تزئین دیوار بهشت رضای مشهد مقدس به تمثال شهدای شاخص

تمثال 18 شهید شاخص از مجموعه شهدای مدفون شده در گلزار شهدای بهشت رضای مشهد مقدس، بر دیوار ضلع شرقی بهشت رضا نصب و تمثال آیات، میرزا جواد آقا تهرانی و عبادی، امام جمعه سابق مشهد مقدس و پدر دو شهید دفاع مقدس در محل مذکور نقاشی خواهد شد.
کد خبر: ۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶ - 29October 2013

تزئین دیوار بهشت رضای مشهد مقدس به تمثال شهدای شاخص

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از خراسان رضوی، به سفارش سازمان فردوسها و فرهنگسرای پایداری و با هدف بزرگداشت یاد و خاطره 5500 شهید مدفون در گلزار شهدای بهشت رضای مشهد مقدس، تمثال مبارک 18 شهید شاخص از مجموعه شهدای مدفون شده در آن مکان مقدس، توسط هنرمند بسیجی احمد منصوب بر دیوار ضلع شرقی بهشت رضا و در مسیر جاده فریمان- مشهد نصب میشود.

علاوه بر 18 شهید مذکور، تمثال حضرت آیت الله میرزا جواد آقا تهرانی و نیز آیت الله عبادی امام جمعه سابق مشهد مقدس و پدر دو شهید دفاع مقدس در محل مذکور نقاشی خواهد شد. این اقدام هنری از تاریخ اول آبان ماه جاری هر یک از تصاویر در ابعاد 4×3 متر و به طول 200 متر آغاز شده است و تا کنون تمثال مبارک 5 شهید نقاشی شده است.

لازم به ذکر است آیت الله میرزا جواد آقا تهرانی از علمای برجسته مشهد مقدس است که بارها در کنار رزمندگان اسلام در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور یافت بودند و از وصایای وی خاکسپاری او در جوار گلزار شهدای بهشت رضای مشهد بوده است.

احمد منصوب، هنرمند متعهد مشهدی تا کنون خالق آثار ارزشمندی از شهدا و فرهنگ ایثار و مقاومت بر دیوارهای شهر مقدس مشهد است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار