از سوی مدیرکل حفظ آثار استان کرمان

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کرمان اعلام شد/ لزوم تحلیل ایثارگری رزمندگان در رسانه‌ها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس باید مورد تحلیل رسانه‌ها قرار گیرد.
کد خبر: ۵۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ - 14September 2015

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کرمان اعلام شد/ لزوم تحلیل ایثارگری رزمندگان در رسانه‌ها

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان؛ سرهنگ پاسدار مهدی ابوالحسنی صبح امروز و در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: اگر امروز ایران و انقلاب پا برجاست به برکت ایمان و غیرت مردان و زنانی است که ایستادگی کردند و بخشهایی از میهن اسلامی را از اشغال نیروهای بعث عراق آزاد کردند.

وی افزود: آنچه امروز داعش به طور وحشیانه انجام میدهد در دوران دفاع مقدس بر مردم کشور ما در سالهای دفاع مقدس گذشت و فلسفه وجودی طالبان و داعش تخریب چهره اسلام است، باید کمک کنیم اذهان مردم و نسل جوان نسبت به عظمت مفهوم دفاع مقدس و مقاومت در برابر ظلم روشن و گرامی داشته شود.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با گلایه از نشریات استان به جهت کم کاری در حوزه تحلیل دفاع مقدس؛ افزود: ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس باید مورد تحلیل رسانهها قرار گیرد و دلائل تجاوز از بهانههای آن متمایز گردد.

ابوالحسنی خاطر نشان کرد: حضور قریب 200 هزار نفر در آئین تشییع شهدای غواص در کرمان بیانگر ظرفیت و مقام و جایگاه شهید در جامعه است، شهدایی که در بیش از 2000 کیلومتر از جغرافیای استان حضور یافتند و موجآفرینی کردند.

وی در ادامه به برنامههای گرامیداشت سی و پنجمین هفته دفاع مقدس ابراز کرد: شعار این هفته "ما میتوانیم با همدلی و همزبانی" است که امسال با هفته ولایت و امامت مقارن گشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به تقویت و تبیین قدرت دفاعی و تقویت نیروهای مسلح برای ایجاد بازدارندگی در برابر دشمن به عنوان یکی از راهبردهای ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تبیین نقش هدایت و فرماندهی الهی ولی فقیه در حیات معنوی کشور و خلق حماسهها و همچنین نقش حماسی همه اقشار در مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم بینالملل از دیگر راهبردها  میباشد.

ابوالحسنی اظهار داشت: از دیگر راهبردها، نهادینه سازی روحیه ایثار و شهادت و مقاومت و تبیین الگوی رزمندگان با بهره گیری از فرهنگ عاشورا است.

وی با بیان عناوین و نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس از 31 شهریور تا هفتم مهر برگزار خواهد شد و در این ایام ویژهبرنامههای متعددی برگزار خواهد شد.

ابوالحسنی از جمله برنامههای این ایام را برگزاری آئین رژه نیروهای مسلح، ویژه برنامه گرامیداشت شهدای غواص، مراسم پیاده روی خانوادگی، ویژه برنامه نمایشی با عنوان خیانتهای صدام، ویژه برنامه امام و امت همراه با قرعه کشی مسابقه کتابخوانی ستاره من، برگزاری دعای عرفه در جوار حرم مطهر شهدای گمنام سراسر استان، تورگردشگری ویژه ادارات و خبرنگاران با محوریت دفاع مقدس، روایتگری در جوار گلزار شهدا، رونمایی از تعدادی از کتب دفاع مقدس، گردهمایی سنگرسازان بی سنگر، افتتاحیه حرم و حسینیه شهدای گمنام دانشگاه شهید باهنر، ویژه برنامه نقش بانوان در دفاع مقدس؛ یادواره شهدای ادوات و مراسم تجلیل از مادران و فرزند ان شهدا برشمرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار