سردار سلامی:

سعودی‌ها از اندیشه‌های کودکانه و جاهلانه اجتناب کنند

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: سعودی‌ها از تفکرات کودکانه و جاهلانه اجتناب کنند و بدانند اگر قرار باشد عکس‌العمل و واکنشی باشد، پیشمان‌کننده خواهد بود.
کد خبر: ۵۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ - 04October 2015

سعودی‌ها از اندیشه‌های کودکانه و جاهلانه اجتناب کنند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش اقتدار ملی، توسعه پایدار، امینت مردمی که در مجتمع شهید کاظمی قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) شمال غرب در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: حادثه منا بیانگر نماد جاهلیتی مدرن است؛ که فاقد یک بلوغ فکری، یک کفایت فکری و اعتقادی برای ادامه اداره واقعه عظیم حج هستند.

وی افزود: همه اینها نشان میدهد که آل سعود نمیتوانند پردهداران کعبه عظیم و برگزارکنندگان حج باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: این واقعه نشان داد که رژیم حاکم بر عربستان سعودی رژیمی است که میخواهد مفاهیم جاهلیت اولی را با ابزارهای مدرن پیوند بزند.

سردار سلامی ادامه داد: بی برنامگی، مسئولیتنشناسی، فقدان توانمندیهای مدیریتی، غفلت، کبر، فقدان عاطفه و احساس باعث شد که عمل دولت آل سعود همانند یک سلاح کشتار جمعی در لحظهای که مسلمانان با آرامش تمام برای انجام رمی جمرات حرکت میکردند، اینچنین مظلومانه جان بدهند.

وی اظهار کرد: رفتار دولت سعودی بعد از واقعه منا بسیار زشت، نفرتانگیز، بی منطق، فاقد یک انسجام، مسئولیتناپذیر و ناتوان در ارائه به پاسخ است؛ که حتی تا به امروز رقم درستی از جانباختگان ارائه نمیدهد.

سردار سلامی افزود: بر طبق گزارشهایی که ارائه میشود تعلل، بی نظمی و در هم ریختگی حکمفرماست و این نشاندهنده این است که بیش از این یک قبیله که با مدل توحش، بی رحمی و قساوت با مسلمانان رفتار میکند، قادر به ادامه حیات نیست.

وی با اشاره به اینکه وقایع اخیر نشانههای فروپاشی یک رژیم سیاسی است، خاطرنشان کرد: همچنین بی نظمیها و بی ادبیها در برخورد با حجاج، تداعیگر این است که این رژیم عناصر لازم برای ادامه حیات سیاسی خود را ندارد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به ناتوانیهای آل سعود، تصریح کرد: از سوی دیگر چنین رژیم ضعیف، ناتوان و کوچک به مسائل بزرگ وارد میشود، به یمن و مردم بی دفاع آن سرزمین فقیر که مسلمانانی بی آزار و همسایگانی هستند که به سعودیها خدمت کردهاند، بدون منطق و استدلال حمله میکند.

وی ادامه داد: حتی سایر دولتمردان کشورهای اسلامی و غیراسلامی نیز تحت تأثیر دلارهای سعودی و حمایتهای آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی حاضر نیستند از مردم یمن در سطح جهانی حمایت کنند و در این بین تنها جمهوری اسلامی ایران است که با تمام وجود از ملت یمن حمایت سیاسی، اعتقادی و معنوی میکند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه رژیم آل سعود ، خود را در باتلاق یمن گرفتار میکند، اظهار کرد: این رژیم از طرفی نیز با گسیل گروههای تروریستی به سوریه، در آواره کردن مردم مسلمان به اروپا و ذلیل کردن آنان نزد یهود و نصارا تمام تلاش خود را به کار میگیرد و امروزه همه میبینند که مردان و زنان مسلمان و مؤمن چگونه در شهرهای اروپا تحقیر، ذلت و خواری دردمندانه را تحمل میکنند.

وی افزود: این معضلات محصول آل سعود است تا آتش فتنه و تفرقه در جهان اسلام برافروزد و هر روز این تفرقه و آتش سوزان را مشتعل کند.

سردار سلامی از توطئه آل سعود در عراق نیز مطالبی بیان و اضافه کرد: آل سعود از تروریستها حمایت میکند تا امنیت و آرامش را از مردم عراق بگیرد و شاهد آن هستیم هر روز کشتههای جدید، یتیم شدن کودکان جدید، هتک حرمت نوامیس مسلمانان و غیرمسلمانان انجام میپذیرد.

وی همه این موارد را هدایای کسانی دانست که خود را خادمین حرمین شریفین میدانند و تصریح کرد: اینها هیچ بویی از رحمانیت نبویت و آیات الهی نبردهاند و در تفکر و اندیشه اینها چنین چیزی وجود ندارد و از همین روست که وقتی صهیونیستها به فلسطینیها حمله میکنند، نفسی از این رژیم پوسیده بلند نمیشود و اعتراضی نمیکند.

سردار سلامی سیاستهای نادرست آل سعود را عامل اصلی واقعه منا دانست و گفت: نتیجه گسترش سیاستهای بلندپروازانه و متکبرانه در جهان اسلام باعث میشود که آل سعود نتواند یک واقعه عظیم جهان اسلام به نام حج را مدیریت کند.

وی افزود: درک ابعاد عمیق فاجعه منا واقعا خارج از تصور انسانی است و ما به آنها تأکید میکنیم که هشدار و اخطار مقام معظم رهبری در این خصوص را جدی بگیرند.

به گفته سردار سلامی سعودیها باید از وقایع تاریخ نزدیک عبرتهایی جدی گرفته و باید ببینند که تاریخ نزدیک ما ثابت کرده، تکیه بر قدرت آمریکا نجاتبخش رژیمهای مهاجم، دیکتاتور و غیرمردمی نیست و اگر اینگونه میبود باید صدام امروز مقتدرانه حکومت میکرد.

وی رژیم سعودی را به عبرت گرفتن از فروپاشی رژیمهای تونس، مصر و لیبی دعوت کرد و یادآور شد: خیلی شگفتانگیز است که رژیم آل سعود امروزه بهدست خود، خود را در مهلکه قرار میدهد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آل سعود باید نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی را خوب بشناسد، تأکید کرد: آنها حتما خوب میدانند که چه کسی بود که رژیم شاه را با همه حمایتهای سیاسی و نظامی امریکا فروپاشاند، چه کسی بود که جاسوسهای آمریکایی را گروگان گرفت و تهاجم آمریکا در طبس با چه سرنوشتی پایان یافت.

وی ادامه داد: آنها حتما میدانند که ملت ایران در مقابل ائتلاف قدرتهای جهانی و حمایت آل سعود از رژیم بعثی، چگونه جاودانه وسرافرزانه و مقتدرانه ایستاد و شکستهای آشکاری را به همه قدرتهای کوچک و بزرگ تحمیل کرد و قطع یقین میدانند که چه کسی عامل پیروزی حزبالله وفلسطینیان در چهار جنگ با رژیم صهیونیستی شد.

سردار سلامی افزود: مطمئناً همه میدانند که چه نظامی تکیهگاه سوریه در مقابل سیاستهای آمریکا و متحدان آن شده و موازنه قدرت به سمت مقاومت معکوس شده است.

وی با اشاره به اینکه وقتی که نظام سیاسی عراق تحت تهاجم تکفیریها قرار داشت ایران بود که اجازه نداد آنها به اهداف خود نائل نشوند، گفت: آنها همچنین میدانند که چه کسی امنیت انرژی جهان را در دست دارد و قطعا قدرت و دست برتر و اراده نظام ما را میشناسند.

سردار سلامی تصریح کرد: اگر تمامی این موارد را نمیدانند به وقایع چهار دهه اخیر نگاه بیاندازند تا به ملت ما با احترام، عزت و فروتنی رفتار کنند و از تفکرات و اندیشههای کودکانه و جاهلانه اجتناب کنند و بدانند همانگونه که پیشوای بزرگ انقلابمان فرمودهاند، اگر قرار باشد عکسالعمل و واکنشی باشد، پیشمانکننده خواهد بود.

سردار سلامی از اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران تمجید کرد و افزود: این ایرانی است که امین و مقتدر در فضای متلاطم کشورهای منطقه ایستاده، تهاجم فرهنگی آنها را با شکست مواجه ساخته و آرزوی دشمن را به گور سپرده است.

وی با تقدیر از اقدامات قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) شمالغرب کشور، تصریح کرد: امروزه واقعیت این است که امنیت محسوس و باورپذیر شده و در عمق و جان ما حس می شود.

سردار سلامی یادآور شد: این امنیت در شرایطی حاصل شده است که ما در منطقه ای زندگی میکنیم که سالهای سال است همه جنگهای بزرگ جهان در اینجا اتفاق افتاده و همه قدرتهای بزرگ و صاحبنام جهانی در این منطقه در حال جنگ هستند و پیکان اصلی توطئههای آنها به سمت ماست.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اگر به کشورهای منطقه نگاه کنید ما در میان امواج متلاطمی از آتش ناامنی قرار داریم و این درحالی است که تمامی تلاشهای آنان بر این است که فتنه را به داخل کشور بکشانند.

وی لازمه امنیت را فدارکاری، مجاهدت، برنامهریزی، سازماندهی، اراده، شهید شدن، پذیرش خطر، هجرت و دوری از خانه و خانواده، تحمل سختی مبارزه با طبیعت و ایستادگی و منجمد شدن در سرمای زیر 30 درجه صفر دانست و عنوان کرد: امنیت امروز ما حاصل این جانبازی ها و فداکاریهاست.

سردار سلامی با اشاره به تسلط رزمندگان اسلام در صعب العبورترین محورهای مرزی و استقرار در آنها، اظهار کرد: در این مناطق قلعههایی مرتفع قد کشیده و همچون نگین انگشتری در میان کوهستانها میدرخشد.

وی با تمجید از رشادتهای رزمندگان در مناطق مرزی برای حفظ امنیت کشور، ادامه داد: درود بر شرف این مردان بزرگ که هرگز تاریخ ایران آنها را فراموش نخواهد کرد؛ گرچه نام آنها در هیچ جایی ثبت نشده باشد.

سردار سلامی از امکانات بهوجود آمده در نقاط صفر مرزی و نقش آن در ایجاد اقتدار ملی مطالبی را بیان و گفت: این شکوه جهاد است و اقتدار ملی است، اقتدار یعنی داشتن قدرت و اراده اعمال آن.

وی با اشاره به اینکه بعضی کشورها گرچه امنیت دارند ولی مقتدر نیستند، افزود: امروزه هیچ کشوری به اندازه ایران، مقتدر و امن نیست.

سردارسلامی امنیت و توسعه پایدار را دو رکن جدانشدنی از یکدیگر دانست و یادآور شد: اگر امنیت داشته باشیم، توسعه داشتهایم و اگر توسعه باشد امنیت خواهیم داشت، این دو با هم در یک مفهوم هستند؛ گرچه ممکن است احساسات و برداشتهای متفاوت وجود داشته باشد.

وی با اشاره مجدد به وقایع منا و جان باختن شمار زیادی از حجاج تصریح کرد: امروز از 20 کشور اسلامی در فاجه منا قربانی وجود دارد؛ اما تنها کشوری که نظام دارد، مطالبهگر است، فریاد میزند و افشا میکند ایران است.

سردار سلامی گفت: این تفاوت نظام اسلامی با دیگر کشورها و نظامهاست و در نظام اسلامی مردم برای او همه چیزند.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: اینجا ایران است و ما افتخار میکنیم به ایرانی بودنمان و از سد این غم بزرگ به پیش خواهیم رفت و حقوق ملتمان را از ظالمان خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار