آیت‌الله کعبی:

"مرگ بر آمریکا" یعنی مرگ بر ظلم و جنگ‌طلبی و سلطه‌گری

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:۱۳ آبان روز مبارزه با آمریکاست و این روز به دلیل ظلم و جنایتی که آمریکا علیه ملت ایران داشته، جنبه قانونی پیدا کرده و مردم ایران مانند سال‌های گذشته در این روز فریاد "مرگ بر آمریکا" را سر خواهند داد.
کد خبر: ۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲ - 31October 2013

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با تسنیم، با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا مبنای ارزشی و دینی دارد، اظهار داشت: شعار مرگ بر آمریکا  به نفی ظلم و ستم و استکبار برمیگردد و ریشه این شعار نیز در قرآن کریم است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: آیاتی از قرآن کریم در مورد ایستادگی در مقابل مشرکین، مفسدین، معاندین، ظالمین و... است و آمریکا نیز همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند "شیطان بزرگ" و دشمن اصلی ملت ایران و مسلمین است، بنابراین شعار "مرگ بر آمریکا" مرگ بر ظلم و استبداد جهانی، جنگطلبی، سلطهگری و ... است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وقتی آمریکا به ملت ایران ظلم میکند دلیلی ندارد که ملت ایران شعار مرگ بر آمریکا را حذف کنند اظهار داشت: 13 آبان روز مبارزه با آمریکاست و این روز به دلیل ظلم و جنایتی که آمریکا علیه ملت ایران داشته، جنبه قانونی پیدا کرده و مردم ایران مانند سالهای گذشته در این روز فریاد "مرگ بر آمریکا" را سر خواهند داد.
 
آیتالله کعبی با تاکید بر اینکه آنچه را که آمریکاییها به عنوان "تحریم فلجکننده" علیه ایران مطرح میکنند یک ظلم آشکار به ملت است تصریح کرد: مکر، عهدشکنی، دروغ، فریب، نفاق، ظلم و استکبار از خصوصیات آمریکاییها و دشمنان اسلام است و اینها هر کاری بتوانند علیه مسلمین و ایران انجام میدهند. بر همین مبناست که آمریکاییها و دشمنان اسلام مخصوصا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه ملت ایران را تهدید میکنند.
نظر شما
پربیننده ها