اقدام جدید عربستان علیه سوریه

در شرایطی که مدت زیادی از محکومیت گسترده وضعیت حقوق بشر در عربستان توسط سازمان عفو بین الملل نگذشته است، دولت این کشور در پی ارائه پیش نویسی درباره نقض حقوق بشر در سوریه به شورای حقوق بشر برآمده است.
کد خبر: ۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲ - 31October 2013

اقدام جدید عربستان علیه سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "الجزیره"، در حالی که طبق گزارشات منتشر شده توسط سازمان های بین المللی شاهد بیشترین موارد نقض حقوق بشر در این کشور توسط دولت آن می باشیم، رژیم آل سعود که تاکنون نتوانسته است با اقدامات خرابکارانه به اهداف خود در سوریه دست یابد، در اقدامی جالب در پی ارائه پیش نویس قطعنامه ای به شورای حقوق بشر سازمان ملل در مورد نقض گسترده حقوق بشر در سوریه توسط دولت این کشور است.

به نظر می رسد عربستان که از ابتدای آغاز بحران سوریه با حمایت از شورشیان در جنایات این گروه ها علیه مردم و نیروهای دولتی این کشور سهیم است،  تلاش دارد در آستانه مذاکرات صلح ژنو 2 موج جدیدی علیه دولت سوریه برای افزایش فشارها علیه آن ایجاد نماید.

گفتنی است طبق گزارشات منتشر شده، قطعنامه پیشنهادی عربستان علیه دولت سوریه بسیار شدید است و با وجود انتشار تصاویر و فیلم هایی از جنایات گروه های شورشی، اشاره ای به نقض گسترده حقوق بشر توسط شورشیان سوریه نکرده است.

نظر شما
پربیننده ها