در جلسه هیئت دولت تصویب شد

ارائه لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم با قید یک فوریت به مجلس

تصویب دستورالعمل حمایت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به عراق، و ارائه لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم با قید یک فوریت به مجلس ازجمله موضوعاتی بودند که در جلسه امروز هیئت دولت مورد بحث قرار گرفت.
کد خبر: ۵۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰ - 04October 2015

ارائه لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم با قید یک فوریت به مجلس

به گزارش دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی ریاست جمهوری، عصر امروز یکشنبه جلسه هیئت دولت به ریاست حجتالاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد.

در این جلسه، لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم پیشنهادی قوه قضاییه در دولت مورد بررسی قرار گرفت و ضمن تصویب، مقرر شد با قید یک فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

در این جلسه همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی گزارشی در خصوص «انتشار اوراق صکوک اجاره» به هیئت وزیران ارائه داد.

این اوراق با هدف توسعه بازار سرمایه، ساماندهی بدهیهای دولت و نحوه تسویه آن منتشر میشوند. بر اساس این گزارش، در حال حاضر انتشار اوراق یاد شده برای دو بخش مدنظر است:

بخش اول اوراق مذکور برای بازپرداخت بدهی دولت به بانکها میباشد. با این اقدام، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اوراق صکوک اجاره را به عنوان وثیقه از بانکها دریافت و به آنها تسهیلات پرداخت مینماید و این کار موجب کاهش نرخهای سود بانکی میشود.

بخش دوم اوراق صکوک اجاره نیز به بازار سرمایه عرضه خواهد شد.


آییننامه اجرایی ناظر به واگذاری طرحهای تملک دارایی سرمایهای نیمهتمام به بانکهای دولتی نیز به تصویب هیئت وزیران رسید.

بر اساس آییننامه یاد شده، به پیشنهاد بانکهای دولتی، طرحهای فوق با حفظ کاربری پس از قیمتگذاری با رعایت شرایط تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه از منابع خود، اتمام پروژه طبق زمانبندی مندرج در قرارداد و واگذاری آن به بخش خصوصی یا تعاونی حداکثر طی مدت سه سال از زمان بهرهبرداری به آنها واگذار میشود.

 دستورالعمل حمایت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق نیز به تصویب هیئت وزیران رسید. براساس این دستورالعمل، تسهیلات ارزی معادل مبلغ 200 میلیون دلار مطابق با شرایط این مصوبه جهت صادرکنندگان خدمات یاد شده در قالب اعتبار فروشنده تحت ضمانت صندوق ضمانت صادرات ایران اعطا میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها