حجت الاسلام حمید روحانی:

برخی در نقل خاطره از امام خواب‌نما شده‌اند/ شعار "مرگ بر آمریکا" نص صریح قرآن است

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به نفرت امام(ره) از کشورهای قلدرمآب گفت: کسانی که اصرار دارند شعار "مرگ بر آمریکا" گفته نشود، اگر در زمان امام حسین(ع) بودند به صف یزید می‌پیوستند.
کد خبر: ۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰ - 01November 2013

برخی در نقل خاطره از امام خواب‌نما شده‌اند/ شعار

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام "سیدحمید روحانی" رئیس بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، امروز پیش از خطبههای نماز جمعه تهران طی سخنانی اهمیت روز 13 آبان پرداخت و با بیان اینکه 13 آبان در بردارنده سه حادثه بزرگ است، اظهار داشت: در 13 آبان 1343 امام (ره) در پی اعتراض به رژیم کاپیتولاسیون از ایران تبعید شدند. در 13 آبان 1357 هم دانشآموزان عزیز به حمایت از امام پرداخته بودند و به خاک و خون کشیده شدند. همچنین در 13 آبان 1358 دانشجویان غیور و پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و دست آمریکا را برای همیشه از کشور کوتاه ساختند.

وی با بیان اینکه امام (ره) سفارت آمریکا را لانه جاسوسی دانستند، گفت: در آن زمان کمتر کسی باور میکرد که پس از گذشت 34 سال همه دنیا باور کنند که سفارتخانههای آمریکا لانه جاسوسی است.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بینش امام(ره) را برگرفته از قرآن و مکتب انبیاء دانست و با بیان این مطلب که امام روش انبیاء را در پیش گرفته بود، اظهار داشت: ایشان همانند انبیاء در برابر بتپرستان ایستاد و به این موضوع فکر نمیکرد که آیا امروز قدرت مقابله یا ایستادن با آنها را داریم یا نداریم. در آن زمان کسی جرأت نمیکرد بدون لقب کذایی "اعلیحضرت همایونی" اسم شاه را به زبان بیاورد، در این شرایط امام (ره) به صحنه آمدند و انزجار خود را از شاه و هتک حرمتی که به اسلام روا شده بود، اعلام کردند. ایشان در روز 13 خرداد 1342 در مدرسه فیضیه فریاد زدند «آقای شاه بدبخت، بیچاره». امام با این گفته خود بتشکنی کردند و شمارش معکوس از همان تاریخ آغاز شد".

روحانی با بیان اینکه یکی دیگر از بتشکنیهای امام (ره) علیه آمریکا بود، اظهار داشت: کسی در ایران جرأت نمیکرد علیه آمریکا اعلام نظر کند. در حالی که این آمریکا بود که کاپیتولاسیون را تحمیل کرد، با این حال هیچیک از گروهها جرأت نفس کشیدن نداشتند. امام(ره) با قدرت مقابل بت بزرگ ایستاد.

وی خاطرنشان کرد: در آن زمان به امام(ره) گفته بودند علیه آمریکا و کاپیتولاسیون حرف نزن، اما امام در 4 آبان 1343 سخنرانی تاریخی علیه شیطان بزرگ ایراد کردند و رئیسجمهور آمریکا را منفورترین بشر در دنیا دانستند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی با اشاره به اینکه مردم ایران به بتشکنی امام خمینی (ره) آگاه بودند، یادآور شد: از این رو در سرود خود آورده بودند ما به 4 بتشکن یعنی ابراهیم(ع)، موسی(ع)، علی(ع) و خمینی افتخار میکنیم. امام(ره) از بتها نترسید و حماسه آفرید؛ گفته امام(ره) برگرفته از مکتب انبیاء و قرآن بود. همچنین ایشان در آغاز نهضت تلاش کرد تا مردم را به صحنه بیاورد.

روحانی با یادآوری این مطلب که امام در 16 مهر 1341 یعنی در روز آغاز نهضت سه پیشنهاد را ارائه کردهاند به تشریح این پیشنهادات پرداخت و گفت: امام(ره) فرموده بودند که باید تلگرافها و نامههای مقامات روحانی که به دولت مینویسند چاپ و در اختیار مردم قرار گیرد. پیشنهاد دوم امام(ره) به خطبا بود. ایشان گفته بودند خطبا و وعاظ به مردم آگاهی ببخشند، چرا که رژیم به دنبال اسلامستیزی است. سومین پیشنهاد امام خطاب به مراجع بود. ایشان پیشنهاد داده بودند مراجع با مردم حرف بزنند، از این رو امام(ره) از زمان نهضت تا زمانی که در قید حیات بودند، از هر فرصتی برای سخنرانی استفاده میکردند.

وی اضافه کرد: آنچه که مام(ره) میگفتند برگرفته از قرآن بود. ایشان سخنی از خود نداشتند و به دنبال استکبارستیزی بودند. ایشان از کشورهای قلدرمآب نفرت داشتند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی با بیان اینکه امام(ره) با یک عصا نظام فرعونی را سرنگون کرد، اظهار داشت: ملت با دست خالی مقابل نظام 2500 ساله ایستاد و آن نظام را منقرض ساخت. حقیقتا امام هیچگاه دچار لغزش و خطا نشدند و چراغ الهی در پیشاپیش ایشان راه را نشان میداد. امام(ره) جز به خدا به کسی اتکا نداشتند و قرآن را از محجوریت نجات دادند.

روحانی با بیان اینکه گفته امام مبنی بر شعار "مرگ بر شاه و مرگ بر آمریکا" برگرفته از قرآن بود، افزود: امروز مطالبی مطرح میشود مبنی بر اینکه "چه اصراری است شعار مرگ بر آمریکا ادامه پیدا کند؟ اساس مکتب تشیع لعن و نفرت از دشمنان است. باید برائت خود را از یزید زمان اعلام کنیم."

وی تاکید کرد: مرگ بر آمریکا به معنای لعن بر یزید است. از این رو مرگ بر آمریکا نص صریح آیه قرآن است. کسانی که اصرار دارند این شعار گفته نشود، اگر در زمان امام حسین (ع) بودند یا به صف یزید میپیوستند و یا حاضر نمیشدند از یزید ابراز نفرت کنند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی برائت از دشمنان و کسانی که به مسلمین ظلم میکنند را وظیفه تشیع عنوان کرد و افزود: کسانی که شعار مرگ بر آمریکا سر میدهند مخالفت خود را با جنایات آمریکا و ظلمهایی که انجام میدهد، اعلام میکنند.

روحانی با اشاره به اقدامات آمریکا علیه انقلاب اسلامی گفت: بودجههای کلانی در کنگره آمریکا علیه ایران تصویب میشود، تحریمهای اقتصادی صورت میگیرد، تحریم میکنند، تروریستها را به صحنه میآورند، تروریست تربیت میکنند. بر این اساس ملت وظیفه دارد در مقابل این همه ظلم تبرّی کند.

وی با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا به ملتهای آزاده روحیه میهد، گفت: ملتهای آزادیخواه چشم به راه ملت ایران دارند. امروز شعار مرگ بر آمریکا وظیفه هر انسان آزادیخواه است، چرا که آنها از استکبار نفرت دارند و باید با قدرت مقابل توطئهها و نقشههای آمریکا با فریاد "مرگ بر آمریکا" ایستاد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی تاکید کرد: شعار مرگ بر آمریکا برای کاخنشینان آمریکا وحشت انگیز است، بنابراین با قدرت تلاش میکنند تا این صدا را خاموش کنند. رژیم صهیونیستی سعودی 600 زائر را به جرم شعار مرگ بر آمریکا به خاک و خون کشید. این نشان میدهد که آمریکا از این شعار میترسد و کاخسفید با شعار مرگ بر آمریکا میلرزد.

روحانی اضافه کرد: تسلیم طلبان، رفاهطلبان وجاهطلبان به راه افتادند که خط امام(ره) را منزوی سازند. اینها همانهایی هستند که میگفتند افکار امام در موزه است. سعی میکنند راه امام منزوی شود در حالی که امام همواره با مردم حرکت میکرد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه برخی میگویند مذاکرات هستهای باید محرمانه بماند تاکید کرد: چطور است که رژیم صهیونیستی باید اطلاع داشته باشد، اما مردم ایران ندانند؟ اینها میخواهند که مردم محرم نباشند. میخواهند مردم را در بیخبری قرار دهند.

روحانی در ادامه با اشاره به مذاکرات هستهای ایران با طرح این سوال که آیا این درست است که رژیم صهیونیستی از متن مذاکرات ایران و 1+5  ایران اطلاع داشته باشد اما ملت ایران نامحرم باشند؟ اظهار داشت: برخی انگار خوابنما شدند و میگویند امام با شعار مرگ بر آمریکا مخالف بود، فکر میکنند میتوانند با خاطرهسازی تیشه به ریشه انقلاب بزنند.

وی تاکید کرد: توطئههای استکبار نمیتواند راه امام را به بنبست بکشانند. ادعا میشود که امام(ره) در سال 66 مخالف این شعار بودند در حالی که ایشان در سال 67 میگویند که بهترین دعا برای آمریکا دعای مرگ بر آمریکا است.

نظر شما
پربیننده ها