رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس:

هنوز هیچ فضاسازی شهری هفته دفاع مقدس در شیراز مشاهده نمی‌شود/ اجرای ۱۴۱۲ برنامه در هفته دفاع مقدس

رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس گفت: اکنون دو روز به آغاز هفته دفاع مقدس مانده است اما متأسفانه هیچ فضاسازی شهری در شیراز دیده نمی‌شود.
کد خبر: ۵۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ - 20September 2015

هنوز هیچ فضاسازی شهری هفته دفاع مقدس در شیراز مشاهده نمی‌شود/ اجرای ۱۴۱۲ برنامه در هفته دفاع مقدس

به گزارش دفاع پرس از شیراز، سردار مجتبی میناییفرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جنگ مقطع حساس در تاریخ همه ملتهاست پس چگونه شد که همین جنگ در جمهوری اسلامی تبدیل به دفاع مقدس شد.

رئیس سازمان حفظ و نشر ارزشهای بسیج و سپاه فجر فارس با تشریح اهم فعالیتهای بسیج و سپاه فجر در ایام هفته دفاع مقدس افزود: به طور کلی 1412 برنامه بههمت بسیج و سپاه فارس در ایام هفته دفاع مقدس در شیراز و شهرستانهای فارس اجرا خواهد شد که 229 برنامه بههمت اقشار بسیج اعم از جامعه زنان، پزشکی، ورزشکاران و غیره در سطح استان و 29 برنامه ویژه و موضوعی نیز توسط معاونتهای سپاه مثل رژه نیروهای مسلح و برپایی نمایشگاه اجرا خواهد شد.

وی با بیان این که برنامههای عمومی نظیر غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه، برپایی نمایشگاهها، بازدید از خانوادههای شهدا نیز در قالب 925 برنامه در سطح شهرستانهای استان فارس برگزار خواهد شد ادامه داد: 4 برنامه ویژه در سطح شهر شیراز در این ایام خواهیم داشت که یکی از این ویژه برنامهها برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در منطقه شمال غرب شیراز در ورودی شهرک گلستان تقاطع خلیج فارس و صدراست که بخشهایی از این نمایشگاه علاوه بر جنگ سخت، موارد جنگ نرم را تبیین میکند ضمن اینکه عملیات رمضان نیز به دلیل ویژگیهای منحصر بهفرد آن در این نمایشگاه شبیهسازی شده است.

این یادگار دوران 8 ساله دفاع مقدس ادامه داد: نمایشگاه دوم ما در بلوار چمران به نام «بهشت خاکی» برپا شده است که در آن هر شب برنامههای نمایشی و پخش کلیپ صورت میگیرد که هر شب یکی از عملیاتهای دفاع مقدس بازسازی و معرفی میشود که البته تاکنون استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه شده است.

وی با بیان اینکه برنامههای هفته دفاع مقدس با رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور که به نام «نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی» نامگذاری شده است، آغاز خواهد شد، گفت: رژه امسال به دلیل رعایت مسائل ترافیکی در بلوار پاسداران، به بلوار دولت انتقال یافته است ضمن اینکه این رژه امسال با محوریت سپاه برگزار خواهد شد.

رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس با اعلام این که عملیات ثامنالائمه یکی از عملیاتهای سرنوشت ساز جنگ بود که اگر انجام نمیشد، شاید آبادان نیز به سرنوشت خرمشهر دچار شده و سقوط میکرد تصریح کرد: بناست تا در این هفته خاص، از شهیدان شاخص این عملیات همانند شهیدان سید حجت حسینی، عبدالرضا سجادی، بنائیان و شکوهی تجلیل شود.

رئیس سازمان حفظ و نشر ارزشهای بسیج و سپاه فجر فارس از رونمایی از 6 عنوان کتاب در شیراز و 5 عنوان در شهرستانها، برگزاری 100 یادواره پایگاهی در سطح استان، 20 یادواره حوزهای و 15 یادواره شهرستانی و 15 یادواره آبروی محله در هفته دفاع مقدس در نقاط مختلف فارس خبر داد و افزود: در قشر اصناف فعالیتهایی نظیر برپایی ایستگاههای صلواتی، قشر بسیج جامعه پزشکی ویزیت رایگان در مناطق محروم و مراکز درمانی سپاه که مکان آنها اعلام میشود، اعزام 40 تیم پزشکی به مناطق محروم، رونمایی از اولین سازه بیمارستان صحرایی متحرک شامل آزمایشگاه و رادیولوژی در رژه نیروهای دفاع مقدس صورت میگیرد.

به گفته سردار مینایی فرد در این هفته همایشهایی جهت تشریح نقش روحانیت در دفاع مقدس برگزار میشود ضمن اینکه استان فارس دومین استان کشور است که بیشترین شهدای روحانی یعنی بیش از 350 شهید روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی ادامه داد: در قشر بسیج دانشآموزی نیز در سال جاری توزیع لوازمالتحریر اسلامی امین و مینا در حوزههای مقاومت، برخی نمایشگاهها و مدارس صورت میگیرد و در قشر بسیج دانشجویی هم رونمایی از سایت بانک اطلاعات شهدای دانشجو، تولید و انتشار پوسترهای هفته دفاع مقدس در شبکههای اجتماعی موبایلی و انتشار ویژه نامه دانشجویی  جهت معرفی مفاخر حوزه ایثار صورت میگیرد.

این یادگار دوران 8 ساله دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در موضوع بسیج جامعه زنان، نیز نهضت «ما زندهایم» آغاز شده و برگزاری نشستهای روشنگری و پاسخ به شبهات دانشآموزان و بازگشایی و افتتاح مهدهای قرآنی مساجد و پایگاهها صورت خواهد گرفت.

وی همچنین به برنامههای بسیج رسانه اشاره کرد و گفت: نخستین همایش سراسری مطبوعات و رسانههای دفاع مقدس در ایام هفته دفاع مقدس برگزار میشود که قریب 500 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است و بناست در روز 3 مهر اجرا شود و برنامه دیگر این قشر نیز ویژه نامه قاب سرخ برای عکاسان خبری است.

رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس با اشاره به این که اکنون دو روز به آغاز هفته دفاع مقدس مانده است اما متأسفانه هیچ فضاسازی شهری در شیراز دیده نمیشود در صورتی که فضاهای تبلیغاتی فراوانی وجود دارد و چرا باید مسئولان ما برای هر مناسبتی دعوتنامه داشته باشند؟ افزود: سازمانهای مختلف باید نسبت به بازماندگان شهدا به خصوص شهدایی که اخیراً در دفاع از حرمها و همچنین مرزهای کشورمان به شهادت رسیدهاند توجه داشته باشند و در این راستا نیز به تمام نواحی خود ابلاغ کردیم که حتماً از خانوادههای شهدا، منسوبان و بازماندگان آنها در مراسمهای مختلف دعوت کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار