حجت الاسلام سعیدی عنوان کرد

آمادگی سپاه برای ارائه خدمت به خانواده‌های جانباختگان فاجعه منا/ نحوه موضع‌گیری سعودی‌ها مصداق جاهلیت مدرن است

نماینده ولی فقیه در سپاه با محکوم کردن قصور آل سعود در فاجعه منا گفت: بی کفایتی و سوء مدیریت رژیم آل سعود در حادثه منا امروز قلب میلیون‌ها مسلمان و حتی غیرمسلمانان را در اقصی‌نقاط عالم اندوهگین کرد.
کد خبر: ۵۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ - 28September 2015

آمادگی سپاه برای ارائه خدمت به خانواده‌های جانباختگان فاجعه منا/ نحوه موضع‌گیری سعودی‌ها مصداق جاهلیت مدرن است

به گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران، در پی وقوع فاجعه دلخراش "منا" که منجر به جان باختن و مصدومیت تعداد زیادی از حجاج ایرانی و غیر ایرانی شد حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در گفتگویی با ابراز همدردی و تسلیت به بازماندگان حادثه "منا" و محکوم کردن قصور آل سعود در وقایع حج امسال گفت: زمانی که حاکمان مغرور عربستان تمرکز خود را در عرصهی قدرت نمایی در منطقه از طریق تحمیل جنگ و تهاجم و بمباران شبانه روزی مردم مسلمان و بیدفاع یمن میگذارند، بدیهی است که مناسک حج بهعنوان پایگاه وحدت بخش جهان اسلام با تفکرات پوسیده و منقرض شده این رژیم متکبر شاهد وقوع چنین حوادث خونباری باشد.

وی افزود: بیکفایتی و سوء مدیریت رژیم آل سعود در حادثه منا امروز قلب میلیون ها مسلمان و حتی غیرمسلمانان را در اقصی نقاط عالم اندوهگین کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه نوع برخورد آل سعود با فاجعه منا را یادآور برخوردهای جاهلی دانست و تصریح کرد: نحوه موضعگیری و سخن گفتن مقامات سعودی اهانت به افکار عمومی و مصداق جاهلیت مدرنی است که جامعه بشری امروز به آن مبتلا شده است و فرافکنی، انداختن گناه و خطا بر عوامل ساختگی و موهوم و عدم بکارگیری حداقل همت و تلاش برای رسیدگی سریع و درست امور مصدومین و آسیب دیدگان این حادثه بزرگ از نشانههای نگاه جاهلی در مواجهه با انسانها است.

حجتالاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به چارهاندیشی جهان اسلام به ویژه سازمانها و نهادهای بینالمللی اسلامی خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی از توان و ظرفیتهای لازم در برگزاری مراسم الهی و وحدت بخش حج برخوردارند؛ که میبایست با خرد جمعی تصمیمی راهگشا را در این راستا اتخاذ کند.

وی با تأکید بر اینکه حکام سعودی باید مسئولیت کوتاهی و قصور خود را در بروز حوادث حج امسال پذیرفته و بهعنوان اقدام حداقلی از مسلمانان عذرخواهی کنند، اظهار داشت: در شرایط کنونی که دشمنان، تفرقهافکنی میان مسلمانان را بهعنوان یک راهبرد در منطقه دنبال میکنند، مسلمانان جهان باید با هوشیاری و دقت مراقب توطئههای دشمنان بوده و از هرگونه اقدام که موجب لطمه زدن به انسجام و وحدت میان مسلمانان میشود، جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه، در پایان خطاب به فرماندهان، مسئولین و روحانیون سپاه در سراسر کشور توصیه کرد که همکاری و مساعدتهای مقتضی با خانوادههای داغدار جانباختگان این حادثه در برگزاری آئینهای شکوهمند ترحیم و گرامیداشت را داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها