مسئول امور روحانیون سپاه استان گیلان:

حضور در مجالس شهدا تجدید میثاق مجدد با آنان است

مسئول امور روحانیون سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه حضور در مجالس شهدا تجدید میثاق مجدد و یادآوری تعهدات ما است، ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران اقتدار، عزت و صلابت نظام مرهون استقامت، مقاومت، رشادت و فداکاری شهدا، جانبازان و خانواده های معظم آنان است.
کد خبر: ۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۸ - 01November 2013

حضور در مجالس شهدا تجدید میثاق مجدد با آنان است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "حجت الاسلام والمسلمین حسینی"، مسئول امور روحانیون سپاه قدس استان گیلان در مراسم یادواره شهدای دانش آموز شهرستان رشت که دیروز در مسجد قدس برگزار شد، با بیان اینکه خداوند بر مجالس شهدا نظر دارد، اظهار داشت: شهدا از منزلت و جایگاه رفیع و مخصوصی برخوردار هستند، لذا در مجالس شهدا باید با وضو و حضور قلب حاضر شد.

وی با اشاره به اینکه باید از پیام شهدا درس بگیریم، افزود: شهدا برای ما نکات و خصوصیات مهمی را با خون خود پیام دادهاند، لذا منزلت و مرتبه شهدا صرفاً به نامشان فقط یک کلمه نیست، بلکه یک خصوصیت و ویژگی برتر است که در آنان نمود واقعی داشته است.

مسئول امور روحانیون سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه حضور در مجالس شهدا تجدید میثاق مجدد و یادآوری تعهدات ما است، ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران اقتدار، عزت و صلابت نظام مرهون استقامت، مقاومت، رشادت و فداکاری شهدا، جانبازان و خانواده های معظم آنان است که با صبر خود گام ارزشمندی در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی برداشتهاند.

حجت الاسلام حسینی توجه به سن پایین شهدای دانش آموز و ویژگیهای خاص این انسانهای الهی را الزامی دانست و تاکید کرد: وصیت نامههای شهدا را به صورت موشکافانه مورد توجه قرار دهید.

وی در ادامه با اشاره اینکه شهدا به تکلیف الهی خود عمل کردند، اضافه کرد: شهدا به نگاه حقیقی و معنایی که امام (ره) پایه گذاری کردند، به عنوان یک تکلیف الهی عمل کردند، لذا ما نیز باید به عنوان یک تکلیف الهی به آن عمل کنیم.

مسئول امور روحانیون سپاه قدس استان گیلان با اشاره به اینکه مناسبت 13 آبان را که با موضوع خصم و کفر جهانی است در پیش رو داریم، بیان کرد: شهدای دانش آموز برای اعلام برائت و مقابله با کفار و جنایتکاران صهیونیسم به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام حسینی گفت: کفر جهانی و استکبار بنا دارد که دنیا را به هر شکل ممکن به تسخیر خود درآورده و یکه تاز دنیا باشد، لذا در مقابل پیشرفتها و افتخارات کشور ما از خود حساسیت نشان میدهند و با اعمال تحریمها و شدت بخشیدن به آن در تلاشند که با ما مقابله کنند، اما هرگز موفق نخواهند شد و ما همچنان با قوای بیشتر در برابر آنان ایستادگی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ما در مقابلِ دشمنِ حق هستیم، بیان کرد: حق هیچ گاه در برابر دشمن تسلیم نخواهد شد و از خود ضعف نشان نمیدهد؛ نباید در مقابل خون شهدا سکوت کنیم، شهدا بدون هیچ ادعایی از خون خود گذشتند و بر اساس باور الهی خود عمل کردند.

مسئول امور روحانیون سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه دشمنان منزلت انسانی، عزت و دین ما را مورد هجوم و حمله قرار دادهاند، بیان کرد: باید با تمام قوا و قدرت در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم و سر سازش با دشمنان نداشته باشیم، زیرا کفر هیچ گاه حتی یک قدم هم از کفر خود عقب نشینی نخواهد کرد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به مذاکرات اخیر صورت گرفته در خصوص مسائل هسته ای متذکر شد: ما هیچ موضعی در خصوص مذاکرات انرژی هسته ای نداریم که تسلیم شویم، حق باید بر جای خود به عنوان تکلیفی که شهدا بر دوش ما گذاشتهاند و امام (ره) تبیین و پایه گذاری کردهاند پابرجا بماند.

وی با بیان اینکه رسالت وجودی انقلاب پیاده کردن مبانی ناب اسلام است، افزود: شهدا خط سرخ کربلا را دنبال کردند و در آن مسیر بر آرمانهای خود پافشاری کردند، انقلاب ما پایه و اساسش در آیات الهی و هویت اهل بیت (ع) نهفته و از مکتب عاشورا درس گرفته است.

مسئول امور روحانیون سپاه قدس استان گیلان با اشاره به اینکه در حکومت اسلامی انجام کار بر مبنای تکلیف است، بیان کرد: کسانی که در سمتهای اجرایی نقش دارند، باید ولایتمدار باشند تا به عزت برسند، انقلاب ما ساده به دست نیامده است و به سادگی به اینجا نرسیدهایم.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه دشمن از هر فرصتی برای تعرض به اعتقادات ما استفاده میکند، یادآور شد: ولایت رکن و میزان اصلی ما در همه امور است و اعتبار افراد به نگاه آنان به جایگاه ولایت بستگی دارد و هرکس که در مقابل ولایت از خود تعهد نشان دهد ما نیز از او حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه نام اسلام به تنهایی مبنایی اسلامی نمیآورد، ادامه داد: با وجود ولایت توانسته ایم محتوای اسلامی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی جاری کنیم و قرآن و اهل بیت (ع) را مبنای همه امور قرار دهیم.

مسئول امور روحانیون سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه نظام ولایی و انقلاب اسلامی ما مبتنی بر حدیث ثقلین یعنی تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) پایه گذاری شده است، عنوان کرد: مسئولان موظفند بر اساس این اصل جلو روند و از ارائه نگاه سلیقه ای و حزبی بپرهیزند.

یادآور میشود، استان گیلان 880 شهید دانش آموز دارد که 190 نفر از این شهدا متعلق به شهرستان رشت است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار