حجت‌الاسلام شهیدی در کنگره ملی اسطوره‌های ماندگار:

مسئله بیمه جانبازان و ایثارگران شاغل در دستگاه‌ها در حال خاتمه یافتن است

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به موضوع بیمه درمانی جانبازان گفت: مسئله بیمه جانبازان عزیز و ایثارگران شاغل در دستگاه‌ها یکی از دغدغه‌هایی بود که در حال خاتمه یافتن است.
کد خبر: ۵۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶ - 21September 2015

مسئله بیمه جانبازان و ایثارگران شاغل در دستگاه‌ها در حال خاتمه یافتن است

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی صبح امروز دوشنبه، 30 شهریور ماه 94 در دومین کنگره ملی اسطورههای ماندگار (تجلیل از جانبازان 70 درصد) ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع)، گفت: از رییس جمهوری محترم تشکر میکنم که در آستانه هفته دفاع مقدس امکان برگزاری این کنگره را در اختیار ما قرار داده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به افتخار آفرینی رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رزمندگان ما در 8 سال دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند و دفاع جانانه آنها برای همیشه در تاریخ ماندگار است.  رزمندگان ما پس از 8 سال در مقابل دشمنی که مورد حمایت تمام ابرقدرتها بود به پیروزی رسیدند و خوشحالیم که امروز در خدمت تعدادی از این اسطورههای ماندگار مقاومت و ایثار هستیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته با این جانبازان فرمودند «این عزیزان تابلوهایی هستند که برای همیشه بین مردم باقی میمانند».

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی به معرفی جانبازان حاضر در این جلسه پرداخت و گفت: امروز در خدمت جانبازان عزیزی از بسیج مردمی و نیروهای نظامی هستیم که به همراه همسران و برخی از اعضای خانواده خود در این جلسه حضور دارند؛ شش نفر از این عزیزان جانباز قطع نخاع گردنی هستند که یک نفرشان علاوه بر قطع نخاع، 2 چشم خود را نیز در راه انقلاب داده است.

معاون رییس جمهوری افزود: 26 نفر از این عزیزان نیز جانباز بصیر و 2 عضو قطع، 3 نفر 3 عضو قطع، 3 نفر 4 عضو قطع و 11 نفر جانباز 2 دست قطع هستند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به تدوین برنامه ای 5 ساله برای خدمت رسانی به ایثارگران اشاره کرد و گفت: خدمات رسانی به ایثارگران با حمایتهای رییس جمهوری محترم امکان پذیر شده است. هرچند معتقد هستیم که فداکاریهای جانبازان بزرگوار قابل جبران نیست، اما میکوشیم به گونه ای بهتر در خدمت آنان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی ادامه داد: ما کوشیدهایم دیدارهایمان را با ایثارگران افزایش دهیم و به همراه رییس جمهوری محترم به صورت مستمر به دیدار ایثارگران رفتهایم که خوشبختانه امروز این دیدارها در بین تمام مسئولان فراگیر شده است. در سال گذشته بیش از 420 هزار دیدار با ایثارگران داشتیم تا به گونه ای از آنان سپاسگزاری کرده باشیم. همچنین اردوهای متعدد زیارتی و سیاحتی برای این عزیزان برگزار کردهایم و در حال حاضر دو کاروان ویژه جانبازان در مراسم حج، نایب الزیاره تمام مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد با بیان اینکه امروز هرچه داریم از آرامش و امنیت تا موفقیت در عرصه هسته ای، همه مدیون این عزیزان است، گفت: یکی از دغدغههایی که برای ما وجود دارد و دغدغه کلی کشور هم محسوب میشود، مسئله اشتغال فرزندان ایثارگران است. در این زمینه نیز تلاش کردهایم تا با ایجاد مشاغل و طرحهای خود اشتغالی بخشی از این نیاز را پاسخ دهیم که در همین راستا در سال 93 از هزاران فرزند ایثارگر جویای کار، 10 هزار و 145 نفر در دستگاههای اجرایی استخدام و 8 هزار و 118 نفر نیز بهصورت خوداشتغالی از حمایت شغلی و تسهیلات اشتغال بنیاد بهرهمند شدهاند و امیدواریم با همت و رهنمودهای شما مسئله اشتغال ایثارگران را برطرف کنیم.

معاون رییس جمهور با تأکید بر اینکه فداکاریهای همسران جانبازان کمتر از ایثارگریهای جانبازان نیست، گفت: ما برای خدمات رسانی به همسران و فرزندان این عزیزان نیز برنامه ریزیهایی انجام دادهایم و همچنین نیاز به برنامه ریزیهای بیشتری نیز داریم. اولین قدم برای خدمت رسانی به همسران جانبازان 70 درصد صدور کارت ایثارگری برای آنان بود.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی به موضوع بیمه درمانی جانبازان اشاره کرد و گفت: مسئله بیمه جانبازان عزیز و ایثارگران شاغل در دستگاهها یکی از دغدغههایی بود که با دستور شما در حال خاتمه یافتن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار