جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در بیرجند برگزار شد

جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از مسئولین استانی در بیرجند برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ - 14September 2015

جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در بیرجند برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از بیرجند، سید محمد حسینی معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان جنوبی در این جلسه با انتقاد از بی توجهی به دفاع مقدس گفت: بخشی از عدم توجه به دفاع مقدس به خاطر کج سلیقگی های خودمان است.

وی در ادامه اظهار کرد: در زمینه انتقال ارزش های دفاع مقدس حرف های زیادی گفته شد اما به این حرف ها آنگونه که باید عمل نشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه نگاه به دفاع مقدس باید انسان محوری باشد، تصریح کرد: موفقیت های بدست آمده در هشت سال دفاع مقدس به خاطرحضورمردمانی بود که از جان و خانواده خود گذشتند.

حسینی ادامه داد: دفاع مقدس به معنای واقعی امری همگانی است و همانگونه که در دوران جنگ تحمیلی آحاد مردم حضور فعال داشتند در بزرگداشت ارزش های آن نیز باید آحاد مردم حضور فعال داشته باشند.

وی باتاکید براینکه در توجه به دفاع مقدس و ارزش های آن کوتاهی شده است، اظهار کرد: حفظ ارزش ها وقتی به معنای واقعی خود می رسد که همه مردم داوطلبانه به مساله تبیین دفاع مقدس بپردازند و ارزش های آن را بشناسند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری جشن ها و مراسمات مختلف باید به دفاع مقدس گره بخورد و دستگاه ها به طور ظریفانه ای در این مراسمات به معرفی ایثارگران و رزمندگان بپردازند.

حسینی با اشاره به  فرارسیدن هفته دفاع مقدس، بیان کرد: برنامه های معرفی رزمندگان نباید مختص هفته دفاع مقدس باشد بلکه در تمام ایام سال نیز باید در این زمینه فعالیت کنیم.

وی خواستار توجه هرچه بیشتر به رزمندگان شد و افزود: توجه به ایثارگران و رزمندگان صرفا برگزاری جلسه و کمک های گوناگون نیست چراکه حتی با دادن پیامکی به این عزیزان می شود محبت خود را با آنها انتقال داد.

حسنی در ادامه تاکید کرد: کم کاری دستگاه ها در امر دفاع مقدس مورد قبول نیست و هر دستگاهی درخور توان خود در این زمینه تلاش کند.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس، گفت: برگزاری ستاد بزرگداشت نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در دستور کاراست.

مژگان شریفی با اشاره به اهداف برگزاری این ستاد، عنوان کرد: ترویج، توسعه و تقویت نقش زنان در انقلاب اسلامی و تقدیر از بانوان ایثارگردرهشت سال جنگ تحمیلی از جمله اهداف برگزاری این ستاد است.

وی از برگزاری همایش زنان ایثارگر در دفاع مقدس در مهرماه سالجاری خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه حماسه آفرینی زنان در دفاع مقدس وبرگزاری هفتاد برنامه فرهنگی و اجتماعی در استان از دیگر برنامه های این دفتر است.

شریفی در ادامه افزود: همچنین براساس ابلاغیه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، تفاهم نامه ای در راستای ثبت و ضبط ارزش ها و حماسه های هشت سال دفاع مقدس در حوزه زنان بین دفتر امور بانوان استانداری و دفتر مشارکت زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ها دفاع مقدس خراسان جنوبی منعقد شد.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه به منظور تکمیل بانک اطلاعاتی زنان ایثارگر، تاریخ ساز و افتخار آفرین عرصه ایثار و شهادت و خانواده معظم شهدا نیزمنعقد شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار