مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس:

انقلاب ما به دنبال سینمای مطلوب است/ هدف از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه بسیج، رشد سینماست

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: میدان دادن به عناصر با استعداد و متعهد به کشور و انقلاب و ایجاد یک تحول به معنای سوق دادن مخاطب به سمت هنر حقیقی در رشد سینما موثر است.
کد خبر: ۵۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ - 02October 2015

انقلاب ما به دنبال سینمای مطلوب است/ هدف از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه بسیج، رشد سینماست

به گزارش دفاع پرس از شیراز، "نیما زارع" مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در آیین پایانی چهارمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج با عنوان "سکانس بیداری" بیان داشت: سینما یک هنر برتر است. هیچ شیوه هنری را نمییابد که در روایت یک واقعه یا حقیقت به کارآمدی سینما باشد.

زارع با اشاره به لزوم توجه فیلمسازان به حوادث منطقه ابراز داشت: کدام فرد یا گروهی هدف دار، چه بر جبهه حق و چه بر جبهه باطل را پیدا میکنید که از این فرصت بهره نبرد، امروز حتی این قواره کشان جاهل حیوان صفت داعش که اینگونه منطقه را برهم ریختهاند از این هنر و ترفندش استفاده میکنند.

زارع معرفت افزایی را یکی از عوامل موثر در انعکاس معارف دینی و انقلابی در فیلم دانست و تصریح نمود: اگر معرفت عمیق به دل کارگردان القاء شود، او میتواند این معرفت درونی را در فیلمش منعکس کند. البته کم کاری در انتقال معارف ارزش اسلامی به فیلمسازان متوجه نهادها و مسئولین است.

زارع افزود: وقتی گوهر گرانبهایی مثل فیلم در اختیار شماست، مسئولیت شما هم سنگین تر است. لذا شما میتوانید یک سازندهی اخلاق باشید یا باعث کج فهمی. شما میتوانید امید شوق انگیزه و همه چیزهایی که یک جامعهی پیشرفته دارد را القاء کنید یا میشود دنبال سیاهیها باشید.

مسئول شورای سیاست گذاری جشنواره "سکانس بیداری" با بیان ویژگیها و پیشرفتهای انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امروز دوستان و دشمنان ما چه اذعان کنند و چه نکنند، ایران اسلامی در سراسر جهان شجاع و تاثیرگزار است، ملتی که با تکیه بر باورها و تلاش تمام محاسبات جهان را در انقلاب و دفاع مقدس و پس از آن بر هم زده است و در زمینههای علم و فناوری، صنعت و دیگر علوم، به پیشرفتهای بسیاری دست یافته است. 

زارع در ادامه اضافه داشت: کشوری که اینگونه در حال پیشرفت است نیاز به حضور شما در صحنه دارد، امروز شما میتوانید این نسل را یک نسل پیشرونده، امیدوار، معتقد به ارزشها تربیت کنید.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس با بیان اینکه سرشت هنرمند با زیبایی گره خورده است، عنوان داشت: سرشت هنرمند با زیبایی گره خورده است هنرمند به دنبال زیبایی میگردد؛ حال این هنرمند چطور میتواند زیباییهای دفاع مقدس که اکنون در ایام سالگرد آن رویداد عظیم نیز هستیم نادیده بگیرد؛ ایستادگی در برابر دهها کشور به سرکردگی صدام ملعون، مقاومت جوان ایرانی با دستان خالی، انسانهای صادق و باصفا، ایثار و گذشت، رشادتها و بسیاری سوژهها که مجالی برای مرور در این زمان محدود نیست.

زارع برگزاری جشنواره سکانس بیداری را برای رسیدن به آرمانهای انقلاب دانست و بیان داشت: چهارمین دورهی جشنوارهی فیلم سکانس بیداری در حالی برگزار گردید که انقلاب برای رسیدن به آرمانهای نظام جمهوری اسلامی ایران برای همه شعبههای فرهنگ و هنر به ویژه سینما احترام ویژه قائل است.

این مسئول فرهنگی ضمن بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به دنبال سینمای مطلوب و فیلم مطلوب است ابراز داشت: سینمایی که پیام نداشته باشد سینمای انقلاب نیست و پیام این سینما پیام انقلاب است.

زارع با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره فیلم کوتاه بسیج عنوان داشت: هدف از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه بسیج، رشد سینماست و این گردهم آئی فرهنگی که در قالب "سکانس بیداری" شکل گرفته با هدف پیدا کردن استعدادهای انقلابی در این عرصه و ایجاد تحول در این زمینه است.

زارع  در پایان با قدردانی از عوامل اجرایی جشنواره "سکانس بیداری" اظهار داشت: از کلیه ی هنرمندانی که با ارسال اثر به ارتقاء قوت و کیفیت این جشنواره بهره رساندند سپاسگزارم و توفیق همکاران و دست اندکاران این جشنواره را از درگاه خداوند رحمان آرزومندم.

.

به گزارش دفاع پرس، چهارمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج هنرمندان فارس با عنوان" سکانس بیداری" به همت سازمان بسیج هنرمندان فارس و با همکاری دانشگاه شیراز، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس وحوزه هنری فارس از خرداد آغاز و در هفته دفاع مقدس به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار