هویت چهارمین شهید گمنام خراسان رضوی "حسنعلی ایزدی" شناسایی شد

پیکر پاک و نورانی شهید "حسنعلی ایزدی" پس از ۲۷ سال توسط آزمایش ژنتیک شناسایی شد.
کد خبر: ۵۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ - 14September 2015

هویت چهارمین شهید گمنام خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، در پی آزمایش DNA و نمونه ­برداری از پیکر مطهر شهیدی که در تک دشمن در جزیره مجنون به شهادت رسیده و با عنوان شهید گمنام در رشتخوار استان خراسان رضوی به خاک سپرده شده بود، هویت این شهید والامقام مشخص شد.

بنا به اعلام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، این پیکر مطهر مربوط به شهید حسنعلی ایزدی فرزند عبدالحسین است که در 16 مردادماه 1344 در شیروان متولد شد و در 4 تیرماه 1367 در سن 23 سالگی در تک دشمن در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

لازم به ذکر است شهید بزرگوارحسنعلی ایزدی در 25 فروردین ماه 1392 مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به عنوان شهید گمنام در شهر رشتخوار از توابع استان خراسان رضوی تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید حسنعلی ایزدی بعد از شهیدان اصغر سمیعی،حسین زارع آبادی، سید علی اکبر حسینی چهارمین شهید گمنامی است که با آزمایش DNAدر استان خراسان رضویشناسایی شده است

مشخصات سه شهید گمنام شناسایی شده خراسان رضوی از طریق آزمایش DNA

اولین شهید شناسایی شده شهید اصغر سمیعی فرزند حجی عبداله متولد ۱۳۴۶در شهرستان فردوس واقع در استان خراسان جنوبی است. او جزو نیروهای ارتش جمهوری اسلامی و اعزامی از لشگر ۸۸زاهدان بود که در سال ۶۶و در منطقه عملیاتی سومار در سن ۲۰سالگی به شهادت رسید و پیکر او در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقود الجسد جای گرفت تا اینکه به عنوان شهید گمنام در سال ۸۹در سالروز شهادت امام رضا(ع) در شهرستان تایباد به خاک سپرده شد و بعد از گذشت ۲۷سال از شهادت او هویت پیکرش شناسایی شد.

دومین شهید شناسایی شده شهید حسین زارع عاشق ­آبادی فرزند عباس متولد سال1345 است؛ او درسال1362 درعملیات خیبر(طلائیه) به شهادت رسید. شهید زارع در سال 90 به عنوان شهید گمنام در خراسان رضوی شهرستان چناران شهرک گلبهار تشییع و تدفین گردید.

سومین شهید شناسایی شد، شهید سید علی اکبر حسینی متولد اول آذرماه ۱۳۳۹نیشابور است که از طریق لشکر ۵نصر بهصورت داوطلب و بهعنوان نیروی بسیجی به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و در تاریخ ۲۲اسفندماه ۱۳۶۳و در سن ۲۳سالگی در عملیات بدر در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائلآمد. این شهید بزرگوار سال گذشته در سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) در شهر درود از توابع شهرستان نیشابور به عنوان شهید گمنام  تشییع و به خاک سپرده شده بود.که بعد از ۳۱سال از طریقDNA و نمونه ­برداری از پیکر مطهر شهید گمنام ۲۳ساله و مطابقت آن با نمونه خون فرزند شهید، هویت این پیکر مطهر مشخص شد.

نظر شما
پربیننده ها