به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

نمایشگاه "داستان ایستادگی" افتتاح شد

به مناسبت هفته دفاع مقدس، نمایشگاه "داستان ایستادگی" با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولین استان در بوستان کوهسنگی مشهد افتتاح شد.
کد خبر: ۵۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ - 17September 2015

نمایشگاه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، آئین افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس و آغاز برنامه­های هفته دفاع مقدس در استان خراسان رضوی با حضور مسئولین استان و اقشار مختلف مردم در محل بوستان کوهسنگی برگزار شد. در این مراسم سید صولت مرتضوی شهردار مشهد با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای عظیم الشان، اظهار کرد: شهیدان با قامتی استوار برابر استکبار ایستادند و آنها را به بایگانی تاریخ سپردند و سند افتخار ایران اسلامی را بر جغرافیای سیاسی جهان به ثبت رساندند.

وی با اشاره به وضعیت ایران در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب افزود: ایران قبل از انقلاب ایران بردگی و سرسپردگی و بی­عدالتی و تبعیض علیه مردم بود اما امام راحل (ره) آمدند و در جغرافیای سیاسی جهان طرحی نو درانداختند و حکومت جمهوری اسلامی را طراحی کردند و ایده جدیدی را بر مدیریت بشریت یعنی همان مردمسالاری دینی را طراحی کردند.

در جنگ تمام استکبار در برابر ایران قد علم کرد

مرتضوی با بیان اینکه دشمنان توان و تحمل این دیدگاهها را نداشتند، بیان کرد: این تفکر نرم امام میرفت تا بنیان همه طاغوتهای جهان را درهم بریزد بر همین اساس بعد از گذشت یک سال ونیم از پیروزی انقلاب، انسان دیوانهای به نام صدام در 31 شهریور 59 علیه جمهوری اسلامی ایران وارد کارزار شد.

شهردار مشهد تصریح کرد: اگر به سوابق دوران جنگ برگردیم همه تائید خواهند کرد که جنگی علیه ما آغاز شد، جنگ ملت و دولت عراق علیه ایران نبود بلکه جنگ تمام استکبار در غرب و شرق با استفاده از میگهای روسی، فانتومهای آمریکایی، میراژهای فرانسوی، مواد شیمیایی آلمان و سرمایه شیوخ بیدرد خلیجفارس بوده است.

مرتضوی ادامه داد: همه استکبار دست در دست همنهادند تا انقلاب ما را به سطوح درآورند و متأسفانه در آغاز جنگ دشمن توانستند تا ورودی اهواز پیش رود و بخشی از خاک ما را تصرف کند از جنوب شهرهای شوش، دزفول، اهواز، شوشتر و برخی از شهرهای غربی در تیررس توپخانه دشمن قرار گرفتند و بخش قابلتوجهی از خاک میهن اسلامی را به تصرف درآوردند و در آن دوره نیروهای نظامی ما بسیار جوان بودند اما بافرمان امام خمینی (ره) همه مردم وارد صحنه شدند و با کمک نیروهای مسلح مشت محکمی به دهان صدام زدند.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: صدام که خوزستان را عربستان نامیده بود با هجوم سخت نیروهای بسیج مردمی مخصوصاً نیروهای جنگ نامنظم شهید چمران مواجه شدند و درنهایت تیپها و لشگرهایی تشکیل شدند و برای اولین بار در طول تاریخ دشمن به عقب رانده شد و وجبی از خاک ایران اسلامی را به تصرف درنیاورد.

ما در جنگ انقلابمان را به جهان صادر کردیم

وی یادآور شد: سربازان امام خمینی (ره) لبیکگویان در طول 8 سال دفاع مقدس توانستند ابهت ابرقدرتهای شرق و غرب را بشکنند و امام (ره) نیز فرمودند که ما در جنگ انقلاب ایران را جهانیان صادر نمویم و بر همین اساس استکبار جهانی بهزانو درآمد و امروز ملتهای مظلوم جهان احساس عزت میکنند.

وی اظهار کرد: دستاورد جنگ ما این است که امروز در افغانستان حکومت اسلامی برقرارشده و در عراق نیز که 8 سال برابر ایران اسلامی جنگید امروز حکومت اسلامی در عراق مظلوم برقرارشده و مرجعیت تشیع سخنش در این کشور فصل الخطاب است.امروز در یمن و سوریه آثار انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی خودنمایی میکند و تمام استکبار با تمام قدرت خود در برابر ملت یمن ایستاده و خوشبختانه به فضل الهی یمن هرروز از روز قبل پیشروتر و موفقتر است.

مرتضوی تصریح کرد: اگر امروز تفکر آزاداندیشی امام خمینی (ره) با تفکر سلطهگری استکبار جهانی به رأی مردم واگذار شود، قطعاً این مردم هستند که به آزاداندیشی امام رأی میدهند و به همین دلیل استراتژی جمهوری اسلامی ایران در فلسطین این است که هر فلسطینی یک رأی داشته باشد تا مردم حکومت خود را انتخاب کنند.

هویت مردم ایران هویتی فرهنگی با ارزش های دینی است

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: از همه افرادی که تلاش کردند تا یاد و خاطره و حماسهسازیهای رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس احیا شود، تشکر ویژه میکنم.

رشیدیان افزود: زنده نگهداشتن یاد و خاطره رزمندگان 8 سال جنگ تحمیلی در هفته دفاع مقدس یکی از عواملی است که هویت ملی ما را بر مبنای ارزشهای دینی، ملی و روحیه انقلابی تقویت میکند. هویت مردم ما هویتی فرهنگی باارزشهای دینی است که به آن اعتقاد ویژه دارند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: باید تشکر ویژه کرد از همه افرادی در این نمایشگاه حضور داشتند و دعوت میکنم در روزهای آینده نیز مردم از این نمایشگاه بازدید کنند.

در ادامه این مراسم از کتاب خاطرات معراج شهدای مشهد به قلم خانم بیات رونمایی شد. همچنین نمایش دریادلان یادبود شهدای غواص به کارگردانی محمد جهان­پا و عملیات رزم کوهستان و دیوار آب اجرا شد.

نظر شما
پربیننده ها