سازمان منع تسلیحات شیمیایی:

سوریه تولیدات شیمیایی خود را تخریب کرده است

دولت سوریه با عمل به تعهدات خود و با همکاری جامعه بین‌المللی در زمان مقرر تسلیحات و تولیدات شیمیایی خود را تخریب کرده است.
کد خبر: ۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰ - 01November 2013

سوریه تولیدات شیمیایی خود را تخریب کرده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "رویترز"، سازمان منع تسلیحات شیمیایی طی گزارشی در مورد روند اجرای طرح خلع سلاح شیمیایی سوریه اعلام کرد: دولت سوریه در زمان مقرر تسلیحات و تولیدات شیمیایی خود را تخریب کرده است.

در گزارش این سازمان همچنین بیان شده است که بازرسان بینالمللی، ۲۱ نقطه از ۲۳ مکان دارای تجهیزات شیمیایی سوریه را مورد بررسی قرار دادهاند که تخریب تولیدات و تسلیحات شیمیایی در این نقاط مورد تایید قرار گرفته است.

گفتنی است ۲ نقطه دیگر به دلیل حضور شورشیان و خطرات موجود برای بازرسان توسط بازرسان مورد بازرسی قرار نگرفته است، ولی با جابهجایی تولیدات و تجهیزات این نقاط، این تولیدات شیمیایی نیز مورد تخریب قرار گرفتهاند.

شایان ذکر است طبق طرح توافق شده در مورد خلع سلاح سوریه مقرر شده بود همه تسلیحات و تولیدات شیمیایی سوریه تا اول نوامبر نابود شده و با همکاری بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل تا اواسط سال ۲۰۱۴ کلیه تجهیزات شیمیایی این کشور نیز تخریب شوند.

نظر شما
پربیننده ها