حجت الاسلام میرباقری در هیئت شهدای رسانه:

صاحب منصبی که کار بلد نباشد، تخریبش از اصلاحش بیشتر است/ جامعه نیازمند فرهنگ اهل بیت(ع) است

حجت الاسلام میرباقری گفت: امام عصر(عج) در حکومتش حق هرکسی را به اهلش برمی‌گرداند و هر منصبی که ناحق دست کسی بوده را به صاحب حقش می‌رساند.
کد خبر: ۵۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ - 14September 2015

صاحب منصبی که کار بلد نباشد، تخریبش از اصلاحش بیشتر است/ جامعه نیازمند فرهنگ اهل بیت(ع) است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین سید حمید میرباقری در ششمین جلسه هیات شهدای رسانه که بعد از ظهر امروز در خبرگزاری دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: امروز جامعه نیازمند روش زندگی و فرهنگ اهل بیت(ع) است و در طول انقلاب اسلامی برای حفظ فرهنگ اسلامی خون بسیاری دادهایم. دشمن نیز در راستای نفوذ در این فرهنگ تلاش زیادی کرده است. البته غفلتی نیز از سوی ما نسبت به این فرهنگ که اساس انقلاب اسلامی است، صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع) که میفرمایند "چگونه ضایع میشود کسی که خداوند پشتیبان اوست" گفت: دشمنان اهل بیت(ع) تلاش کردند تا نام علی(ع) حذف شود و بر منابر بنیامیه ایشان را لعن میکردند اما نام امام همهی عالم را فرا گرفت.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه عزت نزد خداست، به بخش دیگری از فرمایشات امام جواد(ع) مبنی بر اینکه "چگونه نجات پیدا میکند کسی که خدا دنبال اوست" اضافه کرد: هیچ کس نمیتواند از دایره حکومتی خدا فرار کند و خوشا به حال آنهایی که این موضوع را درک کنند.

وی با طرح این سوال که آیا در خلوت خود نیز میتوانیم از خداوند فرار کنیم، بخش دیگر فرمایش امام را نقل کرد و گفت: امام میفرمایند "اگر کسی از خدا جدا و به سمت غیرخدا رفت، خدا او را به خود وا میگذارد." انسانی که به خود واگذار شود بیچاره است. ما مانند کودکی هستیم که اگر دستمان را از دست پدر جدا کنیم، زمین میخوریم و راه را گم میکنیم.

حجت الاسلام میرباقری با اشاره به شخصیت زبیر تصریح کرد: زبیر سیف الاسلام بود و او حتی در زندگیش نیز نفاق نداشت چرا که بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) امام علی(ع) را تنها نگذاشت اما چه میشود که زبیر بیچاره میشود و طبق فرمایش امام علی(ع) عامل بیچارگی او فرزندش بود. پس فرزند میتواند یک عامل باشد.

این خطیب خاطرنشان کرد: اما این انحراف اعتقادی زبیر یک شبه رخ نداد و به تدریج صورت گرفت و این از عدم مراقبتها و گناهها شروع میشود.

وی با بیان بخش دیگری از حدیث امام که میفرمایند "اگر خواستی کاری را انجام بدهی و نسبت به آن کار دانش نداشته باشی، فساد در آن کار به مراتب از صلاح آن بیشتر است" ادامه داد: آدم نابلد گاهی سخنی میگوید که کار را خراب میکند و طبق فرمایشات امام معصوم آدم جاهل اگر ساکت باشد و سخن نگوید اختلافی نمیافکند و جاهل یا در حال افراط و یا در حال تفریط است.

حجت الاسلام میرباقری تصریح کرد: کسی که دانش کاری را نداشته باشد و به آن کار ورود کند، کار را خراب میکند. یکی از نشانههای حکومت امام عصر(عج) این است که حق هرکسی را به اهلش برمیگرداند و هر منصبی که ناحق دست کسی بوده به حقش برساند.

وی با بیان اینکه اگر مدیر رسانهای تخصص نداشته باشد و به آن کار نابلد باشد، تخریب و فساد او از اصلاحش بیشتر است، گفت: چیزی که استحکام پیدا نکرده است نباید رسانهای شود و خبر آن پخش شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها