آنها در جامعه دارند.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک اسناد غنی دوران دفاع مقدس در درون خانواده های رزمندگان دوران دفاع مقدس نهفته است که رسانه ها باید به این اسناد دسترسی و آنها را در اختیار مردم قرار دهند.

امیری نژاد ادامه داد: استفاده از ابزارهای مختلف فرهنگ و هنر برای بیان آموزه ها و واقعیت های دفاع مقدس یکی از مناسب ترین راه ها برای ماندگاری و انتقال این مفاهیم ارزشی به عموم مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان است.

.

وی اضافه کرد:  نباید هنر، ادبیات پایداری و فرهنگ دفاع مقدس را در بعد جغرافیایی ایران و در هشت سال دفاع مقدس محفوظ کرد بلکه باید این داشته های فرهنگی را با بهره گیری از ابزارهای مختلف به نسل های آینده منتقل شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه های دفاع مقدس در استان فارس گفت: فارس ظرفیت های منحصر به فردی در بخش رسانه در کشور دارد که برگزاری جشنواره مطبوعات و رسانه های دفاع مقدس برای نخستین بار در کشور، افتخاری برای فارس است.

امیری نژاد بیان داشت: برگزاری این جشنواره اهداف مختلفی از جمله بیان واقعیت ها و ناگفته های دوران دفاع مقدس، شناسایی ادبیات دفاع مقدس، زمینه سازی برای فعالیت در حوزه دفاع مقدس، معرفی و انعکاس مناسب ادبیات ناب و عمیق دفاع مقدس به لایه های مختلف جامعه، بروز و ظهور فعالیت اصحاب رسانه در سوژه یابی مناسب در موضوع دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در 12 بخش برگزار می شود، افزود: بعد از گذشت سالها از دوران دفاع مقدس هنوز ابعاد مختلفی این حادثه عظیم و تاریخ ساز ملت ایران بیان نشده است لذا در این جشنواره نگاه ما بر این است که ادبیات ناب دفاع مقدس را به جامعه ارائه کنیم.

امیری نژاد با بیان اینکه برگزاری این جشنواره یکی از راه های حمایت از اصالت و حق فارس در حوزه رسانه در کشور است تصریح کرد: برگزاری این جشنواره ادای دین به شهدای انقلاب اسلامی است که تلاش می کنیم این جشنواره سال آینده با رفع نقاط ضعف خود، به صورت منطقه ای یا ملی برگزار شود.

وی گفت: این جشنواره، نخستین جشنواره اصحاب رسانه در حوزه دفاع مقدس است که به همت سازمان بسیج رسانه، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان، صداوسیمای مرکز فارس، فرماندهی ارتش در استانهای فارس و کهگیلویه و بویراحمد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار