روحانی در فرودگاه مهرآباد:

عربستان فیلم های فاجعه منا را پخش کند نه انیمیشن/ این حادثه از نظر ما عادی و معمولی نیست

رئیس جمهور در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد طی سخنانی با غیر معمول داستن فاجعه منا اظهار داشت: برخی از رسانه‌های عربستان به جای اینکه فیلم‌هایی که وجود دارد را پخش کنند انیمیشن درست کردند و این موضوع بسیار توهین‌آمیز است.
کد خبر: ۵۴۰۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ - 29September 2015

عربستان فیلم های فاجعه منا را پخش کند نه انیمیشن/ این حادثه از نظر ما عادی و معمولی نیست

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد طی سخنانی درباره فاجعه منا گفت: روزهای خوش ما از لحاظ دینی و معنوی به خاطر بیتدبیری و عدم کارایی دولت فعلی عربستان سعودی عزا شد و مسلمانان عزیز از جمله مردم ایران که زائر خانه خدا بودند مظلومانه جان باختند.

دکتر روحانی با بیان اینکه شرایط قربانیان این حادثه به گونهای بود که بسیار تاسفآور است، افزود: من وقتی وارد نیویورک شدم از این حادثه مطلع شدم و بلافاصله از هواپیما با اسحاق جهانگیری معاون اول مفصل صحبت کردم و اقداماتی که لازم بود را از آنجا ابلاغ نمودم.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: خوشبختانه دولت اقدامات خوبی را انجام داد و وزارت خارجمان بسیار فعال بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه دسترسی وزارت  خارجه از این لحاظ که هم صدای ایرانیان به گوش جهان برسد و هم به مراجع بینالمللی تذکرات لازم نسبت به این حادثه مهم داده شود بیشتر بود گفت: وزیر امور خارجه کشورمان با وزرای خارجه و سران برخی از کشورهای منطقه صحبت کردند که مفید نیز واقع شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: من نیز در اجلاس سالانه و توسعه پایدار به این نکته تاکید و اشاره کردم که حادثه از نظر ما عادی و معمولی نیست و این حادثه بامسائل مالی جبران نمیشود.

وی با بیان اینکه هم باید عربستان به وظایف قانونی و بینالمللی خود در برابر اتباع خارجی انجام وظیفه کند تاکید کرد: آنها همچنین باید علل وقوع  این حادثه را کملا روشن کنند.

رئیس قوه مجریه گفت: برخی از رسانههای عربستان به جای اینکه فیلمهایی که وجود دارد را پخش کنند انیمیشن درست کردند و این موضوع بسیار توهینآمیز است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما با سران کشورهای اسلامی ملاقاتهایی داشتیم ، آنها نیز کشته داشتند و از این مساله بسیار متاسف بودند.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
defg
|
-
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
0
0
سردار نقدی:

حادثه مکه و منا برنامه ریزی و عمدی شده بود/ ̋ مرگ بر آمریکا ̋ عامل پیشرفت جامعه است/

رفتار دست اندرکاران ایرانی باعث تاسف است، آیا جای فعالیت دیپلماتیک بیشتر و صحبت رئیس جمهور با پادشاه عربستان سعودی وجود ندارد. این ها بر غم جامعه ما می افزاید

http://basijpress.ir/fa/news-details/58309/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار