دبیر جشنواره فیلم کوتاه بسیج فارس:

مشارکت هنرمندان فیلمساز استان فارس نکته درخشان "سکانس بیداری" است

دبیر چهارمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج فارس گفت: جشنواره سکانس بیداری در تعداد آثار پذیرش شده و کیفیت آثار رشد قابل توجهی را نسبت به دوره‌های قبل داشته است.
کد خبر: ۵۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵ - 02October 2015

مشارکت هنرمندان فیلمساز استان فارس نکته درخشان

به گزارش دفاع پرس از شیراز، بیژن کیا، دبیر جشنواره فیلم کوتاه بسیج "سکانس بیداری" در آیین پایانی این جشنواره با اشاره به حضور119 هنرمند فیلمساز استان فارس بیان داشت: مشارکت 119 اثر هنرمند نکتهی درخشان این دوره از سکانس بیداری به شمار میرود.

کیا در ادامه افزود: این جشنواره را در بهار آغاز کردیم و خبر برگزاری آن را در نشستی صمیمانه با خانوادهی گرانقدر شهید رکنی که هنرمندانه زیست و عاشقانه به شهادت رسید اعلام کردیم و این گونه بود که سکانس بیداری کلید خورد.

دبیر جشنواره سکانس بیداری با اعلام تعداد آثار دریافت گردیده به جشنواره تشریح نمود: دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه پس از راه اندازی، پذیرای آثار جشنواره گردید که قریب به 170 اثر را دریافت نمود.

کیا در ادامه با اشاره به حضور فیلمسازان استان فارس در جشنواره سکانس بیداری ابراز داشت:  مشارکت119 اثر هنرمند نکتهی درخشان این دوره از سکانس بیداری به شمار میرود و ارسال 169 اثر از رشد کمی این جشنواره نسبت به دورههای قبل حکایت میکند و این تنها کل حکایت جشنواره نیست بلکه تنها اعداد و ارقامی است خام، زیرا اگر به تماشای آثار مینشستید تفاوت در کیفیت را نیز میتوانستید به شاخصههای رشد وتعالی این جشنواره اضافه کنید.

وی ضمن بیان اینکه داوری جشنواره در هر بخش بصورت جداگانه صورت گرفت، تصریح نمود: بدلیل دوبخشی بودن جشنواره، داوری در دو بخش فیلمنامه و فیلم کوتاه صورت گرفت که آثار براساس ساختار، رعایت استانداردهای فیلمسازی، محتوا و نحوهی انتقال پیام و دیگر موارد فیلمسازی به رقابت پرداختند.

مسئول انجمن فیلم بسیج هنرمندان فارس با اشاره به داوری در بخش فیلم کوتاه اظهار داشت: به دلیل تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره، داوری در بخش فیلم کوتاه در دو مرحله مقدماتی و نهایی صورت گرفت و داوری نهایی در30شهریور با حضور داورانی از استان فارس و یک داور ناظر از سوی سازمان بسیج هنرمندان کشور آثار را مورد بررسی قرار دادند.

کیا افزود: داوری در بخش فیلمنامه بدلیل تعداد محدود آثار در یک مرحله صورت گرفت که در این مرحله حضور نویسندگان و داستان نویسان فارسی یکی از نکات قابل توجه بود که پس از حضور در کارگاههای آموزشی وارد حوزهی فیلمنامه نویسی شدند که از نتایج مثبت کارگاههای آموزشی است.

دبیر جشنواره فیلم سکانس بیداری عنوان داشت: پس از بررسی قضاوت قوت و ضعف فیلم و فیلمنامهها از سوی داوران نتیجه ی این رایزنی ها انتخاب 23اثر در بخش فیلم و4 اثر در بخش فیلمنامه بود.

کیا درپایان ضمن قدردانی از عوامل اجرایی جشنواره اظهار داشت: به بار نشستن این رقابت فرهنگی میسر نبود مگر به همت و همدلی و همزبانی افرادی انگشت شمار اما با اراده که علیرغم کمبودها و نواقص توانستند چهارمین قطارجشنواره را به مقصد برسانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار