محمد جواد ظریف:

ایران می توانند در تامین امنیت جهانی ایفای نقش کند

وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه افریقای جنوبی ضمن تاکید بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای کشورمان گفت ایران با توجه به نقش مهم خود در منطقه و جهان می تواند در تامین امنیت جهانی سهیم باشد.
کد خبر: ۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴ - 31October 2013

ایران می توانند در تامین امنیت جهانی ایفای نقش کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمد جواد ظریف در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه افریقای جنوبی با بیان انتقاداتی از نظام بین المللی کنونی و ارائه راهکارهایی برای برون رفت از آن به دفاع از برنامه هسته ای کشورمان پرداخت.

ظریف در سخنان خود با توصیف وضعیت بین المللی کنونی به عنوان وضعی تقابلی میان کشورهای مختلف گفت: در دوران کنونی تقابل جایگزین تعامل میان کشورها شده است که باید این وضعیت برطرف شود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به جایگاه مهم ایران در سطح منطقه ای و جهانی افزود: ایران با توجه به جایگاه خود می تواند در ایجاد برابری در سطح جهانی و تامین امنیت جهانی سهیم باشد.

گفتنی است بخش دیگری از سخنان ظریف به موضوع هسته ای کشورمان اختصاص داشت. وی ضمن تاکید بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران گفت: در حالی که همه شواهد و اسناد صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را نشان می دهد همچنان شاهد تکرار اتهامات علیه خود می باشیم.

ظریف در این رابطه خاطر نشان کرد: تاریخ سیاسی ایران نشان می دهد ایران به هیچ کشوری تجاوز نکرده است و همین سیاست را نیز در دوران کنونی تعقیب می کند و جامعه بین الملل نیز باید اقدام مناسبی علیه تهدیدات بی اساس علیه ایران اتخاذ نماید.

دکتر ظریف در بخش پایانی سخنان خود با اظهار امیدواری نسبت به افزایش روابط ایران و افریقای جنوبی گفت ما به دنبال افزایش درک متقابل برای بهبود روابط دوجانبه هستیم.

شایان ذکر است وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در کمیسیون مشترک ایران و افریقای جنوبی به این کشور سفر کرده و پس از دیدار با وزیر خارجه این کشور در کنفرانس خبری مشترک با وی شرکت کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار