کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس مازندران تشکیل شد

با نزدیک شدن به هفته دفاع مقدس، کمیته کودک و نوجوان هفته دفاع مقدس در اداره کل کانون پرورش فکری مازندران شکل گرفت.
کد خبر: ۵۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ - 14September 2015

کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس مازندران تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، امسال نیز مانند سال های گذشته در آستانه هفته دفاع مقدس، کمیته کودک ونوجوان گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اداره کل این کانون تشکیل شد تا با حضور دستگاه های مرتبط با حوزه کودک ونوجوان جلسات و سیاست گذاری برای گرامی داشت این هفته و انتقال مفاهیم دفاع مقدس به کودکان ونوجوانان در دستور کار قرار گیرد .

بر همین اساس در جلسه ای که با حضور  اعضای کمیته کودک ونوجوان گرامی داشت هفته دفاع مقدس در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان برگزار شد؛ بر ضرورت برنامه ریزی موثر جهت اجرای برنامه های کیفی و محتوایی در حوزه ی کودک ونوجوان در طول هفته دفاع مقدس تاکید شد.

مرتضی نوربخش معاون اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران و دبیر این کمیته اظهار: با توجه به اهمیت انتقال فرهنگ ایثار وارزشهای دفاع مقدس به نسل نو و آشنایی بیشتر این قشر با ارزشهای انقلاب از مشارکت کودکان و نوجوانان می بایست در این حوزه استفاده بهینه شود.

وی در خصوص شکل گیری این کمیته گفت : نظر به تحقق تکلیف و بر اساس توجه به نقش اصلی و بنیادین کودک و نوجوان در فضای آینده کشور، ضرورت پیدایش رویکردی متفاوت با در نظر داشتن جایگاه و نقش مؤثر این دسته از مخاطبان در مسیر فعالیت های هفته دفاع مقدس محسوس است.

تبیین ظرفیت های موجود در فرهنگ دفاع مقدس و اجرای آن به صورت پنهان و آشکار در برنامه ریزی ها- تقویت نگرش کودک و نوجوان - ارتقاء سطح آگاهی ها و نیز ایجاد حس تعهد و وفاداری به فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر محور های صحبت دبیر کمیته ی کودک ونوجوان گرامی داشت هفته دفاع مقدس بود که مورد تاکید قرار گرفت.

در این جلسه بر اساس اعلام نظر دستگاه های عضو و ارایه برنامه های پیشنهادی مقرر شدتا هر یک از دستگاه ها؛ برنامه های پیش بینی شده خود را  به دبیر خانه کمیته اعلام نمایند.

همچنین تصویب شد با ارسال نامه ای از سوی اعضای کمیته استان به دستگاه های تابعه شهرستانی؛  بر عضویت فعال نمایندگان آنها در کمیته کودک و نوجوان شهرستان تاکید شود.

پیش بینی یک برنامه شاخص فرهنگی استانی-واگذاری فیلم های انیمیشن دفاع مقدس از سوی حوزه هنری به ادارات کل کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش استان- همکاری اداره کل آموزش و پرورش با حوزه هنری در جهت اعزام دانش آموزان به سالن سینمای حوزه هنری جهت نمایش فیلم های دفاع مقدس و قرار دادن کتابهای دفاع مقدس گروه سنی کودک در ایستگاههای مطالعه اداره کل کتابخانه عمومی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است: عضویت کمیته کودک ونوجوان گرامی داشت هفته دفاع مقدس را؛ اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران- اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان - اداره کل آموزش وپرورش استان- اداره کل تبلیغات اسلامی استان -  جمعیت هلال احمر استان -  حوزه هنری استان -  اداره کل کتابخانه های عمومی استان  و اداره کل بهزیستی استان  مازندران تشکیل داده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار