هفته ناجا_94/سردار اشتری در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه بیان کرد

کشف اموال مسروقه به ارزش تقریبی 2 هزار میلیارد تومان/ شناسایی 2575 باند قاچاق در کشور

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در یک سال گذشته، دو هزار و 575 باند قاچاق مواد مخدر، شناسایی و منهدم شدند که بیش از 538 تن مواد مخدر از این باندها کشف و ضبط شده است.
کد خبر: ۵۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ - 02October 2015

کشف اموال مسروقه به ارزش تقریبی 2 هزار میلیارد تومان/ شناسایی 2575 باند قاچاق در کشور

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ "حسین اشتری" در سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه تهران به مناسبت هفته گرامیداشت نیروی انتظامی، به بیان بخشی از فعالیتهای دستگاه انتظامی کشور پرداخت و اظهار کرد: ارائه بالغ بر 89 میلیون نفر خدمت گوناگون اجتماعی به مردم و پاسخگویی و رسیدگی به بیش از 13 میلیون تماس و خواستههای مردمی از طریق سامانه 110، از جمله فعالیتهای نیروی انتظامی بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین از کشف و ضبط اموال مسروقه به ارزش تقریبی یک هزار و 952 میلیارد تومان خبر داد و گفت: در یک سال گذشته، دو هزار و 575 باند قاچاق مواد مخدر، شناسایی و منهدم شدند که بیش از 538 تن مواد مخدر از این باندها کشف و ضبط شده است.

به گفته سردار اشتری، بیش از 80 درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور بوده که این مسئله حاکی از افزایش 20 درصد کشفیات نسبت به سال گذشته است.

سردار اشتری در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه هفته ناجا با شعار «اقتدار پلیس، همدلی، همزبانی، امنیت و آرامش» از فردا (شنبه) 11 مهر آغاز میشود، به برخی از اقدامات نیروی انتظامی در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: در طول یک سال گذشته، نیروی انتظامی خدمات مختلفی را شامل صدور گذرنامه، صدور گواهینامه، استعلامهای مختلف، شمارهگذاری خودرو، کارتهای سربازی و... به مردم ارائه کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه به ارائه خدمات مشاورهای به 398 هزار نفر اشاره کرد و گفت: بر همین اساس، بیش از 75 درصد پروندههای مطروحه در کلانتریها به واسطه ارائه خدامات مشاورهای، به مصالحه منجر شده است.

وی همچنین از ارائه خدمات مشاورهای توسط کارشناسان نیروی انتظامی در 85 هزار مدرسه، مسجد و کانون فرهنگی خبر داد و گفت: در این مراکز، آموزشهای لازم به خانوادهها و دانشآموزان ارائه شده است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره سامانه نظارتی 197 افزود: افزون بر 780 هزار تماس شامل شکایت، انتقاد و تقدیر از مردم از نیروی انتظامی در سازمانه نظارتی 197 پاسخ داده شده و طبق آخرین نظرسنجی صورت گرفته، بیش از 66 درصد مردم از دریافت خدمات اجتماعی و انتظامی رضایت دارند.

سردار اشتری خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی(ع) و تشکیل قرارگاه اربعین را از دیگر خدمات ارائه شده از سوی نیروی انتظامی به مردم در طول یک سال گذشته خواند و گفت: با تشکیل قرارگاه اربعین، تشرف زائران ایرانی به عتبات عالیات در سال گذشته، ساماندهی شد.

سردار اشتری همچنین از کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در یک سال گذشته خبر داد و گفت: بر اساس آمارهای موجود، تلفات ناشی از تصادفات در طول یک سال گذشته، بیش از هفت درصد کاهش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در تعالیم دین مبین اسلام، امنیت از نعمتهای بیبدیل است، افزود: خداوند باری تعالی در قرآن کریم به سرزمین امن قسم میخورد؛ یعنی زمانی یک سرزمین مقدس میشود که دارای امنیت کامل باشد.

سردار اشتری با بیان اینکه در آموزههای نورانی اسلام مؤمن کسی است که تمام فعل او امنیت آفرین باشد، گفت: نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) امنیت و سلامتی را دو نعمت بنیادین معرفی کرده است و تا زمانی که این امنیتها و نعمتها از کف نرفتهاند، اهمیت و جایگاهشان شناخته نمیشود. شأن و جایگاه نعمت امنیت، مستلزم توجه است زیرا بازتولید نعمت امنیت، امری پیچیده، زمانبر و پرهزینه تلقی میشود؛ بنابراین حفظ نعمت امنیت نظام نیازمند عزم عمومی و همکاری آحاد مردم و تمام نهادهای اجتماعی است.

رئیس پلیس کشور به مقوله امنیت در اندیشه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در اندیشه امام راحل، در بحث تأمین امنیت و نظم اجتماعی، قاطبه مردم، دارای مسئولیت شرعی هستند و راهبرد ارتش 20 میلیونی برخاسته از این موضوع است. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز امنیت را مقولهای واقعی، ملموس و بسیار گسترده میدانند و آن را به مثابه چتری میدانند که باید بر سر همه افراشته باشد. ایشان امنیت را یکی از برترین حقوق انسانها بیان فرمودند. رهبر معظم انقلاب اسلامی، فلسفه وجودی نیروی انتظامی را برقراری نظم برای استقرار آسایش و آرامش مردم و ناجا را نیازمند همکاری مردم میدانند.

سردار اشتری با بیان اینکه نظم و امنیت دو مقوله وسیع با ابعاد گسترده هستند، گفت: در تولید و تعمیق امنیت، همه مردم به خصوص نهاد خانواده دارای مسئولیت بوده و جایگاه و نقش اجتماعی خانواده مطابق دستورات دین سعادت بخش اسلام در تولید امنیت، جایگاهی رفیع است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: پایدارترین شاخص نظم و امنیت زمانی تحقق مییابد که با آموزش صحیح در بین آحاد جامعه درونی شده باشد و از این منظر است که اسلام به عنوان دینی حیات بخش به فریضه امر به معروف و نهی از منکر این همه تأکید کرده است.

سردار اشتری تأکید کرد: خوشبختانه ناجا به عنوان سازمانی وسیع و با ماموریتهای متنوع، با بهرهمندی از توانمندیهای علمی، فنی، تخصصی و نیروهای مومن، متعهد و کارآمد، با وجود برخی کاستیها و فاصله داشتن از سرانه بودجه، تعداد کلانتریها و پاسگاهها، توانسته در این منطقه از جغرافیای جهان، نظم و امنیت شایستهای را تأمین کند.

به گفته وی استقرار نظم، امنیت و تامین آسایش عمومی، مبارزه قاطع با هرگونه خرابکاری و تروریست، حرکتهای مخل امنیت، حراست از اماکن تأسیسات و تجهیزات مهم و حیاتی کشور، حفاظت از مسئولان داخلی و خارجی، مراقبت شبانهروزی بیش از 8 هزار و 700 کیلومتر از مرزهای آبی و خاکی کشور، اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی، تأمین نظم و امنیت جادهها به وسعت 220 هزار کیلومتر، اجرای قوانین و مقررات وظیفه عمومی، نظارت بر اماکن عمومی، همکاری با دبیرخانه پلیس بینالملل و همکاری با وزارتخانهها، انجام امور امدادی و مردم یاری در مواقع ضروری، مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با موادمخدر، مبارزه با منکرات و فساد و کشف جرائم از دیگر وظایف قانونی ناجاست.

سردار اشتری با بیان اینکه فرزندان غیور، قدرشناس و بصیر در نیروی انتظامی برای انجام این مأموریتها تلاش مجاهدانه میکنند، افزود: نیروی انتظامی با الهام از اسناد بالادستی، مکتبی و سازمانی خود با دکترین جامعه محوری و رویکرد پیشگیرانه، ضمن تعامل با دستگاههای مختلف، در سالهای اخیر برنامههای مهمی در گستره کشورمان انجام داده است که از دورترین نقاط صفر مرزی تا بخشهای مرکزی در سایه تلاش مجاهدانه مأموران نیروی انتظامی قرار دارد.

وی تأکید کرد: در حالی که در کشورهای مختلف مشکلات امنیتی وجود دارد اما در ایران اسلامی به برکت فرماندهی معظم کل قوا، هماهنگی و تلاش دستگاههای انتظامی، امنیتی، نظامی و مشارکت مردم، شاهد امنیت قابل قبول هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به هفته نیروی انتظامی  گفت: امروز در سایه عدالت و رافت توام با مشارکت مردم، همدلی و همزبانی، شاهد اقتدار در راه رسیدن به امنیت و آرامش هستیم. هرجا که اقتدار باشد و با سرپنجهقوی قانون با قانون شکنان برخورد مقتدرانه داشته باشیم و در کنار آن رافت، آرامش، محبت و عدالت باشد، حتماً میتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود به انتظارات ناجا از مردم و مسئولان اشاره کرد و افزود: برای بهرهگیری از قابلیتهای عظیم ملی و همکاریهای ارزشمند مردم، انتظاراتی داریم که برخی از آنها نیازمند ایفای نقش فعالانه برای همکاری با ناجا و حمایت موثر از طرحهای اجرایی نیروی انتظامی در راستای توسعه نظم، امنیت و برخورد قاطع با قانونشکنان حرفهای است. بر این اساس، با توجه به افزایش اقدامات پلیسی از نهادهای مسئول و فرهنگساز کشور و عموم مردم در گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تقاضای همکاری داریم.

فرمانده نیروی انتظامی، همکاری تمام سازمانها در عرصه نظم و امنیت و موضوعات متعددی مثل موادمخدر، ترافیک، حجاب و عفاف، توجه جدی به نقش تأثیرگذار نهاد خانواده، ترویج ارزشهای مکتبی و ملی، بسیج عمومی برای مقابله مؤثر با تهاجم فرهنگی غرب را از دیگر انتظارات ناجا برشمرد.

وی ادامه داد: ناجا با تمام توان و قدرت به یاری خداوند متعال و حمایتهای بیدریغ و هدایتهای رهبری و عزم و اراده نیروهای خود با روحیه جهادی در حال خدمت است و با یاری خداوند، پاسدار ارزشهای انقلاب اسلامی و حقوق مردم شریف میهن اسلامی خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش پایانی سخنان خود به فاجعه منا اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل بی کفایتی و غرور جاهلانه مسئولان سعودی، حجاج ایرانی و حجاج سایر کشورها، به طور غریبانه جان خود را از دست دادند و به لقاء الله پیوستند که این ضایعه را به خانوادههای دغدار آنها تسلیت میگوئیم.

/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار