نویسنده کتاب پایی که جا ماند مهمان فرهنگسرای فردوس

فرهنگ سرای فردوس، سه شنبه (14 آبان ماه) در برنامه نشست صمیمانه «عصرانه با طعم کتاب» میزبان سیدناصر حسینی پور از آزادگان جانباز دوران دفاع مقدس و نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» است.
کد خبر: ۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۸ - 02November 2013

نویسنده کتاب پایی که جا ماند مهمان فرهنگسرای فردوس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سلسله نشست های صمیمانه «عصرانه با طعم کتاب» به منظور گفت و گو با نویسندگان پرمخاطب است که هر ماه در یکی از کتابخانه های منطقه 5 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود.

دعوت از نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» برای حضور در این نشست صمیمانه با هدف معرفی و ترویج ارزش ها و الگوهای اخلاقی دوران دفاع مقدس نظیر اخلاص، ایثار، روحیه جهادی و صبر صورت گرفته است.

کتاب «پایی که جاماند» شامل 198 خاطره از سید ناصر حسینی پور است. او که در پیش از اسارت از ناحیه پا زخمی شده بود، در دوران اسارت خاطرات روزانهاش را در تکههای کاغذ روزنامه و پاکت سیگار مدون کرده و همزمان با آزادی٬ آنها را در عصای خود جاسازی میکند و به ایران میآورد.

نکته دیگر این است که بر خلاف اکثر خاطرات اسارت که از بازداشتگاهها شروع میشود، این کتاب نحوه اسارت راوی و همچنین نوع برخورد عراقیها با او را نیز بیان میکند.

 شرح مکالمه و حتی مجادلههای صورت گرفته میان او و بازجوهای عراقی یکی دیگر از امتیازهای این کتاب است، بیان اعترافهای سربازان عراقی درباره جنگ و ناحقبودنشان نیز در کتاب آمده است.

علاقمندان برای حضور در این برنامه می توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهار راه مخابرات مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44058900 تماس حاصل کنند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار