حداد عادل:

دولت ایران به آمریکا خوشبین نیست/ شهدا در همه احوالات کنار ما هستند

یادواره شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموز در کرج برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰ - 31October 2013

دولت ایران به آمریکا خوشبین نیست/ شهدا در همه احوالات کنار ما هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این یادواره، اظهار داشت: کشورهای اسلامی رنج بسیاری را به خاطر کارشکنیها و دسیسههای آمریکا و مزدورانش متحمل شده اند و بدون شک دخالتهای آمریکا و همپیمانانش نقش بسزایی در وضعیت بحرانی کشورهایی چون لیبی، مصر و سوریه دارد.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تا کنون آمریکا از هرروشی که میتوانسته برای ضربه زدن به انقلاب و پایههای نظام استفاده کرده است اما خوشبختانه ذکاوت و هوشمندی مردم ایران و پیروی آنان از ولایتفقیه مانع از آن شده که آمریکا بتواند اهداف شوم خود را عملیاتی کند.
 
حدادعادل خاطرنشان کرد: آمریکا نباید حضور ایران در پای میز مذاکرات را نشانه ضعف ایران بداند؛ بلکه این امر نشان دهنده نرمش قهرمانانه و حرکت ملت ایران حرکت در مسیر منطق و استدلال است.
 
وی ادامه داد: هر چند آمریکا به ظاهر به پای میز مذاکره آمده و نشان میدهد که با تمام وجود خواهان رفع تحریمها و کاهش فشارهای بینالمللی برملت ایران است؛ اما دولت ایران به آمریکا خوشبین نیست. آمریکاییها در مرحله اول باید اعتماد ایرانیان را به سمت خود جلب کنند و نشان دهند که با تمام وجود میخواهند مذاکرات هستهای ایران به نتیجه ای مطلوب برسد.
 
حدادعادل یادآور شد: آمریکاییها از سال 1332 تا کنون به مردم ایران بدهکارهستند و مذاکرات پیشرو برای آنان حکم آزمونی دارد که باید در آن موفق شوند. نتیجه این مذاکرات نشان میدهد آمریکا را دولتمردان آمریکایی اداره میکنند یا اداره امور این کشور به دست سیاستمداران و سرمایهداران صهیونیستی است.
 
وی اظهار کرد: ملت ایران با الهام از قرآن و معارف اسلامی به پا خواست و انقلاب اسلامی را رقم زد تا چشم همه جهانیان به روی حکومتی اسلامی باز شود و آمریکا نباید تصور کند با تحریم و فشارهای اقتصادی میتواند مردم ایران را به زانو در بیاورد و مثل سالهای پیش از انقلاب مقدرات مردم ایران را به دست بگیرد.
 
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: امروز مسلمانان جهان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افتخار میکنند و ایران را نماد کشوری میدانند که علیرغم فشارها و دسیسههای دشمن توانسته راه توسعه و سعادت را طی کند.
 
وی افزود: تا زمانی که ملت ایران بر سر ارزشهای خود ایستاده است و در مسیر سالار شهیدان گام برمیدارد هیچگاه ذلت نمیپذیرد و ریز بار ظلم کسی نمیرود. مردم ایران جایگاه کنونی خود را مدیون شهدایی هستند که از خواستهها و آرزوهای خود گذشتند و دعوت پروردگار را لبیک گفته و به درجه عالی شهادت نائل شدند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که شهدا در همه احوالات در کنار ما هستند و عملکرد ما را نظاره میکنند. شهدا ستارههای راهنمای ما در زندگی هستند که ما به کمک آنها مسیر هدایت را در دنیای تاریک و پر از ظلم پیدا میکنیم.
 
حدادعادل تاکید کرد: امروز شهدا به ما میگویند که ما جان خود را فدای انقلاب کردیم شما برای انقلاب چه میکنید؟ آیا شما انقلاب را برای خود میخواهید وآیا خودتان را فدای آرمانهای انقلاب می کنید؟
 
وی افزود: ملت ایران 35 سال است به پای انقلاب ایستادهاند و جانشین خلف امام (ره) را تنها نگذاشته و تنها در مسیر رهنمودهای ایشان قدم برمیدارند.
 
حداد عادل ادامه داد: ملت ایران در جنگ تحمیلی 36 هزار شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب کرد، شهیدانی که رمز شهادت را فهمیده و در مکتب حسینی درس ایثار و استقامت فرا گرفته بودند.
 
وی تاکید کرد: شهدای دانشآموز به ویژه حسین فهمیده به بالاترین درجه تقوی و اخلاص رسیده و عزت و عظمت واقعی لقاءالله را درک کرده بودند.
 
حدادعادل در پایان گفت: تا زمانی که مردم ایران ذکر یا حسین (ع) را بر لبان خود دارند، در مراسم عزاداری حسینی شرکت میکنند و ارزشهای دینی در آنها زنده است؛ هیچگاه ذلت نخواهند پذیرفت.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار